Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان شرایط برخورداری از معافیت مالیاتی مناطق آزاد را تشریح کرد.

به گزارش برنا به نقل از سازمان امور مالیاتی، شاکر رضا مریدی، مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان در نشست با اعضاء جامعه بازرگانان قشم با هدف بررسی مسائل و مشکلات این قشر از فعالان اقتصادی اظهار داشت: فلسفه حضور اداره امور مالیاتی در مناطق آزاد، ارائه خدمات به فعالان اقتصادی که در چهارچوب قانون مناطق آزاد مشغول فعالیت هستند، می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود:برای معافیت مالیاتی در مناطق آزاد سه شرط شامل داشتن مجوز فعالیت، تسلیم اظهارنامه مالیاتی و ارائه اسناد و مدارک مربوطه و فعالیت در محدوده هر منطقه آزاد برای فعالان اقتصادی الزامی است و هر یک از فعالان اقتصادی با رعایت این سه اصل مهم می‌تواند از مزیت معافیت20 ساله در محدوده منطقه آزاد قشم برخوردار شوند.   مدیر کل امور مالیاتی هرمزگان تصریح کرد: در خصوص مالیات عملکرد90 الی 94 مودیان مالیاتی در مناطق آزاد، لایحه‌ای از سوی دولت جهت استثنا کردن این مناطق از تسلیم اظهارنامه مالیاتی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شده که مدیران مناطق آزاد و دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان‌های دارای مناطق آزاد پیگیری لازم را انجام می‌دهند.   مریدی درباره وضعیت دارندگان مجوز شهرداری‌ها در مناطق آزاد همانند قشم، گفت: در صورتی که نام شهرداری نیز در ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد گنجانده شود، فعالان اقتصادی دارای مجوز شهرداری هم می‌توانند از معافیت 20 ساله مالیاتی با رعایت سه اصل اعلام شده برخوردار شوند.   وی خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی دارای مجوز از شهرداری‌ها در منطقه آزاد قشم می‌توانند تا تعیین تکلیف وضعیت از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، با تسلیم اظهارنامه مالیاتی با توجه به فعالیت‌های خردی که دارند همانند مودیان سرزمین اصلی از معافیت پایه استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات مناطق آزاد هرمزگان معافیت مالیاتی مناطق آزاد فعالان اقتصادی مناطق آزاد امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصل بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: عزم راسخ سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات و مطالبات دولتی از ابر بدهکاران موجب شد در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل وصول شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمدهادی سبحانیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: عزم راسخ سازمان امور مالیاتی در مبارزه با فرار مالیاتی و وصول معوقات و مطالبات دولتی از ابر بدهکاران موجب شد در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از این محل وصول شود.

وی افزود: ۴۵ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و بهزیستی و کالابرگ الکترونیکی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شد.

کد خبر 739337

دیگر خبرها

  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • جزئیات ثبت نام امریه سربازی و شرایط جدید معافیت
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی
  • وصل بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی
  • استاندار خوزستان شخصا مدیریت امور مناطق و سازمان های شهرداری اهواز را در دست گرفت