Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دومین روز رقابتهای دوره‌ای مرحله نهایی مسابقات لیگ برتر والیبال نشسته مردان باشگاه‌های کشور، گرامیداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، با پیکارهای تیم‌های شهرداری ورامین، مس شهر بابک، ذوب آهن اصفهان و شهرداری گنبد به میزبانی باشگاه عقاب نیروی هوایی در تهران برگزار شد.

با نتایجی که رقم خورد تیم‌های شهرداری ورامین، ذوب آهن اصفهان و مس شهر بابک، شانس قهرمانی در لیگ والیبال نشسته امسال را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نتایج به دست آمده رقابت‌های دوره‌ای مرحله نهایی به شرح زیر است:

ذوب‌آهن اصفهان 3 _مس شهر بابک 2

شهرداری ورامین 3_ شهرداری گنبد صفر

شهرداری ورامین 3_ذوب‌آهن اصفهان 2

مس شهر بابک3 _ شهرداری گنبد صفر

با این شرایط شهرداری ورامین با دو برد شانس زیادی برای قهرمانی دارد و تیم‌های ذوب آهن و مس با یک برد به دنبال جام قهرمانی هستند.

به طور حتم اما و اگرهای دیدارهای امروز (دوشنبه, 13 بهمن ماه) به جذابیت این لیگ خواهد افزود. در جای‌که ذوب آهن اصفهان با شهرداری گنبد دیدار خواهد کرد و مس شهر بابک به مصاف شهرداری ورامین می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: والیبال نشسته مرحله نهایی لیگ والیبال نشسته مس شهر بابک ذوب آهن اصفهان شهرداری ورامین شهرداری ورامین ذوب آهن اصفهان شهرداری گنبد مس شهر بابک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاراگلایدر و سوارکاری؛ تجربه دو تفریح مهیج در سفر به گلستان

اگر مایل هستید در یک سفر، هم‌زمان کوه، دریا، کویر و جنگل را ببینید و بازدید از آثار تاریخی را هم تجربه کنید و در عین حال تفریحات مهیج را دربرنامه خود داشته باشید به شما سفر به استان گلستان را توصیه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، این استان سرزمینی است که با سفر به آن نه تنها از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بهره‌مند خواهید شد، بلکه لحظات مهیجی را با تفریحاتی نظیر سوارکاری و پرواز با پاراگلایدر تجربه خواهید کرد.

با توجه به اینکه حدود نیمی از جمعیت استان را ترکمنان تشکیل می‌دهند، وجود سایت سوارکاری با اسب ترکمن دور از انتظار نخواهد بود، از این رو اغلب در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در یک مجتمع قدیمی و مشهور که در گنبدکاووس واقع شده است، مسابقات سوارکاری برگزار می‌شود.

این بنا اواخر سال ۱۳۴۰ هجری شمسی با هدف برگزاری مسابقات سوارکاری داخلی و خارجی راه‌اندازی شد، بنایی که شامل سوئیت اقامتی، اصطبل، صندلی تماشاگران، پیست مجهز و عالی، رستوران، استخر و پارکینگ بوده و در فصول بهار و تابستان میزبان علاقه‌مندان به رشته سوارکاری است، این مجموعه در تاریخ بیست‌ویکم فروردین ۱۳۹۵ هجری شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مجتمع سوارکاری گنبدکاووس با ۱۶۰ هکتار وسعت، یکی از بزرگ‌ترین مراکز سوارکاری کشور محسوب می‌شود که از این مقدار حدود ۱۲۰ هکتار به علفزار و پیست سوارکاری اختصاص دارد و بزرگی اصطبل، جایگاه تماشاچیان و استخر این مجموعه به حدود ۳۰ هکتار می‌رسد.

علاقه‌مندان به سوارکاری، در فصول بهار و پاییز هر سال از مناطق دور و نزدیک راهی این مرکز سوارکاری می‌شوند تا به تماشای رویارویی اصیل‌ترین اسب‌های ترکمن و نژادهای دیگر بنشینند، بنابراین با سفر به این سرزمین می‌تواند ضمن استفاده از طبیعت زیبا و آثار تاریخی از تفریحاتی همچون تماشای مسابقات سوارکاری بهره‌مند شوید.

اما حضور در شهرستان گنبدکاووس تنها به تماشای سوارکاری خلاصه نمی‌شود و گردشگران با ذوق می‌توانند از جاذبه تاریخی مانند برج گنبد قابوس به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشهورترین جاذبه دیدنی این شهر بهره ببرند، برج مرتفعی که در اصل نمادی از شهر گنبد کاووس است، تقریباً در نزدیکی باغ ملی این شهر واقع شده است.

این برج تماشایی روی یک تپه به ارتفاع ۱۵ متر قرار دارد که از فاصله بسیار دور نیز می‌توان آن را مشاهده کرد، گنبد قابوس یکی از بزرگ‌ترین برج‌های آجری در تمام جهان است که ارتفاع آن از سطح تپه به بیش از ۵۰ متر می‌رسد.

تالاب‌های تماشایی در مجاورت سایت سوارکاری

تالاب آلماگل یکی از جاهای دیدنی گنبد کاووس است که تقریباً در نزدیکی مجتمع سوارکاری این منطقه قرار دارد، این تالاب زیبا و دیدنی در ۵۵ کیلومتری شمال این شهر واقع شده است و برای دسترسی به آن باید مسیر خود را در ضلع شمالی جاده گرگان – اینچه ادامه دهید تا وارد روستای تنگلی شوید.

تالاب آلاگل از دیگر جاهای دیدنی گنبد کاووس است که در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال این شهرستان زیبا واقع شده است، برای رفتن به این تالاب بکر، باید با خودروی خود به سمت شرقی جاده آق قلا – اینچه بروید.

تالاب‌های آلاگل، آجی گل و آلماگل، از جمله مهمترین و شناخته شده‌ترین جاذبه‌های اطراف گنبد کاووس هستند که هر سه جزو تالاب‌های آب شور کشور می‌باشند، تالاب آلاگل در مساحتی به وسعت ۲،۵۰۰ هکتار قرار گرفته است و عمق آن به بیش از ۲.۵ متر می‌رسد، اما توجه داشته باشید که عمق آن می‌تواند در فصل‌های مختلف، متفاوت باشد.

تجربه معلق ماندن در آسمان با پرواز با پاراگلایدر

گذشته از تجربه حس سوارکاری و تماشای مسابقات دیدنی سوارکاری در گنبدکاووس برای طرفداران ورزش با آدرنالین بالا و کسانی که عاشق لمس تجربه معلق ماندن در آسمان هستند، پرواز با پاراگلایدر را توصیه می‌کنیم، در استان گلستان سایت‌های پروازی مختلفی وجود دارد که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد.

سایت پروازی ترسه: سایت پروازی ترسه در نزدیکی روستای ترسه در شهرستان مینودشت در چشم‌اندازی زیبا و منحصربه‌فرد قرار دارد و یکی از قوی‌ترین سایت‌های ترمیک و دیواره‌ای با قابلیت پروازهای مسافت است.

سایت پروازی چراغ‌تپه: این سایت در شرق شهر مینودشت قرار گرفته است و حدود سه کیلومتر از این شهر فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن آسفالته است، این سایت، اولین سایت پروازی مینودشت بوده که از سال ۱۳۸۲ برپا شده است.

سایت پروازی زنگلاب: سایت پروازی زنگلاب: یکی از زیباترین سایت‌های شهرستان مینودشت همین سایت است که در حاشیه پارک جنگلی چهل‌چای قرار دارد. این منطقه قابلیت پروازی طولانی ترمیک و دیواره را هم مهیا کرده. این سایت در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار گرفته است و روستای کلوکند در نزدیکی این سایت قرار دارد. سایت تنگراه هم یکی دیگر از سایت‌های پروازی مینودشت است که در نزدیکی پارک ملی گلستان قرار دارد.

سایت پروازی ریگ چشمه: در نزدیکی روستایی به همین نام در شهرستان علی‌آباد کتول یک سایت دیواره‌ای بسیار زیبا است، این سایت با دیواره‌ای تقریباً دو کیلومتری، قابلیت پروازهای طولانی و تاپ‌لند (فرود در محل پرواز) را فراهم می‌کند.

سایت پروازی رامیان: بعد از سایت مینودشت، نزدیک‌ترین سایت به شما همین سایت است، ۵۰۰ متر ارتفاع دارد و مناظر تماشایی بسیار زیبا و جریان‌های بالابرنده بسیار قوی از مزایایش است.

سایت پروازی درازنو: سایت پروازی درازنو در نزدیکی همین روستا با ارتفاع دو هزار و ۲۰۰ متر از سطح زمین قرار دارد و بلندترین سایت پروازی ایران است و چشم‌انداز جنگل‌های شمال و دریای خزر را دارد.

کد خبر 736598

دیگر خبرها

  • آخرین اردوی تمرینی تیم ملی والیبال نشسته بانوان
  • کاظمی پور: شاهد حضور بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی هستیم
  • کاظمی‌پور: بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی جمع شدند
  • شهداب آماده هت‌تریک قهرمانی
  • شهداب در آستانه هتریک قهرمانی
  • پاراگلایدر و سوارکاری؛ تجربه دو تفریح مهیج در سفر به گلستان
  • ​تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران راهی چین می‌شود
  • از امدادگری در زلزله بم تا سرمربیگری تیم ملی
  • ​تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران رهسپار چین می‌شود
  • تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران راهی چین می‌شود