Web Analytics Made Easy - Statcounter

طهمورث فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تولید یک هزار تن شیره در استان، اظهار داشت: ۲ واحد مستقر در گندمان و شهرک صنعتی بروجن با استفاده از آخرین فناوری‌های روز این میزان شیره را تولید کرده‌اند.

وی شیره خرما، انگور و رب انار را از محصولات تولیدی این واحدها برشمرد و افزود: بیشتر فعالیت این ۲ واحد در خصوص تولید شیره خرما است اما در کنار آن شیره انگور و رب انار نیز تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز این واحدها از استان‌های جنوبی مانند کرمان تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: شیره تولیدی استان نیاز بازار داخلی و کارخانجات مواد غذایی را تامین و بخشی از آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

فتاحی با اشاره به اینکه ۵۰ نفر به صورت مستقیم در این واحدها مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: واحد مستقر در شهرک صنعتی بروجن علاوه بر اجرای طرح توسعه برای بسته‌بندی مدرن نیز درخواست داده که مورد موافقت واقع شده است.

وی با بیان اینکه برای تولید یک هزار تن شیره نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ تن خرما مصرف شده است، خاطرنشان کرد: اینکه استان ما با وجود نداشتن هیچ نخلی سهم قابل توجهی در تولید شیره خرما دارد بسیار با اهمیت است.

به گزارش ایرنا،هم اکنون ۶۷هزار بهره بردار در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری مشغول فعال   هستند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی جهش تولید چهارمحال وبختیاری کشاورزی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی جهش تولید وزارت جهاد کشاورزی صنایع تبدیلی جهش تولید چهارمحال وبختیاری کشاورزی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور شیره خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: ریحانه دادو ورزشکار رشته قایقرانی آب‌های آرام استان، موفق به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی کشور شد.
سلیمی افزود: مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور جوانان زیر ۲۳ سال آب های‌ آرام بانوان با حضور ورزشکارانی از ۱۸ استان در دریاچه آزادی تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری