Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:09:11 GMT

ویروس‌کُشی با «صاعقه»

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۵۸۲۱

ویروس‌کُشی با «صاعقه»

ایسنا/همدان دستگاه ضدعفونی کننده محیط «صاعقه» ساخت جوانان پژوهشگر شهرستان کبودراهنگ طراحی و ساخت شد و به تولید انبوه رسید.

دانیال راد، علیرضا صالحی، محمد حیدری و حمید شیخ بابایی، جوانان نخبه شهرستان کبودراهنگ هستند که توانسته اند پس از هشت ماه تلاش و پژوهش دستگاهی ضدعفونی برای محیط با عنوان «صاعقه» را طراحی کرده و بسازند و به تولید انبوه برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبودراهنگ مهد پرورش جوانانی نخبه است به طوریکه از گذشتگان دور تاکنون افرادی موفق برای کسب علم و دانش گام های بلندی برداشته اند و نمونه آن حضور مهندس جوانی از روستای قباق تپه در شرکت مایکروسافت آمریکاست، نسل حاضر نیز این همت بلند مردم شهرستان برای به دست آوردن قله های موفقیت را به اثبات رسانده اند و چهار نفر از جوانان با استعداد این دیار در روزهای شیوع کروناویروس توانسته اند با طراحی و ساخت دستگاهی برای ضدعفونی محیط های بسته گامی برای خدمت به مردم بردارند.

سرگروه تیم سازنده دستگاه ضدعفونی کننده محیط «صاعقه» درباره روند طراحی و ساخت این دستگاهی صنعتی به خبرنگار ایسنا گفت: این دستگاه ضدعفونی کننده محیط در مدت هشت ماه طراحی شده و روش کار آن بدین گونه است که با تولید گاز اُزن به عنوان قوی ترین ویروس کش دنیا، قابلیت ویروس کشی به ویژه کرونا را دارد.

محمدحیدری با بیان اینکه مشابه این دستگاه در کشور با اندازه بسیار بزرگ و با قیمت بالا وجود دارد، از مزایای دستگاه ساخته شده توسط دانشجویان کبودراهنگ نسبت به دستگاه موجود در کشور را پرتابل بودن دستگاه و قیمت بسیار پایین و اندازه کوچک آن دانست و افزود: دستگاه صاعقه نسبت به مشابه داخلی با هزینه بسیار مناسبی طراحی شده و به عنوان ارزان ترین دستگاه اُزن ساز با کیفیت بسیار بالا به فروش می رسد.

وی از به ثبت رسیدن دستگاه در سازمان تأیید صلاحیت ملی خبر داد و تصریح کرد: دستگاه ضدعفونی کننده محیط که توسط جوانان دانشجوی کبودراهنگی ساخته شده، در آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشگی همدان و آزمایشگاه کرونا مورد آزمایش قرار گرفته و با موفقیت مراحل تأیید و ثبت را طی کرده و هم اکنون نیز به مرحله تولید انبوه رسیده است. 

مسئول تیم سازنده دستگاه ضدعفونی کننده محیط «صاعقه» که قدردان حمایت مدیران شهرستان است، خاطرنشان کرد: فرماندار شهرستان کبودراهنگ، سازمان علم پژوهشی سپاه و دانشگاه علوم پزشگی همدان ما را در این امر حمایت کرده و همچنان برای تحقق این امر ما را یاری می کنند.

این جوان نخبه کبودراهنگی با قدردانی از دست اندرکاران پارک علم و فناوری یادآور شد: مدیران پارک علم و فناوری استان و شهرستان نیز با حمایت معنوی و در اختیار قرار دادن مکانی برای تولید در انجام هر چه بهتر این پروژه در کنار تیم ما بودند.

وی از ادارات، بانک ها، مراکز دولتی و خصوصی درخواست خرید دستگاه ضدعفونی کننده محیط «صاعقه» را داشت تا از این طریق تیم سازنده را در هدف بزرگ حذف بیماری کرونا و ریشه کنی ویروس یاری کنند و مطرح کرد: دستگاه ضدعفونی کننده محیط صاعقه به منزله تفنگی است که برای جنگ های بیولوژیک به کار می رود.

حیدری از مدیران دستگاه های اجرایی خواست این تیم جوان پژوهشگر کبودراهنگی را بیش از پیش یاری کنند تا تعداد بی‌شماری از این دستگاه را ساخته و در خدمت مردم و دولت قرار دهند تا این جوانان بتوانند در روزهای شیوع کرونا با افزایش تولید به موقع با این ویروس مقابله کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان مهندسان نخبه جوان کبودراهنگی از افراد توانمند شهرستان و استان درخواست دارند این تیم را  برای رسیدن به موفقیت های بعدی یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس همه باهم علیه کرونا ثبت اختراع نخبه ضد عفونی پژوهشگر دستگاه ضدعفونی کننده محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، این واکسن‌های جدید ویروس‌ها را با استفاده از پاسخی متفاوت به عفونت نسبت به آنچه که توسط واکسن‌های فعلی ایجاد می‌شود، هدف قرار می‌دهند.

واکسن جدید به جای آموزش به سیستم ایمنی برای ایجاد آنتی بادی برای مبارزه با یک ویروس خاص، در عوض به بدن یاد می‌دهد که پروتئین‌های RNA سیگنال‌دهنده کوچکی ایجاد کند که انتشار ویروسی مضر را متوقف می‌کند.

محققان استدلال می‌کنند که این رویکرد جدید می‌تواند توسعه واکسن فعلی را متحول کند، که در آن متخصصان واکسن‌هایی را بر اساس پیش بینی‌هایی ایجاد می‌کنند که کدام گونه‌های آنفلوانزا و کووید احتمالاً عفونی ترین هستند.

در عوض، این واکسن‌های تقویت‌کننده RNA باید در برابر همه سویه‌های یک ویروس خاص مؤثر باشند.

«رونگ های»، محقق ارشد و ویروس شناس دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «آنچه که می‌خواهم در مورد این استراتژی واکسن تأکید کنم این است که این واکسن به طور گسترده برای هر تعدادی از ویروس‌ها قابل استفاده است، به طور گسترده در برابر هر نوع ویروس مؤثر است و برای طیف گسترده‌ای از مردم بی خطر است.»

های در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «این روش می‌تواند واکسنی جهانی باشد که ما به دنبال آن بوده ایم.»

به طور سنتی، واکسن‌ها از ویروس مرده یا زنده اما تغییر یافته برای تحریک پاسخ ایمنی بدن استفاده می‌کنند. این پاسخ ایمنی به بدن می‌آموزد که چگونه میکروب را بشناسد و آنتی بادی‌هایی تولید کند که به طور خاص آن میکروب را هدف قرار داده و از بین ببرد.

به گفته محققان، واکسن جدید همچنین از یک نسخه زنده و اصلاح‌شده ویروس استفاده می‌کند، اما متکی به پاسخ ایمنی سنتی بدن که باعث ایجاد آنتی‌بادی‌ها می‌شود، نیست.

در عوض، این واکسن‌ها به بدن یاد می‌دهند که با استفاده از پروتئین‌های سیگنال‌دهنده RNA هدف، در تکثیر ویروسی دخالت کند.

محققان گزارش می‌دهند که یکی از این واکسن‌هایی که برای ویروس موشی به نام Nodamura ساخته شد، موش‌های آزمایشگاهی را حداقل به مدت ۹۰ روز از دوزهای کشنده ویروس محافظت می‌کند. ۹ روز عمر موش تقریباً معادل یک سال انسان است.

کد خبر 6081573

دیگر خبرها

  • دستگاهی ایرانی که پساب‌ها را آنلاین و سریع بررسی می‌کند
  • شدت و گستره بارش‌ها با وقوع صاعقه و بادهای شدید اصفهان را در می‌نوردد/افزایش ۴ درجه‌ای دما
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟