Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از برنامه‌ریزی برای ساخت 4 هزار و 644 واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری خبرداد و گفت: از این تعداد دو هزار و 914 واحد مربوط به مرکز استان با جمعیت بالای یکصد هزار نفر و یک هزار و 730 واحد مربوط به سایر شهرها با جمعیت زیر یکصد هزار نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به استثنای شهرهای شهرکرد و تعدادی زمین در شهرهای بروجن و لردگان، مابقی زمین‌های مورد نیاز این طرح در قالب اجاره 99 ساله به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی مساحت زمین پیش‌بینی شده برای ساخت واحدهای مسکن ملی را 231 هزار و 37 متر مربع عنوان کرد و افزود: در شهرهایی که مشکل تأمین زمین وجود دارد نیز با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها، معاونت املاک و معاونت شهرسازی مراحل تخصیص زمین و کاربری زمین‌ها انجام خواهد شد.

 مقصودی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان کارگزار، ساخت واحدهای مسکن ملی معرفی شده‌اند، توضیح داد: بر این اساس ساخت دو هزار و 334 واحد در شهرهای بروجن و شهرکرد بر عهده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  و ساخت 2 هزار و 331 واحد را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مدیریت است.

وی شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان را دارای بیشترین آمار ثبت‌نام مسکن ملی عنوان و اضافه کرد: شهرهای اردل، فارسان، سامان، شلمزار، بن، فرادنبه، گندمان، فرخشهر، هفشجان، چلگرد، جونقان، نقنه و سورشجان نیز شهرهایی هستند که برای ساخت واحدهای این طرح در آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری طرح اقدام ملی مسکن برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد

ارسلان مالکی معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه  همکاری دستگاه ها برای اختصاص اراضی در قالب طرح جهش تولید مسکن یکی از مهم ترین اقدامات در راستای تقویت و تسریع اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن است گفت: طبق قانون طرح جهش تولید مسکن باید تمامی دستگاه ها اقدام به عرضه زمین به وزارت راه و شهرسازی کنند که در حال حاضر برخی از دستگاه ها همکاری لازم را انجام دادند و طبق آخرین آمارها وزارت جهاد کشاورزی بیشترین  زمین را به پروژه های نهضت ملی مسکن عرضه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر طبرق آخرین جلساتی که با دستگاه های مختلف از جمله وزارت نفت داشته ایم تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت منعقد شده و  نمایندگان وزارت نفت اراضی مازاد متعلق به این وزارت‌خانه را در استان‌های خوزستان، قم، قزوین، کردستان، کرمانشاه، سمنان، مرکزی، بوشهر و هرمزگان را به سازمان ملی زمین و مسکن معرفی کردند.

مالکی با بیان اینکه  در قالب این تفاهم نامه  تولید و عرضه حداقل ۸۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است گفت:  سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • طرح پاکسازی زباله در چهارمحال و بختیاری
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد