Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@02:01:15 GMT

خارطوم استحکامات نظامی به دارفور فرستاد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۵۷۵۷

خارطوم استحکامات نظامی به دارفور فرستاد

دولت سودان استحکامات نظامی و نیروهای واکنش سریع را در جنوب دارفور مستقر کرده تا ثبات را مجدداً به این منطقه در پی ازسرگیری درگیری‌های قبیله‌ای خونین بازگرداند.

 به نقل از خبرگزاری رسمی سودان "سونا"، حامد التیجانی هنون، جانشین استاندار جنوب دارفور اعلام کرد که این استان میزبان نیروهای بیشتری از نیروهای واکنش سریع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنون در سخنانی مقابل این نیروها که جمعه به شهر نیالا رسیدند، گفت، این امر به صورت گسترده‌ای روند صلح و حفاظت از غیرنظامیان را به پیش می‌برد. این نیروها ماموریت مشخصی دارند که عبارت از تلاش برای اجرای قانون و نظم با حضور یک مشاور حقوقی در تمامی تحرکات و اقداماتشان است.

منطقه جنوبی استان جنوب دارفور صحنه خشونت‌های ادامه‌یافته‌ای از بیش از دو هفته قبل شده است که طی آن، ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند چراکه درگیری‌های قبیله‌ای میان دو قبیله الرزیقات و الفلاته در جنوب نیالا ازسرگرفته شده است.

از سوی دیگر، عبدالرحمن جمعه، فرمانده نیروهای واکنش سریع طی همین برنامه گفت، نیروهای بیشتری وارد این استان شده‌اند تا به ماموریت حفظ صلح و مداخله سریع به منظور فیصله دادن به درگیری‌های قبیله‌ای بپردازند.

جمعه گفت که این نیروها تحت کنترل کمیته امنیت استاد جنوب دارفور بوده و به صورت مشترک با نیروهای نظامی دیگر فعالیت می‌کنند.

نیروهای واکنش سریع با اتهام‌هایی مبنی بر نقض‌های مختلف مواجه هستند که برجسته‌ترین آنها، کشتار ده‌ها معترض در حین پایان دادن به تحصن مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم در ژوئن ۲۰۱۹ است.

از سوی دیگر، روزنامه سودانی الانتباهة گزارش داد که "شبه نظامیان" اتیوپیایی سه سودانی را از منطقه مرزی القلابات میان دو کشور ربوده و در ازای آزادی آنها، خواهان دریافت فدیه شده‌اند.

این روزنامه نوشت که اقدام ربودن این افراد در صبح روز شنبه در بازار منطقه القلابات سودان (گذرگاه مرزی با اتیوپی) رخ داده و سه فرد ربوده شده به داخل اتیوپی انتقال داده شده‌اند. بعد از این ربایش نیز بازار القلابات و گذرگاه مرزی با اتیوپی بسته شد.

از مدت‌ها قبل، مرزهای سودان و اتیوپی شاهد تنش‌هایی است. خارطوم در ۳۱ دسامبر گذشته از کنترل ارتش این کشور بر تمامی اراضی در منطقه مرزی الفشقه با اتیوپی خبر داد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای واکنش سریع شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری ام اس ان بی سی، دبیرکل ناتو با رد استقرار نیروهای رزمی ناتو در اوکراین، اظهار کرد: با این حال، اعضای این پیمان دفاعی پرسنل نظامی خود را در سفارتخانه‌هایشان در کی‌یف برای ارائه مشاوره به مقام‌های اوکراینی مستقر کرده‌اند.

دبیرکل ناتو در ادامه با اشاره به تصویب بسته کمک نظامی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری برای کی‌یف از سوی کنگره آمریکا، تاکید کرد: این بسته کمک نظامی پس از ماه‌ها کشمکش بالاخره به تصویب رسید و اگرچه ارسال آن به اوکراین هنوز خیلی دیر نشده اما همین تاخیر چند ماهه عواقب منفی واقعی در میدان جنگ برای این کشور به دنبال داشته است.

استولتنبرگ همچنین با بیان اینکه نیروهای اوکراینی از چهار ماه پیش تاکنون با کمبود مهمات مواجه بوده‌اند، گفت: این در حالی است که نیروهای روسی مهمات بسیار بیشتری در اختیار داشتند و اوکراینی‌ها مجبور بودند مهمات خود را جیره‌بندی کنند اما با این حال هنوز خیلی دیر نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • عکسی از پاسخ رئیسی به احترام نیروهای نظامی پاکستان
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • ناتو در اوکراین نیروی نظامی مستقر نخواهد کرد