Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «حمید ملانوری» شامگاه یکشنبه در دوازدهمین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی افزود: همه ما به عنوان کارگزاران نظام باید تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و هماهنگ برای تنظیم بازار، کالای مورد نیاز به‌درستی و به‌موقع تامین شود و سپس عادلانه و با قیمت قانونی به دست مردم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: براساس آمار و گزارش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، مقدار اقلامی که تاکنون تهیه و در استان توزیع شده، کم نیست و می‌تواند نیاز استان را تامین کند اما آنچه در این زمینه مهم است، توزیع عادلانه کالاها و کنترل شرایط برای جلوگیری از بروز تخلف است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تخلف در برخی حوزه‌ها بخش قابل توجهی از نیاز مردم را با مشکل مواجه می‌کند که باید نظارت‌ها با قوت بیشتری صورت گیرد و حوزه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، تعزیرات حکومتی، دهیاری‌ها و شوراها در مواقع خاص به میدان بیایند تا قدرت نظارت‌ها افزایش یابد.

وی به فرارسیدن دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دهه فجر یادآور روند و اهداف شکل‌گیری انقلاب است و مواردی را یادآوری می‌کند که از آن جمله انتظارات مردم به ویژه در مسایل معیشتی است.

ملانوری گفت: از طرفی روزهای پایانی سال، نوروز و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که که با وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا باید در تامین و توزیع اقلام مورد نیاز بازار به خوبی دقت شود که با کمبودی مواجه نشویم.

وی با تاکید بر تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ که مورد نیاز عموم مردم است، گفت: باید دقت شود که این اقلام به اندازه نیاز تامین شود و توزیع آنها نیز به گونه‌ای باشد که به آسانی در دسترس همه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع قیمت‌گذاری کالا اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید با نظارت‌های مستمر، قوی و قاطعانه، تخلف‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی بر هماهنگی دستگاه‌های متولی در تامین اقلام اساسی و تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: با انسجام در توزیع و نظارت باید نیاز مردم مرتفع شود که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و کمیت مهم نیست اما کالای اساسی باید به اندازه نیاز مردم تامین شود.

ملانوری ادامه داد: حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باید با هم باشد و با توجه به شرایط فعلی ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا، تولیدکنندگان نیز دغدغه و نگرانی‌هایی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: تولیدکننده با توجه به وضعیت اقتصادی باید مورد حمایت قرار گیرد و باید در نظر داشته باشیم که گاهی از تحکم اداری در جایی که به نفع مردم است، استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید در زمینه اجرای قانون مقتدر باشیم گفت: در زمینه تولید اقلامی از جمله مرغ و تخم مرغ و فرآورده‌های دامی و لبنی باید تحکم اداری خود را در اعمال نظرهای تخصصی ثابت کنیم و تولیدکنندگان را به انجام اموری که به مصلحت آنهاست، ترغیب کنیم.

وی اظهار داشت: مصلحت واحدهای دامداری و مرغداری در بیمه کردن، واکسیناسیون و کشتار به موقع است تا از بروز خسارت جلوگیری شود لذا در این زمینه باید به گونه‌ای اقدام کنیم که واحدها ملزم به انجام اقدامات لازم شوند.

ملانوری افزود: تولید به دلایل مختلف و به تبع آن عرضه با مشکلاتی رو به رو است اما باید نهایت تدبیر را در حمایت از تولید و عرضه محصولات به کار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید حمایت از تولید را جدی گرفت تصریح کرد: مرغداران استان با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارت دیدند که باید به آنها انگیزه داد و درخصوص تولیدکنندگان فاقد مجوز در این حوزه نظارت بیشتری شود تا در آینده مشکلات جدی‌تر نشود.

وی گفت: خراسان جنوبی از تولیدکنندگان عمده مرغ و تخم مرغ در کشور است اما در شرایط موجود، اولویت با بازار استان است که باید با حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در بازار ثبات ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع نظارت بر عملکرد کشتارگاه‌ها و ارتباط تولیدکنندگان با این واحدها اشاره  کرد و افزود: اقداماتی از جمله جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری و ممانعت از خروج مرغ و تخم مرغ استان در کنترل شرایط موثر بوده در ادامه نیازمند مدیریت است.

وی اظهار داشت: در زمینه جوجه‌ریزی مرغداری‌ها مدیریت به گونه‌ای باشد که کسری پیش رو جبران شود.

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته توسط کمیسیون تنظیم بازار اشاره کرد گفت: ما باید نهایت تلاش خود را برای کاهش قیمت‌ها انجام دهیم.

وی افزود: اینکه کمیسیون تنظیم بازار به گونه‌ای ورود کرده که شکر در قالب بسته‌های یک کیلویی با قیمت تعادلی در بازار عرضه شود، خوب است اما باید به دنبال راهکارهایی باشیم که قیمت‌ها باز هم کاهش یابد.

استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره تامین و توزیع کالا گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی افراد غیرمسئول در تکانه‌های بازار موثر است و هر حرف غیرکارشناسی می‌تواند خطر و آسیب‌های زیادی به همراه داشته باشد.

وی افزود: در تامین و توزیع اقلام اساسی، حوزه‌هایی مثل جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئولیت و تخصص دارند، لذا بنده که مسئولیتی در این موارد ندارم و کارشناس نیستم، نباید اظهار نظر کنم، چرا که ممکن است صحبت من بر این فضای ملتهب، تاثیر بگذارد.

ملانوری اطلاع‌رسانی درخصوص شرایط موجود و اقداماتی که برای کنترل بازار صورت گرفته را از وظایف دبیرخانه کمیسیون تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: کمیسیون باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی دقیق استفاده کند تا مردم از وضعیت بازار مطلع شوند و تنش‌های موجود برطرف شود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به‌فرد مردم ایران، همراهی آنهاست که به علت فرهنگ بالایی که دارند می‌دانند اقداماتی که انجام می‌شود به مصلحت آنهاست.

وی از اصناف استان هم قدردانی کرد و گفت: اصناف در این ایام به ویژه در محدودیت‌های ناشی از کرونا، همکاری جدی داشته‌اند و اگر این همراهی‌ها نبود، در مهار بیماری هیچ توفیقی نداشتیم و باید قدرشناس این همراهی‌ها باشیم.

برچسب‌ها حمید ملانوری کالای اساسی خراسان جنوبی تخم مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمید ملانوری کالای اساسی خراسان جنوبی حمید ملانوری کالای اساسی خراسان جنوبی تخم مرغ روغن خوراکی ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی کمیسیون تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ گونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت ایجاد بازارچه‌های موقت عرضه مستقیم کالا‌های اساسی با قیمت ۱۵ درصد زیر قیمت بازار و نقش آنها در کنترل و کاهش تورم در استان گفت: راه‌اندازی این بازارچه‌ها در تمام ۴۳ شهر این استان در دستور کار قرار دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پارسال با پیگیری‌های انجام شده بازارچه‌های موقت در ۲۴ شهر این استان دایر شد.

وی افزود: برپایی بازارچه‌های موقت، نمایشگاه‌ها و روز بازار‌ها در کاهش نرخ تورم استان نقش بسزایی داشته است و این سیاست به برای امسال نیز در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار دارد.

حیدری گفت: با توجه به نقش بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا‌های اساسی در تامین کالا‌های مورد نیاز و همچنین رضایت مردم تلاش می‌شود این بازارچه‌ها از موقتی به دائمی تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید

بازارچه‌های دائمی باید در چهارمحال و بختیاری دایر شود

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با رصد بازار و ذخیره‌سازی مناسب کالا‌های مورد نیاز مردم تامین و هرگونه کمبودی در خصوص تامین کالا‌های اساسی در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت نظارت کامل از سوی دستگاه‌های نظارتی با هدف پیشگیری از هرگونه احتکاری از سوی برخی افراد سودجو تاکید کرد.

حیدری بر ضرورت نظارت کافی و لازم بر داروخانه‌ها و رفع هرگونه کمبود در خصوص دارو‌های مصرفی و مورد نیاز، تامین قطعات یدکی و همچنین لاستیک خودرو و بنگاه‌های املاک و مسکن در استان تاکید کرد.

وی گفت: فرمانداران و اعضای کمیسیون اقتصادی نسبت به برقراری نمایشگاه‌های فصلی اهتمام ورزند و تولیدات خانگی را در این بازار‌ها با قیمت مناسب به دست مردم برسانند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خرید و فروش مسکن نهضت ملی در بنگاه‌های املاک خلاف قانون است و باید با نظارت از این اقدام پیشگیری شود.
حیدری با تاکید بر نظارت کامل و لازم در خصوص تامین شکر مورد نیاز صنف و خانوار اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی امکانات لازم برای خرید گندم و همچنین تامین به موقع مطالبات کشاورزان و گندمکاران را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • فروشگاه‌ها تامین مالی می‌شوند
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد