Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: نظام متمرکز تأمین اجتماعی، راهی برای حمایت از اقشار ضعیف و کم برخوردار و کاهش مشکلات معیشتی مردم است.

به گزارش برنا، دویستمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، روز یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد که در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده و چالش‌ها و فرصت‌های خصوصی‌سازی و پیشنهادات تقویت و بهینه‌سازی فرآیند واگذاری ارائه و از سوی اعضا بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش با وجود ظرفیت‌ها و الزامات قانونی مرتبط با سیاست‌های کلی اصل 44 ابلاغی مقام معظم رهبری، خصوصی‌سازی و واگذاری اموال و دارایی‌های دولتی با چالش‌هایی مواجه بوده که برای رفع این چالش‌ها در این جلسه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مواردی مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش ارائه شده گفت: در امر واگذاری و خصوصی‌سازی اصل بر رعایت دقیق، روشن و شفاف قانون است و باید با رفع ابهامات، زمینه تفسیرهای متفاوت را از میان برداشت به نحوی که در امر واگذاری‌ها اخلال ایجاد نشود.

حجت الاسلام روحانی هدف اصلی واگذاری‌ها را در کنار رفع تصدی‌گری دولت از بنگاه‌داری و مالکیت اموال مازاد، به وجود آوردن بخش خصوصی واقعی و حقیقی دانست و اظهار داشت: می‌بایست نسبت به این موضوع دقت شود که با رعایت اصول رقابت سالم و شفاف، بخش‌های حاکمیتی و شبه دولتی نتوانند بخش خصوصی را در این موضوع به حاشیه برانند. از این رو لازم است نهادها و فرآیندهای قانونی واگذاری مورد حمایت همه نهادهای حاکمیتی قرار گیرد.

در ادامه جلسه گزارش سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ارائه شد و اعضا به بررسی پیشنهادات تنظیم بخشی از مقررات برای تحقق نظام متمرکز تامین اجتماعی پرداختند.

 روحانی با اشاره به این گزارش خاطرنشان کرد: نظام جامع تامین اجتماعی به عنوان یک ضرورت اصلی و اساسی تحقق عدالت اجتماعی همواره مورد اصرار و اهتمام دولت بوده است. نظام متمرکز تامین اجتماعی با ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات تامین اجتماعی و ایجاد عدالت در برخورداری از منابع عمومی، می‌تواند از فقر و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و از طریق اولویت دادن به توانمندسازی و مصون سازی افراد آنها را از خطر صدمات اقتصادی و اجتماعی حفظ کند.

رئیس جمهور با تاکید بر قابلیت های یک نظام جامع و چند لایه در تجمیع همه ظرفیت‌های موجود تصریح کرد: نظام جامع تامین اجتماعی می‌تواند حداقل‌‌های قابل قبولی از خدمات و برخورداری اجتماعی و اقتصادی را برای همه اقشار جامعه تضمین می‌‌کند. در واقع ایجاد نظام متمرکز تأمین اجتماعی برای آحاد مردم، راهی برای حمایت از اقشار ضعیف و کم برخوردار و کاهش مشکلات معیشتی مردم است؛ امری که اخیراً رهبری نظام نیز بر آن تاکید نموده‌اند.

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از سفر به عمان و مذاکره با مقامات آن کشور برای توسعه روابط اقتصادی راهبردی و نیز روند مبادلات مالی و تجاری ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تامین اجتماعی نظام متمرکز رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۷۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به اسرائیل: مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است

به گزارش جماران؛ متن بیانیه حزب اعتدال و توسعه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر گاهی و دوزخ انتقامی بازگشت می‌کنند.(شعراء - ۲۲۷)

«وعده صادق»

سکوت و تسامح جانبدارانه و غیر عادلانه کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکوم نمودن جنایت تروریستی حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط رژیم کودک‌کش صهیونیستی ، موجب شد تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اقدامی مشروع و بازدارنده وفق ماده (۵۱) منشور ملل متحد مجموعه ای از حملات ترکیبی علیه پایگاه های نظامی این رژیم سفاک را عملیاتی نمایند .

درهم شکسته شدن هیمنه پوشالی ، انزجار افکار عمومی و فشارهای داخلی علیه این رژیم آپارتاید موجب گردیده تا سردمداران تبهکار آن به منظور جبران شکست‌های پیاپی به دنبال رویارویی مستقیم با ایران باشند تا به خیال باطل خود با گسترش جنگ در منطقه و دخیل نمودن ایالات متحده آمریکا به عنوان محور استکبار و هژمونی جهانی و برخی کشورهای امپریالیست غربی از باتلاق جنگ چندجانبه با نیروهای مقاومت بگریزند.

جمهوری اسلامی ایران با این اقدام دفاعی مشروع و بازدارنده در قالب رویکردی مسئولانه ، بار دیگر نشان داد به دنبال ایجاد و تداوم هیچگونه جنگ منطقه ای نمی باشد و به سایر کشورها نیز یادآوری کرد که از بین رفتن امنیت در خاورمیانه و اقصی نقاط جهان به نفع هیچ کشوری نخواهد بود.

هم اکنون با توجه به اشاعه اخبار جعلی توسط رسانه های معاند مبنی بر بی ثمر بودن اقدامات موثر ایران، مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است.

حزب اعتدال و توسعه همگام با ملت شریف و آزاده ایران، ماجراجویی های جنون آمیز و پر مخاطره رژیم آپارتاید صهیونیستی که زنگ خطری برای امنیت و صلح جهانی تلقی می شود را به شدید ترین وجه ممکن محکوم و ضمن تقدیر واسع ، حمایت قاطع از نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام نموده و تمامی ظرفیت خود را برای تقویت وحدت و انسجام ملی به کار خواهد برد.

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیم

حزب اعتدال و توسعه

۱۴۰۳/۰۱/۲۶

دیگر خبرها

  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیانیه حزب اعتدال و توسعه در حمایت از عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به اسرائیل: مهمترین رویکرد استراتژیک، حفظ وحدت و انسجام ملی و حمایت یکپارچه اقشار ایران از ارکان نظام در برابر متجاوزین خدعه گر و مستکبر است
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • مخالفت چشم‌بسته برخی اقتصاددانان با تأمین ارز توسط بانک مرکزی
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • پیش بینی ۳.۲ همت تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳
  • تأمین مالی ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی با استفاده از ابزارهای نوین
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی