Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  قدرت اله طمیمیان یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران آبادان و خرمشهر در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت:در سالجاری  ۱۰۰ میلیارد ریال برای مرمت ، تجهیز و نوسازی مساجد ۲ شهرستان آبادان و خرمشهر هزینه شده است.

وی یکی از دستاوردهای فرهنگی در این منطقه را احداث ساختمان مجتمع فرهنگی منطقه آزاد اروند دانست و افزود: این ساختمان برای استفاده عموم مردم منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شد که پیگیر انعقاد قرارداد با سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای بهره‌برداری از این مجتمع هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طمیمیان در ادامه به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب در منطقه آزاد اروند پرداخت و گفت: برگزاری مسابقات قرآن و ترتیل به صورت مجازی، اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در آبادان و خرمشهر، برگزاری جشنواره شعر عربی و فارسی و مسابقه خاطره نویسی انقلاب از برنامه‌های دهه فجر در منطقه آزاد اروند می باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود:به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی مسابقه نقاشی با مشارکت شهرداری خرمشهر و بخش خصوصی همچنین  مسابقه مجازی گام دوم انقلاب و نمایشگاه عکس روزهای انقلاب برگزار می‌شود.

وی گفت: در حوزه گردشگری برگزاری جشنواره صنایع دستی در محوطه باز سینما نفت از ۱۵ تا ۲۲ بهمن و نمایشگاه صنایع دستی نیز از ۲۷ بهمن تا یکم اسفند برپا می شود. در حوزه ورزش نیز در ایام دهه فجر برگزاری بیش از ۶۰ رویداد ورزشی همچنین میزبانی مسابقات شطرنج کشوری پیش بینی شده است.

 طمیمیان در ادامه با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی در رونق گردشگری بسیار موثر است گفت: در این راستا برنامه جامع آموزش گردشگری منطقه آزاد اروند تدوین شده است و تاکنون در حوزه صنایع دستی ،فروش و بازاریابی ۵۵ دوره برگزار شد و حدود ۲۰۰ نفر به مدت ۵۰۰ ساعت در این دوره ها شرکت کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: در حوزه آموزش نیز طرح مرمت و تجهیز مدارس استثنایی با اعتباری بالغ بر۱۰۰ میلیارد ریال انجام شد و پیگیر انعقاد موافقتنامه برای تجهیز، توسعه و زیباسازی مدارس استثنایی آبادان و خرمشهر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هستیم.

وی ادامه داد: همچنین با انعقاد تفاهمنامه بین سازمان منطقه آزاد اروند و اداره کل نوسازی مدارس ۱۰ باب مدرسه نیمه کاره در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال با مشارکت اداره کل تعمیر و نوسازی مدارس تکمیل می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند یکی از اولویت های این سازمان را  ایجاد زیرساخت در حوزه بهداشت و درمان و ارتقای سطح سلامت منطقه و ارتقای شاخص های دانشگاه علوم پزشکی با مشارکت مستقیم سازمان با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: وزارت بهداشت نیز به همین میزان هزینه خواهد کرد.

منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه آزاد کشور با وجود ۲ شهر آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه، دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه تجاری، بازرگانی، صنعتی، گردشگری و ترانزیت می‌باشد.

برچسب‌ها گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان آبادان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند خوزستان آبادان دهه فجر اخبار کنکور گردشگری سازمان منطقه آزاد سازمان منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر اعتباری بالغ میلیارد ریال دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست جذب سرمایه گذاری سازمان منطقه ازاد ماکو گفت: به منظور معرفی این منطقه، مشوق های قانونی و راهنمایی سرمایه گذاران، نماینده حوزه اقتصادی سازمان، روزهای پنجشنبه هرهفته در مرکز خدمات سرمایه گذاری ارومیه حضور خواهد داشت.

فرزاد نقی پور افزود:  در راستای تسهیل ارائه خدمات به سرمایه گذاران فعلی و متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه، طی تفاهم بعمل آمده مقرر گردید سرپرست حوزه جذب سرمایه گذاری این سازمان  بصورت هفتگی و روزهای پنجشنبه در ساعات اداری در مرکز خدمات سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان مستقر گردد.

وی افزود:  متقاضیان و فعالین محترم اقتصادی استان می توانند در صورت تمایل به دریافت خدمات و مشاوره حضوری با محوریت: -آشنایی با مزایای قانونی منطقه آزاد، اطلاع از فرآیندهای جاری ثبت و ارائه درخواست سرمایه گذاری و کلیه موضوعات مرتبط با منطقه آزاد ماکو در تمامی حوزه ها به محل مذکور مراجعه نمایند.

 

 

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • رشد چشمگیر گرما در اروند
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • رشد نم هوا در اروند
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر