Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@10:11:35 GMT

سهم ۱۱درصدی عمران کشور از بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۱۵۷۱

سهم ۱۱درصدی عمران کشور از بودجه ۱۴۰۰

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از سهم ۱۱درصدی عمران کشور از بودجه۱۴۰۰ سخن گفت و مابقی بودجه را متعلق به دخل و خرج خود دولت دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در مصاحبه با برنامه "رویداد" در خصوص اینکه بودجه همه نیازهای کشور را شامل نمی‌شود، اظهار کرد: اگر نیازهای کشور شامل هزینه‌های جاری و اجتناب ناپذیر باشد و بخش دیگر هم نیازهای توسعه‌ای و عمرانی باشد، بخش دوم همواره کمترین سهم را از بودجه داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 10درصد یا کمتر از نیاز‌های عمرانی کشور در قالب بودجه تامین می‌گردد، ادامه داد: بودجه عمرانی همه ساله کمتر شده است و در سال 99 به 15 رصد و در بودجه 1400 به 11 درصد رسیده است.

میرتاج الدینی به رادیو گفت‌وگو گفت: مجلس در راستای بودجه تصمیم گیری می‌کند؛ این بودجه برای مردم نوشته می‌شود و لذا نیازهای معیشتی و فوری مردم همواره باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ابتدای مجلس یازدهم، اولویت‌ها را برآورد کردیم که نخست، حمایت از معیشت مردم بود و در این راستا یک گام قبل از بودجه برداشتیم.

میرتاج الدینی در اینباره گفت: دولت یارانه کالایی را نصفه و نیمه اجرا کرد ولی این قدم، در جهت حمایت از معیشت مردم بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گام دوم در راستای بودجه 1400، از سوی کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده است، ادامه داد: یارانه‌ها و حمایت از اقشار آسیب پذیر یکی از اولویت‌ها در حوزه بررسی هزینه‌های بودجه‌ای است.

میرتاج الدینی با اشاره به تصمیمات جدی کمیسیون تلفیق در راستای تحقق اهدافِ معیشتی در بودجه گفت: این اقدام نقطه‌ای روشن در راستای حمایت از مردم است.

وی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته فقط گام نخستِ قانون هدفمندی یارانه‌ها، یعنی پرداخت نقدی به مردم برداشته شد، یادآور شد: 45 هزار و 500 تومان هیچ تغییری نداشت در حالی که همه کالاها در این مدت به چندین برابر افزایش قیمت رسید.

میرتاج الدینی با اعلام اینکه کمیسیون تلفیق این ارقام را تا دو برابر دیده است، گفت: مجلس تصمیم دارد همه یارانه‌های معیشتی و... را یک کاسه کند تا مشخص شود دولت چقدر کمک می‌کند و جامعه هدف چه کسانی هستند!

وی شفافیت و افزایش حمایت معیشتی از مردم را دو اقدام کمیسیون متبوع‌اش دانست و تصریح کرد: سه گروه در نظر گرفته شدند و همه کسانی که یارانه نقدی می‌گفتند، مشمول این طرح می‌شوند و از افزایش دو برابری بهره مند می‌گردند.

میرتاج الدینی با اشاره به دریافت یارانه معیشتی توسط 58 میلیون نفر، گفت: برخی افراد کمترین درآمد را دارند که حتی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند.

وی افزود: مجلس گامی قابل توجه را در بودجه و در راستای حمایت از مردم برداشته است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: برنامه و بودجه لایحه بودجه بودجه میرتاج الدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است و رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی بازنشستگان و تعیین تکلیف سربازی از اولویت‌های مجلس دوازدهم است.

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : تنظیم‌گری بازار مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی ضروری است.

وی با اشاره  به این نکته که دولت باید فقط برای متقاضیانی که قرارداد بسته‌اند، مسکن بسازد اظهار داشت : هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است و رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی بازنشستگان و تعیین تکلیف سربازی از اولویت‌های مجلس دوازدهم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه  شفافیت قوای سه گانه باید تعیین تکلیف شود 

 تصریح کرد : قانون‌گذاری در شرایط تورمی نیازمند بازنگری است.

وی در پایان تاکید کرد :  دو مرحله‌ای کردن بودجه اشکالاتی دارد و باید به ساز و کار قبلی برگردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • پایانه بندر خشک در شهرستان بروجن ایجاد می‌شود
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • شرکت عمران شهر رامشار در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رتبه برتررا کسب کرد