Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بر شمردن عوامل موثر بر تعطیلی مدارس در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: تعطیلی مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌زند، آسیب های تربیتی با تعطیلی مدارس رواج می یابد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی با بیان اینکه در تمام کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیشگیری از کرونا تعطیل می‌شوند، با اشاره به عوارض تعطیلی مدارس افزود: می‌توان به افت تحصیلی به ویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول و دوم اشاره کرد؛ دانش‌آموز اول ابتدایی که نه خواندن و نوشتن می‌داند، چطور می‌تواند از فضای مجازی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دومین عارضه تعطیلی مدارس را ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می کنند، با این شرایط  رشد بیسوادی در کشور افزایش می یابد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یادگیری در فضای مجازی از لحاظ تربیتی بسیار کم اثر است با این روند در آینده با یک نسل کم سواد روبرو خواهیم شد.

 وی افزود: تعطیلی مدارس باعث آسیب های جبران ناپذیر تربیتی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌ شود، مانند کاهش مهارت‌های ارتباطی، کاهش مشارکت اجتماعی، ضعف تربیت اجتماعی و علمی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین از این جمله است.

وی با اشاره به چند توصیه برای بازگشایی مدارس، گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط تدریجی باید باشد و لزومی ندارد در یک تاریخ مشخص همه مدارس بازگشایی شوند ما باید با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه این موضوع را تدریجی انجام دهیم.

فانی ادامه داد: براساس شرایط و وضعیت متنوع کشور از لحاظ کرونا(آبی، نارنجی، زرد و قرمز) باید تصمیمات متنوعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ کنیم و با گروه بندی دانش آموزان، آموزش را ادامه دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: شورای عالی یک اصولی را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کند تا با رعایت این اصول برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا بازگشایی مدارس در شرایط کرونا بازگشایی مدارس آموزش و پرورش تعطیلی مدارس دانش آموزان شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است

به گزارش سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احمد محمودزاده در جمع روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری براساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، افزود: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم، گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رییس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند. باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت گیرد.

محمودزاده از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. اینها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی