Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت چهار واحد توزیعی در استان از تداوم تامین و توزیع روغن خوراکی مورد نیاز شهروندان و نظارت‌های مستمر بر فرایند عرضه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یوسف پایدار در بازدید از چند شرکت پخش در خصوص توزیع روغن خوراکی، با بیان اینکه براساس برنامه ریزی‌های پیش بینی شده از طریق شرکت‌های پخش، نیاز بخش‌های مختلف استان تامین و توزیع می‌شود، گفت: با پیگیری‌هایی که طی هفته‌های اخیر در استان انجام شده است، هیچگونه کمبودی در بحث تامین و توزیع روغن صنف، صنعت و خانوار نداریم و توزیع مویرگی مصرف خانوار در استان با جدیت تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اینکه فروش اجباری کالا به‌ویژه روغن نباتی به همراه سایر کالاها در واحدهای عمده و خرده فروشی تخلف محسوب می‌شود، افزود: تذکرات لازم در خصوص عدم فروش اجباری در جلسات متعدد به شرکت‌های پخش ابلاغ شده و سه واحد متخلف نیز به دلیل همین تخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

 

وی با اشاره به پایش‌های سیستمی و نظارت‌های حضوری بازرسان بر مراکز توزیعی، ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آماده دریافت گزارشات شهروندان و رسیدگی به تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری در واحدها است.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با تبیین سهمیه‌های دریافتی واحدهای توزیعی روغن خوراکی، گفت: براساس تمهیدات لحاظ شده، چهار شرکت توزیعی در سطح استان فهرست میزان توزیع خود را جهت اقدامات نظارتی به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌دهند.

 

وی اضافه کرد: شرکت‌های پخش صرفا ملزم به عرضه روغن نباتی به واحدهایی هستند که اطلاعات خود را در سامانه‌های جامع انبار و جامع تجارت ثبت کنند.

 

وی، همچنین بر رصد سیستمی و حضوری فرآیند تامین و توزیع در راستای کنترل شبکه عرضه تاکید کرد و گفت: عرضه با قیمت بالاتر از نرخ روی کالا و قیمت مصوب مشمول تخلف گرانفروشی بوده و با متخلفان باجدیت برخورد قانونی انجام خواهد شد و سهمیه روغن خوراکی تعیین شده خود را دریافت نخواهند کرد .

 

پایدار متذکر شد: اولویت ما تأمین معیشت و نیاز شهروندان به کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی است و تلاش بر جذب حداکثری سهمیه اختصاصی استان است .

 

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این بازدید گفت: بر اساس سهمیه‌ای که از طریق شرکت بازرگانی دولتی ایران برای استان‌ها اختصاص یافته، سهمیه لازم استان نیز از طریق شرکت‌های پخش و نمایندگی‌های کارخانجات تولیدی روغن دریافت و به شکل مویرگی از طریق اصناف دارای پروانه کسب، تعاونی‌های مصرف و اتحادیه‌ها بین مردم و اصناف توزیع می‌شود .

 

اسماعیل عطاپور با بیان اینکه توزیع روغن طی روزها و ماه‌های آتی برابر سهمیه‌های ابلاغی انجام خواهد گرفت، افزود: کمبود تولید به دلیل برخی مشکلات اعم از ترخیص مواد خام روغن در گمرکات، مباحث ارزی و همچنین حمل و نقل بوده است که اخیراً این مشکلات حل شده است.

 

وی اظهار کرد: با رفع مشکلات یادشده روند تولید، جذب و توزیع نیز متناسب با سهمیه‌های ابلاغی انجام می‌شود و مردم با اطمینان خاطر نسبت به تهیه روغن مورد نیاز خود اقدام کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: روغن توزیع روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیونو ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق و دستگیری یک متخلف در زاهدان
  • کشف ۴۰ تن روغن خوراکی قاچاق ودستگیری یک متخلف در زاهدان
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صنعت دامپروری در آذربایجان شرقی