Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:29:23 GMT

احتمال پیک جدید کرونا با عادی انگاری اسدآبادی ها

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۱۷۵۷

ایسنا/همدان رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: وضعیت اسدآباد در شرایط آبی قرار دارد و در حال حاضر این شرایط شکننده موجب نگرانی ما در رابطه با عادی انگاری مردم و احتمال پیک جدید در شهرستان است.

ایرج صالحی یکشنبه ۱۲ بهمن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد کرونا مثبت های شهرستان متأسفانه در روز گذشته به ۹ نفر افزایش داشته که این امر حاکی از عادی انگاری های مردم نسبت به شرایط بوده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر لزوم تداوم پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی تصریح کرد: دورهمی های خانوادگی و تجمعات از مهمترین علل درگیری با کرونا بوده که در شرایط موجود وضعیت آبی نیز رعایت این امر و اجتناب از دورهمی ها و تجمعات در اجتماع ضرورت دارد در حالیکه اخیر مواردی از جشن های عروسی و مراسم ها در شهرستان گزارش می شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی شهرستان دارای ۶۱ خانه بهداشت با ۱۴ درمانگاه بهداشتی شهری و روستایی افزود: این دانشکده با ۳۰۸ دانشجو دارای سه رشته دانشگاهی بوده و پیگیر  افزایش تعداد رشته های دانشکده شهرستان در سال آینده هستیم.

صالحی با اشاره ۸۵۵ نیروی شاغل در دانشکده علوم پزشکی شهرستان خاطرنشان کرد: از این تعداد نیرو ۱۲۵ نفر شرکتی و مابقی رسمی و قرار دادی و پیمانی هستند و ۲۰ نفر در سه ماه گذشته استخدام پیمانی شده اند.

وی  در ادامه با بیان اینکه از سهمیه ۳۰ هزار نفر آزمون استخدامی ۸۸ نفر به دانشکده علوم پزشکی شهرستان اختصاص یافته اظها  کرد: درحال حاضر در  مرحله آماده شدن انجام زیرساخت این آزمون استخدامی هستیم که از نقش مؤثری در جهت کمک اشتغال جوانان منطقه خواهد داشت.

وی همچنین افزود: جذب ۲۱ نفر بهورز بومی سطح روستاها وابسته به شهرستان نیز برای دانشکده در دست اقدام قرار دارد که تاکنون ۱۰۶ نفر ثبت نام کرده اند و مدارک آنها در دست بررسی است و دانشجویان بهورز جذب شده دو سال به صورت پیمانی آموزش و سپس به عنوان نیروی بهورز در روستاها مشغول می شوند.

صالحی در رابطه با بحث ام آر آی شهرستان نیز اظهار کرد: دستگاه ام آر آی بیمارستان نصب شده و تست خود را گذرانده و زیر بار قرار دارد اما فعلا زیرساخت آن آماده نبوده و تا پایان سال استارت راه اندازی آن زده خواهد شد.

وی با اشاره به رضایتمندی پرسنلی دانشکده یاد آور شد:مطالبات بازنشستگان سال ۹۸ این دانشکده کاملاً پرداخت شده و مطالبات پزشکان متخصص و پرسنل درمانی به روز است. 

صالحی در ادامه با اشاره به نگهداری تأسیسات و تجهیزات دانشکده علوم پزشکی تصریح کرد: سالیانه یک میلیارد تومان هزینه پرسنلی تأسیسات بوده و برای شش ماه آینده برای احیا و بازسازی تأسیسات به ۱.۵ میلیارد اعتبار نیاز خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها دانشکده علوم پزشکی اسدآباد کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشکده علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در خصوص چرایی تشکیل این رویداد گفت: در دانشگاه، نظام اجرایی و دسته‌بندی داریم بطوریکه مدیران و کارمندان در سلسله مراتبی که قرار دارند با همدیگر ارتباط کاری دارند و نسبت به هم شناخت دارند در حالی که در نظام علمی اساتید همدیگر را نمی‌شناسند و خیلی نسبت به هم شناخت ندارند و برای این‌که این ارتباط‌ها و همفکری میان اساتید و هیئت‌علمی برقرار شود سعی کردیم تا این نشست را برگزار کنیم. باید گفت که گروه‌های رشته‌ای در دانشگاه آزاد در ۱۸ دسته‌بندی قرار می‌گیرند و با توجه به این حجم از گستردگی؛ هدایت و جمع‌بندی نسبت به موضوعات و مشکلات دانشگاه و رشته‌ها و همچنین شنیدن صحبت‌های اساتید کار سختی است که نیاز به برگزاری این چنین برنامه‌ها و شنیدن نقطه نظرات بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: برای این‌که نبض کاری و مسیر راه دانشکده‌ها را تعریف کنیم سعی کردیم تا بر اساس الگوی تمدن نوین اسلامی رهبری که به ۵ مرحله اشاره کردند بر آن اساس گام برداریم. در این مسیر سه مرحله را برای تحول علوم انسانی، اسلامی در پیش داریم که مرحله اول آن سازمان‌دهی است که بر اساس آن قرار است علوم انسانی را به عرصه رسانه و هنر متصل کنیم.

در نظام دانشی جدید در نظر داریم که با تخصیص دانشکده‌های جدید به واحد‌ها (به‌اصطلاح دانشکدگان) به سازمان‌دهی بهتری دست پیدا کنیم تا تعامل‌ها در سطح حداکثری خود قرار گیرند و دائم در حال سنجش مبانی تحول رشته وضعیت رشته‌ها هستیم تا بر اساس یک سیاست گذرای صحیح اقدام به تصمیم‌گیری کنیم. باید گفت که هنر و رسانه همه موجودیت ما را تقویت می‌کند و باید همه علوم را ذیل این رشته‌ها قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم تا با پیوند هنر و رسانه یک معنای جدید را رقم بزنیم و در این مکان با حضور شما اساتید با تجربه تقاضا دارم تا اگر راهکار و پیشنهادی برای این پیوند میان هنر و رسانه با سایر رشته‌های علوم انسانی دارید حتماً بیان کنید. حتی می‌توان فراتر از آن به سراغ معنا و ارتباط‌هایی با رشته‌های مهندسی و پزشکی هم رفت.

همایون بیان کرد: بدون شک اگر به حلقه مفقوده ارتباطی میان گفتگو‌های علوم انسانی با بقیه علوم جدی‌تر نگاه شود می‌توان امیدوار بود که تأثیرگذاری بسزایی را میان سایر قالب علوم شاهد باشیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. همان‌طور که زیست‌فناوری تمدن غرب، بدون مبانی علوم انسانی امکان‌پذیر نبود و با تلفیق آن در علوم انسانی در هم تنیدگی ایجاد شده است ما هم باید به سراغ اجرایی کردن این موضوع برویم چون امتحان خود را پس داده است و نشان داده که چقدر این ترکیب می‌تواند موفق ظاهر شود. باید همه ظرفیت‌ها را یکپارچه کنیم و دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم و با مدیریت صحیح وارد بحران‌ها نشویم.

گفتنی است در این نشست شریف‌زاده مدیر کارگروه کشوری، حمیده جعفری رئیس دانشکده هنر و معماری تهران جنوب، قیومی معاون اندیشکده مطالعات راهبردی دانشگاه آزاد، خانم شاه منصوری رئیس دانشکده ارتباطات، خانم مجیدی رئیس دانشکده بین‌الملل و جمعی دیگر از اساتید به ارائه پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

مطرح شدن ترسیم سند نقشه راه برای دانشکده و هماهنگ نبودن ضوابط خلق اثر هنری با معیارهای دانشگاه آزاد، احیای هنرهای سنتی و احترام به هنرمندان و فراهم کردن فرصت ارائه و تبلیغ آثار هنری آن‌ها از هر تریبون رسانه‌ای به مخاطب، رفع نواقص و قوانین مدون نشده در حوزه رسانه که به جرائم رسانه‌ای منجر شده، تعیین تکلیف رسانه در حوزه مدرنیته و دنیای تکنولوژی و ارتباط آن با شبکه‌های اجتماعی، فراهم شدن فرصتی برای استفاده کاربردی و عملیاتی از  تحقیقات و دستاوردهای اساتید و پژوهشگران و پایان‌نامه‌های دانشجوهای مقاطع دکتری، تعیین سازوکاری درست از رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتباط آن با گفتمان اسلامی، مخالفت با ادغام دانشکده هنر و رسانه و ایجاد دانشکده‌ای با این عنوان، راه‌اندازی  پلاتو برای دانشجویان سینما در دانشگاه علوم تحقیقات از جمله موارد مورد بحث در این نشست بود که توسط اساتید و اعضای هیئت‌علمی با رئیس و معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • احتمال آلوده بودن ساچمه‌های حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • ۱۱ مادر باردار در سیل اخیر بلوچستان نجات یافتند