Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور افتتاح گسترده طرحهای عمرانی در کشور را در راستای تحقق شعار جهش تولید خواند و تاکید کرد که دولت دوازدهم افتخار می کند که در سایه فداکاری و تلاش مسوولان، آب، برق و گاز را برای اقشار کم مصرف که عمدتا در میان اقشار کم درآمد نیز هستند، مجانی کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مراسم بهره برداری از 13 طرح ملی و مهم صنعت آب و برق در استان های خراسان شمالی و کردستان  گفت: 12 بهمن که امام خمینی(ره) بر خلاف پیش بینی قدرتهای بزرگ با استقبال بی نظیر مردم وارد کشور شد، روز شکوهمندی در تاریخ ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با تبریک آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: امروز برای تاریخ و ملت بزرگ ایران و همه آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان روز بسیار مبارکی است. در چنین روزی امام(ره) با استقبال بی‌نظیر و میلیونی ملت ایران وارد کشور شد و با حکمت و تدبیری که امام راحل داشتند، وقتی وارد کشور شد بلافاصله به دیدار شهدا رفت و این بسیار حائز اهمیت است.
دکتر روحانی با اشاره به سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا(س) مبنی بر رایگان شدن آب و برق برای مستضعفان، گفت: مدتی بود که خناسان می‌گفتند «آن آب و برق مجانی چه شد؟» و امروز دولت دوازدهم افتخار می‌کند که در سایه فداکاری و تلاش مسئولان وزارت نیرو و نفت این شعار امام(ره) را محقق ساخت و اقشار کم‌درآمد از آب و برق رایگان برخوردار هستند و بدین وسیله شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان یافت.
رئیس جمهور اضافه کرد: مشخص شد که دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت مستضعفان است.
روحانی با اشاره به افتتاح طرح‌های مهم ملی در استان‌ خراسان شمالی و کردستان، اظهار داشت: امسال اگر چه به خاطر تحریم و کرونا، سال سختی برای مردم بود، اما جهش تولیدی که مقام معظم رهبری مد نظر داشتند، روی زمین نماند و از آغاز سال، هر هفته، افتتاح‌های مهمی در سراسر کشور داشتیم.
رئیس جمهور با اشاره به اقدامات بسیار بزرگی که در بخش آب و برق انجام شده، گفت: برخی تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی صرفاً جنبه سیاسی داشته و برای استقلال کشور و مبارزه با استکبار و استبداد است، برخی نیز تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی برای استقرار اسلام است و صرفاً جنبه معنوی دارد، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در کنار مباحث سیاسی و معنوی، برای بخش‌های مادی هم اهمیت قایل بوده است.
روحانی خاطر نشان کرد: در طول دوره انقلاب اسلامی حدود 193 سد افتتاح شده این در حالی است که در آغاز انقلاب فقط 19 سد، وجود داشت. در زمینه تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در آن دوران 4 تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود داشت و امروز هفتاد و هفتمین تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح کردیم. ضمن اینکه در 8 سال دولت تدبیر و امید سالانه 2500 مگاوات برق جدید به مدار اضافه شده و هر 50 روز یک سد مخزنی ملی به افتتاح رسیده است و تقریباً هر 2 ماه یکبار یک تصفیه‌خانه آب و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب به افتتاح رسیده است و این اقدامات نشان می‌دهد که همه در صحنه فعالیت حضور داشتند.
رئیس جمهور گفت: برغم جنگ تحمیلی اقتصادی مردم از روحیه، نشاط، ایثار و فداکاری برخوردار هستند و این نشان می‌دهد که 12 بهمن، زنده است و روحیه مردم همان روحیه سال 57 است و با همان وحدت، دلاوری و نشاط در صحنه هستند.
روحانی خاطر نشان کرد: سال 57 شاهد وحدت و یکپارچگی بی‌نظری در کشور بودیم و امروز اگر در این زمینه مقداری کمبود داریم باید آن را جبران کرده تا به همان جایگاه برسیم چرا که نیاز داریم با وحدت، ایثار و همدلی در کنار هم قرار بگیریم.
رئیس جمهور تصریح کرد: نباید انتخابات سال 1400 باعث شود خدای ناخواسته اخلاق و معنویت زیر پا گذاشته شود. همه باید برادرانه در کنار هم بایستیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس جمهور تصفیه خانه فاضلاب انقلاب اسلامی رئیس جمهور آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی

«دیدار هزاران نفر از کارگران با رهبری انقلاب»، «سفر رئیسی به پاکستان»،‌ «حواشی جلسه هیات دولت» از موضوعات مهم خبری پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز هزاران نفر از کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن اشاره به نقش کلیدی جامعه کارگری در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور، به تبیین وظایف مسئولان برای حل مشکلات قشرِ قانع و نجیب کارگر پرداختند و گفتند: حال خوب جامعه کارگری، حال ملت را هم خوب خواهد کرد.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیاناتشان، هدف واقعی بدخواهان ایران از تحریم را در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی برای تبعیت از خطوط استعماری و استکباری و تسلیم در مقابل زورگویی‌های آنها دانستند و افزودند: برخی -ان‌شاءالله خیرخواهانه- دائم توصیه می‌کنند که یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود؛ در حالی که توقعات آمریکایی‌ها تمامی ندارند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین تحریم‌ها را رو به کم‌اثر شدن دانستند و افزودند: اخیراً در یکی از گزارش‌های منابع بین‌المللی، به افزایش تولید ناخالص ملی ایران اشاره شده بود که این، یعنی در کشور بیشتر و بهتر کار می‌شود، دل به کمک بیرون از مرزها بسته نشده و تحریم‌ها نتوانسته ایران را از پا درآورد و این روحیه باید در کشور تقویت شود.

در جلسه امروز شورای نگهبان نیز،‌ آیت‌الله احمد جنتی با اشاره به فرارسیدن هفته کار و کارگر گفت: در فرهنگ متعالی اسلام، کار و تلاش یک ارزش است و این موضوع باید در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی بزرگی که دشمنان علیه مردم ایران به راه انداخته‌اند، کارگران، مدافعان صف مقدم هستند و مشارکت باانگیزه این قشر شریف، حقیقتاً دفاع مقدس از عزت ملی و لازمه شکست نقشه‌های ناجوانمردانه دشمنان است.

****

صبح امروز، رئیس جمهور پس از سفر رسمی ۲ روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به منظور سفر رسمی و همچنین حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چند منظوره سد و نیروگاه اومااویا، این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

سید ابراهیم در بدو ورود به محل اجرای ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» در ۲۳۰ کیلومتری شرق پایتخت این کشور رفت و به همراه «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا، یکی از بزرگترین پروژه‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایرانی را افتتاح کرد.

طراحی و ساخت این پروژه توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی-مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق است.

رئیس جمهور در این مراسم بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست و با بیان اینکه کشورهای غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

لازم به ذکر است که تداوم مناسبات سیاسی و تقویت همکاری‌های اقتصادی به عنوان رویکرد دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی به ویژه با کشورهای همسایه و آسیا در دستور کار قرار دارد، اما سریلانکا به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی، محل رقابت چین، هند و آمریکاست و تلاش می‌کند برای حفظ خودش موازنه مثبتی بین هند و چین برقرار کند و لذا از حضور ایران استقبال می‌کند.

****

در جلسه امروز هیات دولت که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، محمد مخبر در بخشی از اظهارات خود در این جلسه با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

درحاشیه همین جلسه، اعضای کابینه سیزدهم طبق روال چهارشنبه های هر هفته به جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت آمدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

وزیر آموزش و پرورش از جمله و وزرایی بود که در جمع خبرنگاران حضور یافت و اعلام کرد که تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود .

رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، گفت: این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وزیر اقتصاد هم اعلام کرد که مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم.

احسان خاندوزی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است، افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند. این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ رئیسی در سریلانکا؛ تبادلات فرهنگی بین دو کشور در اوج
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • ورود رئیس جمهور به سریلانکا
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است