Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه سی سی پور، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: امروز و فردا به ویژه طی ساعات بعد از ظهر و شب افزایش سرعت باد شمال غربی سبب مواج شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان می‌شود و سرعت باد به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز به حدود ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی سی پور افزود: با توجه به مواج بودن دریا توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان اتخاذ شود.

او گفت: در سایر مناطق استان وضعیت جوی آرام و پایدار خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:روز سه شنبه از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته می‌شود.

سی سی پور گفت: بامداد امروز حاجی آباد با دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر سردترین شهر استان بود و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواج شدن دریا وزش باد هواشناسی هرمزگان آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: آسمان هرمزگان، صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر در مناطق شمالی، مرکزی و غربی استان رگبار موقتی باران و رعد وبرق گاهی با تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بعدازظهر و اوایل شب با رشد ابر در پاره‌ای از نقاط مرکزی نیز وقوع رگبار‌های موقتی دور از انتظار نخواهد بود و با اینکه تند باد لحظه‌ای و گردوخاک و کاهش موقتی دید افقی نیز پیش بینی می شود.

حمزه نژاد گفت: دریا امروز تا ظهر فردا، با افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی متلاطم خواهد بود و بعدازظهر و شب در محدوده تنگه هرمز با توجه به افزایش ابر، افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرند و در بعدازظهر و شب از تردد شناور‌های سبک در محدوده تنگه هرمز خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: فردا تا پنجشنبه سامانه فعال در ارتفاعات استان بویژه منطقه حاجی آباد تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد افزود: از لحاظ دمایی، امروز و فردا در مناطق شرقی استان افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • پرهیز شناورها از تردددر تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • پرهیز تردد شناورها در تنگه هرمز/احتمال سیلاب در مسیل‌ها از فردا
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت