Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:21:38 GMT

فروش اسلحه در آمریکا سیر صعودی به خود گرفت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۸۰۷۹

فروش اسلحه در آمریکا سیر صعودی به خود گرفت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای خبری  «هیل» با انتشار این خبر گزارش داد: فروش اسلحه در آمریکا با پیش بینی در راه بودن اصلاحات در زمینه سیاست خرید سلاح در آمریکا از سوی دولت بایدن و عدم اطمینان از شرایط اجتماعی همچون اعتراض های نژادپرستانه و ادامه شیوع ویروس کرونا همگی موجب شده است تا فروش سلاح در آمریکا رو به افزایش نهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیل نوشت: بنابر اطلاعاتی که از سوی پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) انتشار یافته، شمار متقاضیانی که برای خرید اسلحه در آمریکا قرار است سابقه آنها چک شود در سال ۲۰۲۰ میلادی  به بیش از ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است، اما مشخص نیست چه تعداد افراد بدون مجوز و کنترل سوابق اقدم به خرید سلاح در آمریکا کرده اند.

این تارنمای خبری آمریکایی می افزاید: کارشناسان بر این باورند که آمریکایی ها که در تابستان ۲۰۲۰ شاهد اعتراض های سراسری بر سر کشته شدن شهروندان سیاهپوست به دست نیروهای پلیس سفیدپوست بوده و نبود اطمینان از کنترل شیوع ویروس کرونا همگی منجر به بالا رفتن تقاضا برای خرید سلاح شده است.

داشتن اسلحه برای روز مبادا؟

بنابراین گزارش، «آدام وینکلر» (Adam Winkler) کارشناس امور سلاح در آمریکا و نویسنده کتاب «نبرد سلاح» (Gunfight) به هیل گفت: شهروندان آمریکایی سلاح را برای روز مبادا می خرند.

وینکلر افزود: علاوه بر ناآرامی های تابستان ۲۰۲۰ و شیوع ویروس کرونا، وقایع پس از انتخابات آمریکا نیز باعث هجوم آمریکایی ها برای خرید اسلحه شد.

این کارشناس امور سلاح در آمریکا افزود: زمانی که مردم احساس ناامنی کنند و این حس را داشته باشند که آسیب پذیر هستند، داشتن یک سلاح گرم، نخستین چیزی است که شما برای تامین امنیت خودتان به تهیه آن خواهید پرداخت.

این گزارش می افزاید: پلیس فدرال آمریکا نیز پیش بینی می کند این تعداد از درخواست سلاح در آمریکا به این زودی فروکش نخواهد کرد.

اصلاح قوانین خرید سلاح در ۱۰۰ روز ریاست جمهوری بایدن

یکی دیگر از دلایل هجوم آمریکایی ها برای خرید سلاح با مجوز، قصد جو بایدن در ایجاد اصلاحات در زمینه سیاست سلاح در آمریکا در یکصد روز نخست ریاست جمهوری وی است.

«نیکو بوکوئر» (Nico Bocour) یکی از مسئولان اصلاح سلاح در آمریکا دراین باره به هیل گفت: معتقدیم که در یکصد روز نخست ریاست جمهوری بایدن، شاهد تصویب لایحه کنترل سوابق خریداران سلاح در آمریکا باشیم، چراکه این مساله حامیان بسیاری دارد.

هیل افزود: اما برخی دیگر بر این باورند که این موضوع باعث می شود حتی آنهایی که هراسی از مسائل امنیتی ندارند نیز به سمت خرید سلاح روی آورند.

دوران بایدن کابوس لابی گران سلاح در آمریکا

هیل در ادامه گزارش داد: لایحه پیشنهادی دولت بایدن شامل ممنوعیت فروش «سلاح های تهاجمی» و «خشاب های پرفشنگ» بوده و برای فروش تمامی سلاح ها نیازمند کنترل سوابق افراد خواهد بود.

«راب ویلکاکس» (Rob Wilcox) معاونت در امور «سیاست و راهبرد» در سازمان «هر شهر برای امنیت سلاح» (Everytown for Gun Safety)

به تارنمای خبری هیل گفت: به زبان ساده، ریاست جمهوری جو بایدن بدترین کابوس برای لابی کنندگان اسلح در آمریکا خواهد بود، بالاخره این رویا بر هر فرد در سراسر آمریکا که در اندیشه امنیت سلاح به سر می برد، به واقعیت خواهد پیوست.

شمار اسلحه در دست آمریکایی ها بیش از جمعیت؟

موسسه پژوهشی «اسمال آرمز» (Small Arms)؛ یک موسسه پژوهشی  در ژنو سوئیس، بنابر تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۷ بعمل آورد، نشان داد که برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدودا ۱۲۰ قبضه سلاح گرم وجود دارد اما برای کشور یمن که دومین کشور پر چگالی از بابت حمل سلاح بعد از آمریکا شناخته می شود از هر ۱۰۰ شهروند یمنی تنها ۵۳ نفر به سلاح گرم مسلح بودند.

اسمال آرمز در این پژوهش از جمعیت ۳۲۶ میلیون و ۴۷۴هزار نفری آمریکا تخمین زد که ۳۹۳ میلیون و ۳۴۷ هزار قبضه سلاح در اختیار شهروندان این کشور است.

بنابر آمار، اسمال آرمز در سال ۲۰۱۷ تنها بیش از یک میلیون و ۷۳ هزار سلاح گرم ثبت شده وجود داشت اما این درحالی بود که ۳۹۲میلیون و ۲۷۳ هزار و ۲۵۷ قبضه آمار سلاح ثبت نشده در این کشور بود.

برچسب‌ها قانون حمل سلاح در آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قانون حمل سلاح در آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن قانون حمل سلاح در آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن اخبار کنکور سلاح در آمریکا ریاست جمهوری آمریکایی ها برای خرید خرید سلاح سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که در هفته‌های اخیر ایالات متحده به طور مخفیانه تسلیحات دوربردی را به اوکراین برای استفاده علیه روسیه ارسال کرده است - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رویترز به نقل از این مقام آگاه گزارش داد که آمریکا در هفته‌های اخیر به طور مخفیانه موشک‌های دوربرد ATACMS به اوکراین برای استفاده علیه روسیه داده است. 

به گفته این مقام آمریکایی، این موشک‌ها در بسته کمک نظامی 300 میلیون دلاری به اوکراین که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در 12 مارس تصویب کرد، وجود داشت.

وی در ادامه افزود: این موشک‌ها برای اولین بار در ساعات اولیه 17 آوریل علیه یک فرودگاه روسیه در کریمه که حدود 165 کیلومتر از خطوط مقدم اوکراین فاصله داشت، پرتاب شد.

تحولات اوکراین| عواقب ارسال موشک‌های دوربرد غربی به اوکراین

ارسال سامانه‌های موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) با برد تا 300 کیلومتر موضوعی بود که ماه‌ها در دولت بایدن بحث می‌شد هرچند موشک‌های با برد متوسط در سپتامبر سال گذشته به اوکراین عرضه شده بود.

پنتاگون در ابتدا با استقرار موشک‌های دوربرد مخالف بود، زیرا می‌ترسید که از دست دادن موشک‌ها از انبار آمریکا به آمادگی نظامی خود واشنگتن آسیب برساند. همچنین نگرانی هایی وجود داشت که اوکراین از آنها برای حمله به اهدافی در عمق روسیه استفاده کند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • ببینید | آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • گاف جدید بایدن: آزادی را به جای دموکراسی انتخاب کنید!
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»