Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار میاندورود گفت: با افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات تاکنون ۲۰ هزار تن پرتقال به کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای عربی صادر شده است.

حسین منفردی فرماندار میاندورود پس از چند ماه از شروع به‌کار در سال ۹۸ اعلام کرده نخستین اولویت ما تقویت، حمایت و گسترش بخش کشاورزی است و در این خصوص جلساتی نیز با کارشناسان، مدیران و صاحب‌نظران تشکیل داده و در نهایت منجر به این شده بود که توجه خاصی به صنایع تبدیلی و صادرات انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۱۳۹۹ شاهد نتایج اتخاذ سیاست ها و تصمیمات عقلایی بخش کشاورزی میاندورود هستیم.

چندی پیش فرماندار میاندورود در مصاحبه تلویزیونی در شبکه تبرستان از دریافت مجوز احداث اولین شهرک صنایع تبدیلی کشور در بخش گهرباران شهرستان میاندورود خبر داد که موجب خرسندی مردم به ویژه کشاورزان را به همراه داشته است.

منفردی هنگام بازدید و سرکشی از سورتینگ‌های شهرستان میاندورود خبر دیگری را اعلام کرده که روزنه امید جهت هموار شدن توسعه پایدار در بین کشاورزان را زنده کرده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری با افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات تاکنون ۲۰ هزار تن پرتقال به کشورهای حوزه دریای خزر و کشورهای عربی صادر شده است.

منفردی اضافه کرد: در سال جاری برای نخستین بار با تکنیک سرمادهی موفق شدیم هزار و ۳۰۰ تن نارنگی ژاپنی به کشور عراق صادر کنیم که تاکنون با تکنیک گرمادهی انجام می‌شد.

وی با اعلام اینکه یکی از مزایای تکنیک سرمادهی حفظ کیفیت محصول و ماندگاری آن است، گفت: تاکنون ۲۳ هزار تن مرکبات در شهرستان برای مصرف بازار داخلی برای شب عید و ایام نوروز ذخیره کردیم.

برچسب ها: منفردی ، صادرات مرکبات ، مرکبات لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MH1

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: منفردی صادرات مرکبات مرکبات صادرات مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: طی سال گذشته ۴۶۶ میلیون دلار صادرات در استان کردستان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، شاهد ۱۵ درصد رشد بوده‌ایم.

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در کارگروه توسعه صادرات، برنامه کمی و عملیاتی برای توسعه صادرات غیرنفتی مد نظر قرار گرفته است که در استان کردستان با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۰۷ درصد برنامه صادرات محقق شد.

وی افزود: در حال حاضر استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور و به عنوان دروازه تجاری توسعه شرق به غرب شناخته شده و همچنین دروازه تجاری به سمت اقلیم کردستان عراق است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: با افتتاح راه‌آهن در کردستان انتظار می‌رود در سال آینده شاهد امتداد راه آهن به سمت مدیترانه باشیم و دروازه تجاری جدیدی به سمت اقلیم کردستان عراق برای بهره‌برداری از واحدهای تولیدی صادرات محور در منطقه باز شود.

خلیقی تصریح کرد: استان کردستان با توجه به مزیت‌های خوبی که در زمینه تجاری داشته، در حال حاضر سه گمرک رسمی فعال در باشماق مریوان، سیرانبد بانه و سنندج دارد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۴۶۶ میلیون دلار صادرات در استان کردستان داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، شاهد ۱۵ درصد رشد بوده‌ایم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: در مجموع حجم مبادلات ما چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است که با توجه به مناسبت‌های قومی و فرهنگی که بین کردستان عراق و ایران وجود دارد انتظار می‌رود در زمینه صادرات شاهد افزایش آمارها باشیم.

۹۲ درصد صادرات کردستان به اقلیم کردستان عراق است

خلیقی ادامه داد: در حال حاضر ۹۲ درصد صادرات استان کردستان به اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود و ۸ درصد صادرات نیز به سایر کشورها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس آئین نامه سامانه بازارچه‌های موقت غیررسمی در شعاع ۲۰ کیلومتری در استان کردستان، ۸۷ هزار نفر مرزنشین وجود دارد که کارت بازرگانی آنها در سامانه یکپارچه مرز نشینان صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان خاطرنشان کرد: همچنین در تعاونی مرزنشینان در شعاع ۳۰ کیلومتری نقطه صفر مرزی نیز ۱۹۶ هزار نفر جمعیت مرزنشین در قالب ۱۹ تعاونی ساماندهی شده است.

خلیقی گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار جمعیت در واحدهای صنفی استان عضو هستند که بیشترین فعالیت آنها در زمینه تولید صنفی، توزیع خدمات و خدمات صنفی است.

کد خبر 739638

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه ریزی و ۱۰ برابری صادرات میوه در مازندران
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲