Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه صندوق نوآوری و شکوفایی، این صندوق در راستای ارج نهادن به تلاش‌های زنان فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری، جشنواره زنان دانش بنیان وخلاق ایران (چیستا) را با هدف شناسایی وتوسعه ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های زنان فعال درحوزه فناوری های نوین برگزار و از ایده‌ها و تجربه‌های زنان دانش بنیان و خلاق برتر تقدیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم زنان در اشتغال کشور کمتر از ۲۰ درصد است و مدیران عامل حدود ۱۱ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را زنان تشکیل می‌دهند، این آمار نشان دهنده نقش برجسته زنان در حوزه‌های پیشرفته علم، فناوری و نوآوری است.

در این راستا و با توجه به حضور موفق زنان در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سال‌های اخیر، صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر دارد با هدف تقدیر از زنان فعال در اقتصاد دانش‌بنیان و فراهم‌سازی بستری برای به اشتراک‌گذاری تجربیات آنان، اولین جشنواره «چیستا» (جشنواره زنان دانش‌بنیان و خلاق ایران) را در روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ هم زمان با بزرگداشت روز زن برگزار کند.

بر اساس این گزارش اهداف این جشنواره شامل شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های علمی و فناورانه، توجه به نقش ارزنده زنان در اقتصاد دانش‌بنیان و معرفی ظرفیت‌های موجود در جامعه علمی زنان، الگوسازی شخصیت‌های موفق و پیشرو در حوزه فناوری‌های برتر برای زنان و ایجاد بستر مناسب برای معرفی محصولات فناورانه حاصل از تحقیقات زنان در شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

مهمترین برنامه‌های این جشنواره شامل برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه تجربیات موفقیت و شکست زنان مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، برگزاری نمایشگاه خدمات و محصولات فناورانه برگزیدگان جشنواره، آشنایی با خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی و تجلیل از طرحهای برگزیده زنان دانش‌بنیان و خلاق است.

ارزیابی طرح‌های رسیده به جشنواره از طریق دو شاخص‌ تجاری و اجتماعی انجام می‌شود که در قالب آن شرکت‌های دانش‌بنیان (در دو بخش نوپا و تولیدی) و خلاق، به صورت مجزا، ارزیابی می‌شوند. شاخص‌های اجتماعی شامل نقش‌آفرینی زنان در موضوعاتی مانند فعالیت‌های شاخص در زمینه کارآفرینی، فعالیت‌های برجسته اجتماعی، جوایز و افتخارات کسب‌شده (در حوزه زیست‌محیطی، اشتغال، کارآفرینی، نوآوری، رعایت حقوق مصرف‌کننده، صادارت) است.

در این رویداد شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف و شاخص تجاری نظیر کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (سنتتیک، گیاهی‌ـ‌طبیعی سلولی و مهندسی بافت و بیوتکنولوژی)، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، خدمات تجاری‌سازی، کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب‌بازی، ابزارهای آموزشی و سرگرمی، گیاهان دارویی و طب سنتی و ارائه‌دهنده خدمات زیرساخت برای توسعه کسب‌وکار در صنایع خلاق، طراحی و چاپ و نشر با هم رقابت می‌کنند.

روز ۲۰ جمادی الثانی برابر با ۱۵ بهمن ۹۹ ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) در تقویم رسمی کشور روز زن نام گذاری شده است.  هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سال ۱۳۹۹ از روز شنبه ۱۱ بهمن ماه آغاز شده و در روز جمعه ۱۷ بهمن ماه خاتمه می یابد.

برچسب‌ها روز مادر شرکت دانش بنیان ولادت حضرت فاطمه بانوان دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز مادر شرکت دانش بنیان ولادت حضرت فاطمه روز مادر شرکت دانش بنیان ولادت حضرت فاطمه بانوان دانش بنیان ها اخبار کنکور شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۱۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

ایسنا/کرمانشاه در جریان بازدید معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه پارک علم و فناوری و برج فناوری استان کرمانشاه، توسعه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، عصر امروز(ششم اردیبهشت) در حاشیه بازدید از این مجموعه، با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در حوزه فناوری در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ایجاد شده، اظهار کرد: انتظار وجود چنین زیرساخت های مطلوبی را در کرمانشاه نداشتم.

وی افزود: خوشبختانه با همت مسئولین پارک علم و فناوری استان از نظر زیرساختی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علم و فناوری در این استان افتاده است.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: از نظر محتوایی نیز شرکت های توانمندی با تولید محصولات خوب و آمار صادرات بالا در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه مستقر شده اند که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه با تاکید براینکه وزارت ارتباطات از فعالیت واحدهای پارک علم فناوری استان کرمانشاه حمایت خواهد کرد، افزود: طیف حمایت های ما در حوزه های مختلف همچون تجهیزات، تسهیلات و توسعه محصولات که در اولویت وزارت ارتباطات قرار دارد، خواهد بود.

در ادامه این بازدید سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان قرار دارند، گفت: عمده شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان در ۶ حوزه شامل نرم افزار، ماشین آلات کشاورزی و صنعتی، پزشکی، برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و  و نهاده های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این مسئول ۲۷۱۶ نفر در شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان و فناور استان سال ۱۴۰۱  حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات داشته اند که پیش بینی می شود این رقم در آمارهای سال ۱۴۰۲ رشد داشته باشد.

آزادی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حدود ۱۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان ما برای توسعه فعالیت های خود و خرید تجهیزات به تسهیلات نیاز دارند که وزارت ارتباطات در این زمینه قول حمایت داده است.

وی در ادامه از حمایت وزارت ارتباطات در این بازدید در حوزه تکمیل فضاهای اشتراکی و تکمیل تجهیزات مرکز گیم و انیمیشن کرمانشاه برای حدود ۵۰ تیم خبر داد و افزود: همچنین در پارک علم و فناوری کرمانشاه حدود ۲۴ شرکت فناور داریم که می توانند در طرح تحول دیجیتال کشور نقش آفرین باشند که امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه حمایت از شرکت های فناور کرمانشاه برای شرکت در نمایشگاه های خارجی جهت نشان دادن قابلیت های خود و معرفی محصولاتشان، حمایت جهت برگزاری حداقل پنج کمپین مشاوره تخصصی با حضور مشاورین و منتورهای ملی و تکمیل فضای مرکز نوآوری اقتصاد دیجیتال را از دیگر نیازهای واحدهای پارک علم و فناوری کرمانشاه دانست و گفت: مقرر شده وزارت ارتباطات حمایت هایی را در این حوزه ها نیز داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات