Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@14:49:56 GMT

شفاف‌سازی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای IOC

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۵۳۶۸

شفاف‌سازی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای IOC

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش فدراسیون جهانی وزنه برداری در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره و در حالی که مدتهاست با بحران مدیریت مواجه است، دست به تغییر قوانین ضد دوپینگ زد. این اقدام فدراسیون جهانی وزنه برداری با انتقاد و گلایه کمیته بین المللی المپیک IOC روبرو شد و این مرجع بین المللی اعلام کرد این تغییرات نباید بدون مشورت و همفکری کمیته بین المللی المپیک اتخاذ و اعلام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از این رفتار قاطع کمیته بین المللی المپیک، مجبور به واکنش و ارائه توضیح شد و بهIOC اطمینان داد هیچ تغییری در سیستم کسب سهمیه‌های وزنه برداری در المپیک ایجاد نشده و طبیعتاً نیازی هم به مشورت با IOC نبوده است.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در توضیحات خود به کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد محرومیت کشورهایی که به دلیل دوپینگ از حضور در المپیک منع شده‌اند، همچنان پابرجاست. از سوی دیگر کشورهایی که به دلیل دوپینگ با کاهش سهمیه در المپیک مواجه شدند، کاهش سهمیه آنها به قوت خود باقی است و اگر تا المپیک، آمار دوپینگ آنها بیشتر شود، سهمیه آنها دوباره کاهش خواهد یافت.

فدراسیون جهانی وزنه برداری از اواخر سال گذشته به دلیل برکناری تاماش آیان، رئیس جنجالی این فدراسیون با چالش‌های فراوانی دست به گریبان است. گفته می‌شود انتخابات فدراسیون جهانی طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مارس (۶ و ۷ فروردین ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود از ایران نیز علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای حوزه مدیریتی در سطح جهانی، دکتر داود باقری برای کمیته پزشکی، محسن بیرانوند در کمیته تحقیقات و مربیان و علیرضا قریشی هم برای کمیته فنی کاندیدا شده‌اند.

کد خبر 5134930 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: وزنه برداری فدراسیون جهانی وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران مهرداد میناوند تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تکواندو مهدی طارمی یحیی گل محمدی ویروس کرونا کشتی آزاد فدراسیون کشتی ووشو فدراسیون جهانی وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ خدمتی پنجم شد و چهل امیرانی هفتم

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان کشورمان در تفنگ ۱۰ متر در خط آتش ایستادند.   روز گذشته و در پایان دور مقدماتی نجمه خدمتی با ثبت ۶۳۳ امتیاز به عنوان نفر دوم و شرمینه چهل امیرانی دیگر نماینده کشورمان با ۶۳۰/۴ امتیاز در رده هفتم ایستادند و فینالیست شدند.   در فینال تفنگ بادی ۱۰ متر نجمه خدمتی در رده پنجم ایستاد و شرمینه چهل امیرانی نیز هفتم شد. پیش از این در تفنگ ۱۰ متر ایران توسط شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی دو سهمیه خود را برای حضور در المپیک کسب کرده بود.   مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان در تپانچه ۲۵ متر پنجم شد
  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • قضاوت زن ایرانی در المپیک پاریس
  • بانوی ایرانی برای قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی ایرانی به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد
  • تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی؛ خدمتی پنجم شد و چهل امیرانی هفتم
  • وزنه‌بردار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فراخوانده شد
  • قضاوت دو داور ژیمناستیک ایران در جام جهانی قطر
  • مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی/ رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر صعود کرد