Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:11:06 GMT

مرگ و میر ناشی از کرونا در بم بیش ۸۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۹۲۶۹

مرگ و میر ناشی از کرونا در بم بیش ۸۸ درصد کاهش یافت

به گزارش ایرنا، هادی شهسوارپور روز یکشنبه در پانزدهمین آیین پویش ره سلامت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه قبل از ورود ویروس کرونا در کشور نخستین نشست را با عنوان کارگروه سلامت در شهرستان بم برگزار کردیم افزود: در ابتدای ورود ویروس کرونا در کشور پروتکل های بهداشتی که در کشور چین برای پیشگیری از این ویروس کرونا انجام می شد در این شهرستان اجرایی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات مطلوبی با هماهنگی تیم دانشگاه علوم پزشکی در راستای پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان بم انجام شده است تصریح کرد: آمارهای ارایه شده بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان بم نشان دهنده حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان است.

فرماندار بم با قدردانی از تلاش مدافعین سلامت گفت: کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا را در اولین روزهای شیوع این ویروس در شهرستان بم آغاز و این مهم سبب شد تا استاندارد رعایت پروتکل های بهداشتی از متوسط کشور در این شهرستان بالاتر باشد.

شهسوارپور با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی از ۶۹ درصد تا ۷۰ درصد در این شهرستان محقق شده است گفت: هم اکنون با اجرای این طرح وضعیت آبی را در سطح شهرستان بم شاهد هستیم.                              

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمان ایرنا وزیر بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمان ایرنا ویروس کرونا کرمان ایرنا وزیر بهداشت اخبار کنکور ویروس کرونا شهرستان بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نان سبوس‌دار در ۱۸۰۰ نانوایی کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که بیش از ۱۸۰۰ نانوایی داریم که از آرد سبوس‌دار برای طبخ نان استفاده می‌کنند، گفت: استفاده از نان کامل باعث کاهش بسیاری از بیماری‌های مزمن در جامعه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته سلامت در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای کنترل بهتر بیماری‌های غیرواگیر و در پی تجربه موفق اجرای «پویش ملی سلامت» در سال 1402، پویش ملی سلامت 2 با هدف‌گذاری سرطان‌ها راه‌اندازی خواهد شد. پس از اجرای موفق پویش ملی سلامت و شناسایی 10 میلیون بیمار جدید غیرواگیر که دارای بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت بودند راه‌اندازی این دبیرخانه برای پیگیری وضعیت بیماران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اعلام موفقیت دستاوردهای حوزه سلامت ایران توسط مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در سفر به ایران گفت: برنامه سلامت خانواده از جمله این دستاوردهاست که از اردیبهشت 1402 در کشور آغاز شده و اجرای همه‌جانبه آن در توسعه عدالت در سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم، دسترسی افراد به خدمات سلامت و خدمات استاندارد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که دو وزیر بهداشت و آموزش و پرورش زنگ سلامت را در آغاز هفته سلامت در مدارس کشور خواهند نواخت، گفت: شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت» انتخاب شده است که بر مبنای شعار سال کشور است.

فرشیدی با اشاره به وجود 16 میلیون دانش آموز در کشور گفت:  دانش آموزان در ارتقای مفاهیم سلامت در خانواده‌ها نقش اساسی دارند. حداقل 3 میلیون سفیر سلامت دانش آموزی نیز داریم که در پویش ملی سلامت به وزارت بهداشت برای فراخوان مردم جهت شرکت در این پویش کمک شایانی کردند.

نان مصرفی‌ ایرانی‌ها "کامل و سالم" نیست!/ عرضه "نان کامل سبوس‌دار" باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره نان کامل نیز بیان کرد: برای به دست آوردن سلامتی، ورزش، تغذیه و کاهش استرس نقش مهمی دارند. باید آمار بیماری‌های غیرواگیر را از طریق سبک زندگی سالم کاهش دهیم. در این راستا یکی از اقدامات مهم ما، اجرای برنامه نان کامل است که بیش از 1800 نانوایی داریم که از آرد سبوس‌دار برای طبخ نان استفاده می‌کنند که این موضوع باعث کاهش بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌شود و کاملاً با سلامت مردم ارتباط دارد.

در ادامه احمد اسماعیل‌زاده؛ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت نیز درباره نان کامل اظهار کرد: میانگین مصرف نان در کشور 280 تا 330 گرم است و متأسفانه نانی که به دست مردم می‌رسد نانی است که سبوس آن به میزان زیادی گرفته می‌شود. دولت سیزدهم از سال گذشته به بحث تولید نان کامل ورود کرده و براساس مصوبه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، مقرر شده بود که هر دانشگاه علوم پزشکی در مناطق تحت پوشش یک کارخانه تولید آرد کامل و تا پایان امسال سه کارخانه تولید آرد کامل را زیر نظر داشته باشد. پیشنهاد ما در وزارت بهداشت این است که 2 تا 6 درصد سبوس از آرد گرفته شود.

وی ادامه داد: هدف وزارت بهداشت از پیگیری تولید نان کامل درکشور، تأمین فیبر و منزیم است که فیبر می تواند از بسیاری از بیماری‌های مزمن و منیزیم از مقاومت انسولینی در بدن و بروز دیابت جلوگیری می‌کند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزار بهداشت با اشاره به این که پایلوت غنی‌سازی آرد با ویتامین دی نیز جزو برنامه‌های وزارت بهداشت است، گفت: یکی از اولویت‌‌های ما در سال جاری بازنگری طرح غنی سازی آرد با آهن و اسیدفولیک است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • ۶۲ درصد جغرافیای ایران روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد
  • با این خشکبار نه مویتان سفید می‌شود نه می‌ریزد!
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی
  • شیوع بی‌رویه چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی ؛ ۴۸ درصد آنها چاقند | برگزاری مسابقه کاهش وزن در مدارس
  • تولید نان سبوس‌دار در ۱۸۰۰ نانوایی کشور