Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،در یکصد و شصت و نهمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری درباره تعیین بهای بلیت سال ۱۴۰۰ مترو شیراز با نرخ شناور در دستور کار قرار گرفت و به تصویب رسید.

بر این اساس، شوراییان به شهرداری شیراز مجوز دادند، روش اخذ بهای بلیت مترو را تغییر دهد، بدین‌ترتیب مبلغ ورودی هر ایستگاه برای دارندگان کارت شهروندی به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شد که در هنگام ورود از کارت مسافران کسر می‌شود و مابقی مبلغ بر اساس مسافت طی شده، در هنگام خروج از کارت آنها کسر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، از صفر تا دو و نیم کیلومتر به مبلغ ۲ هزار ریال، از دو و نیم تا پنج کیلومتر سه هزار ریال، از ۵ تا ۸ کیلومتر چهار هزار ریال، از ۸ تا ۱۱ کیلومتر پنج هزار ریال، از ۱۱ تا ۱۵ کیلومتر ۶ هزار ریال، از ۱۵ تا ۱۹ کیلومتر

هفت هزار ریال و از ۱۹ تا ۲۲ و ۵۸ صدم کیلومتر ۸ هزار ریال محاسبه می‌شود.

همچنین مبلغ بلیت تک‌سفره با توکن ۲۰هزار ریال خواهد بود و درصورتی که مسافران بهای بلیت را در زمان خروج پرداخت نکنند، ۱۰ هزار ریال از موجودی کارت آنان در سفر بعدی بابت بهای بلیت سفر قبلی کسر خواهد شد.

این مصوبه در صورت تایید فرمانداری شهرستان شیراز از پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

چپگرد صدرا بنام دکتر خدادوست نامگذاری شد

در ادامه این نشست نیز مصوبه تغییر نام خیابان کوهسار به نام "دکتر علی‌اصغر خدادوست" لغو و به‌جای آن چپگرد در حال احداث واقع در تقاطع جاده صدرا و بلوار دکتر حسابی به نام وی تصویب شد.  

تغییر نام خیابان کوهسار به دکتر خدادوست در هفته‌های اخیر توسط شورای اسلامی شهر شیراز، واکنش‌های منفی از سوی خانواده این پزشک بلندآوازه و برخی اهالی شیراز را به دنبال داشت، به گونه‌ای که خانواده دکتر خدادوست این نامگذاری را در شان این چهره شاخص ندانسته و برخی از اهالی نیز که با نام کوهسار خو گرفته و به آن عادت کرده‌اند، نسبت به این تغییر نام اعتراض کردند.

سرانه ورزشی بانوان در شیراز افزایش یابد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه فضاهای ورزشی برای بانوان در این شهر، ضروری است فضای مناسبی به این اقشار تاثیر گذار جامعه اختصاص یاید و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز این موضوع در نظر گرفته شود.

محمدتقی تذروی، همچنین در بخش دیگری از سخنان خودبا به رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره و بیان کرد: شماری از این فروشگاه‌ها، بارانداز کالاهای بنجل قاچاق و وارداتی شده‌اند و خلاف سبک زندگی ایرانی اسلامی، مروج روح مصرف گرایی مفرط هستند و موجب رکود کارخانه‌های داخلی می‌شوند و در نهایت کاسبی‌های خُرد و کوچک و محله‌ای را نابود می‌کنند.

وی افزود: مالکان برخی از این فروشگاه‌ها احتمالا خارج نشین و حتی غیر ایرانی هستند و به همین جهت سود حاصله از این امر به صورت ارز از کشورخارج می‌شود.

تذروی ادامه داد: از اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و کارشناسان تقاضا دارم تا این موضوع را در دستور کار قرار دهند و بررسی کنند که به ازای سرانه جمعیت شهر شیراز به چه تعداد از این فروشگاه‌ها نیاز است و از احداث و افزایش بی رویه آنان جلو گیری شود. 

شیراز مجددا به وضعیت قرمز کرونایی نزدیک می‌شود

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: با ساده انگاری کرونا که این روزها مشاهده می‌شود، حداقل تا ۶ ماه آینده وضعیت شیراز سفید نخواهد شد. 

قاسم مقیمی افزود: تمام دغدغه سیستم بهداشت و درمان، کنترل شرایط موجود و کاهش روند ابتلا و مرگ و میر ناشی از کوید ۱۹ است. 

وی اضافه کرد: حجم ترددها و ترافیک خودرویی این روزها در شیراز و جاده‌های بین شهری بیداد می‌کند، ورودی و خروجی مسافران نیز در پایانه‌های هوایی و زمینی به قدری افزایش یافته است که گویی ویروس کرونا رو به نابودی می‌رود.

مقیمی، با بیان اینکه با سهل انگاری‌ها، وضعیت آینده شیراز همچنان به رنگ‌های زرد و قرمز خواهد بود، گفت: مرزهای شرق، شمال، غرب و بخشی از جنوب استان فارس، زرد رنگ است و حجم مراودات و ارتباطات روزانه به مرکز استان هر لحظه امکان تبدیل شیراز به شهر زرد و قرمز را به وجود آورده است. 

رییس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: در حالی که استاندارد جهانی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۵ درصد به بالاست، در شیراز این عدد ۱۵ درصد کمتر از استاندارد جهانی یعنی برابر ۸۰ درصد است که بی شک  با توجه به عدم ثبات در آمار فوتی‌های حاصل از کرونا و افزایش شمار بیماران سرپایی و مبتلایان، پیک چهارم این بیماری به زودی بر شهر حاکم می‌شود و این بار تلفات انسانی فاجعه بار و به گفته کارشناسان حداقل چهار برابر گذشته خواهد شد.

وی، با اشاره به نقش شورای اسلامی شهر شیراز در ایجاد زمینه امید و رونق کسب و کار مردم آن هم در شرایط کرونایی گفت: با توجه به این موضوع ضروری است از همین امروز به دوران پس از کرونا بیندیشیم و برنامه‌های ما در سال آینده متناسب با پساکرونا تنظیم شود واینجاست که متخصصان و متولیان حوزه برنامه‌ریزی شهرداری باید طرحی نو دراندازند.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، از ۳۶ شهرستان فارس ۳۲ شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند، شهرستان‌های شیراز، استهبان، پاسارگاد، زرقان و ممسنی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته‌اند اما هیچ کدام از شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار ندارند.

همچنان ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، برنامه و مراسم فرهنگی، ورزشی و مذهبی به صورت حضوری در استان فارس تداوم دارد و افزون بر این محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در مراکز شهرستان‌های فارس همچنان ادامه دارد و بی‌توجهی به این محدودیت‌ها جریمه ۲۰۰ هزار تومانی را به دنبال دارد.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز حمل و نقل مسافری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز حمل و نقل مسافری شیراز شورای اسلامی شهر شیراز حمل و نقل مسافری شیراز فارس اخبار کنکور شورای اسلامی شهر شیراز فروشگاه ها هزار ریال بهای بلیت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،در این جلسه نامه شماره ص۱۴۰۲/۱۱۵۹۷/۵۶۴۱ مورخ ۱۹/۱۲/۱۴۰۲ فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد از مصوبه شماره شماره ۱۶۰۳۹/۱۴۰۲/ش مورخ ۱/۱۲/۱۴۰۲ در خصوص نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل ناوکان اتوبوس و مینی بوس در سال ۱۴۰۳، به شماره ثبت ۱۶۷۴۴/۱۴۰۲/ش مورخ ۱۹/۱۲/۱۴۰۲ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن، مصوبه شماره ۱۶۰۳۹/۱۴۰۲/ش مورخ ۱/۱۲/۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح و به تصویب رسید.
نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر شامل انواع ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی در شبکه حمل و نقل مسافر حمل و نقل شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران به شرح ذیل به تصویب رسید:
ناوگان نرخ ورودی (ریال) نرخ هر کیلومتر پیمایش (ریال)
اتوبوس ۱۲.۵۹۰ ۶۴۵
مینی بوس ۲۲.۵۰۸ ۴۵۵
نرخ نقدی خطوط اتوبوس، مینی بوس ۵۰.۰۰۰
هر ساعت دربستی با اتوبوس شهری ۱.۶۵۳.۵۴۴

خطوطی که به نواحی حومه شهر خدمات‌رسانی می‌کنند علاوه بر نرخ مصوب ۲۰% به نرخ کرایه کارت و نقد (به صورت رند شده) آن‌ها اضافه خواهد شد. نرخ ورودی و کیلومتر خطوط شبانه با افزایش ۵۰% نسبت به خطوط روزانه تعیین می‌شود. از اول فرودین امنسال این مصوبه لازم‌الاجرا بوده و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.
همچنین در جلسه مذکور نامه شماره ص۱۴۰۲/۱۱۹۹۳/۵۶۴۱ مورخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۲ فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ایراد از مصوبه شماره ۱۶۵۶۶/۱۴۰۲/ش مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۲ در خصوص نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳، به شماره ثبت ۱۶۹۲۰/۱۴۰۲/ش مورخ ۲۴/۱۲/۱۴۰۲ دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، بررسی شد و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن، مصوبه شماره ۱۶۵۶۶/۱۴۰۲/ش مورخ ۱۶/۱۲/۱۴۰۲ به شرح زیر اصلاح و به تصویب رسید.
نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر سرویس مدارس شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ اعلامی مرکز تورم آمار ایران به شرح ذیل به تصویب رسید:
جدول شماره ۱
نوع خودرو نرخ ورودی برای هر نفر (ریال) نرخ هر کیلومتر برای هر نفر (ریال)
پراید و تیبا و مشابه ۸۴,۷۵۹,۰۰۰ ۴,۳۴۹,۴۷۵
سمند و مشابه ۹۷,۰۷۱,۳۶۰ ۵,۴۶۰,۲۶۴
پژو و مشابه ۹۵,۶۴۳,۸۴۰ ۵,۳۷۹,۹۶۶
ون ۵۳,۳۲۳,۸۲۰ ۲,۷۸۷,۳۸۱
مینی بوس ۵۵,۸۹۶,۳۳۰ ۱,۱۹۷,۷۷۸
برای مسیرهای پرترافیک (حسب آیین نامه داخلی طرح ترافیک مدارس) به میزان ۱۰% به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه می‌شود.
برای ارائه خدمات به مدارس خاص مانند مدارس استثنایی و ... به میزان ۵ درصد به نرخ ورودی و نرخ هر کیلومتر اضافه خواهد شد. معادل ۸‏‏/۷ درصد هزینه محاسبه شده طی جدول شماره ۱ بعنوان هزینه بالاسری ستادی و پشتیبانی به نرخ نهایی هزینه هر دانش آموز اضافه خواهد شد. از تاریخ ۱‏‏‏/۶‏‏‏/۱۴۰۳ این مصوبه لازم الاجرا و کلیه مصوبات مغایر با آن لغو می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط ۲ مترو قم است
  • تصویب نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس
  • شورای شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد
  • تعیین تکلیف چهره‌ی دروازه کازرون عملیاتی شود
  • «پنجشنبه‌» به عنوان دومین روز تعطیل آخر هفته تعیین شد
  • شورای شهر شیراز نرخ ناوگان اتوبوسرانی و سرویس مدارس را مصوب کرد
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • درخواست عضو شورای شهر برای تعیین تکلیف دروازه کازرون و دائره‌المعارف چند زبانه شیراز
  • قیمت نهایی بلیت هواپیما چه زمانی مشخص می‌شود؟
  • قیمت بلیت هواپیما فعلا تغییری نمی‌کند