Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره شیوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالارهای پذیرایی گفت: به توافق رسیدیم که تالارها با ظرفیت درصدی فعالیت نکنند؛ زیرا امکان کنترل کد ملی برای تالارها وجود ندارد. از طرفی ممکن است فردی دعوت شود و با همراه اضافه به سالن برود و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پس عملا امکان کنترل کد ملی برای تالارها فراهم نیست و بنابراین احتمال حضور فرد بیمار در تالار پذیرایی وجود دارد.

وی توضیح داد: تالارهای پذیرایی نمی‌توانند صندلی ثابت برای کسی در نظر بگیرند و امکان جابه‌جایی صندلی و افراد وجود دارد. بنابراین تالارهای پذیرایی با تعداد نفرات مجاز به فعالیت هستند؛ یعنی در منطقه آبی حداکثر تعداد مجاز پذیرش مهمان ۷۵ نفر و در شهرهای زرد ۵۵ نفر در هر سالن است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: همچنین طول مراسم نهایتا ظرف مدت ۳ ساعت باید به اتمام برسد. در تالارهایی که فضای باز دارند (باغ‌تالار) این تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده می‌تواند دو برابر شود.‌

فرهادی با اشاره به این‌که داشتن تهویه شرط اساسی بازگشایی تالارهاست، گفت: سالن‌هایی که تهویه مناسب ندارند مجاز به فعالیت نخواهند بود. در ضمن اتحادیه تالارهای پذیرایی موظف شدند کتبا لیست تالارهایی را که مجاز به فعالیت هستند به دانشگاه علوم پزشکی محدوده مربوطه تحویل دهند و بازرسان ما در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی موظف هستند به تالارها رفته و تطبیق تالار با شرایط رعایت پروتکل‌ها را چک کنند.

وی ادامه داد: شاغلین تالارهای پذیرایی به ویژه کسانی که مشغول پذیرایی هستند باید دستکش و ماسک داشته باشند. همچنین انجام هفتگی رپید تست‌ها برای شاغلین تالارها نیز ضروری است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: بر اساس اطلاعات ما برخی تالارها پیش از اعلام پروتکل‌ها به شکل شتابزده و بر اساس درصد ظرفیت، بازگشایی کردند که این موضوع به هیچ عنوان مورد تایید ما نیست و تنها ظرفیت تعداد نفرات مورد تایید ما است.
 

کد خبر 582207 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران فاصله‌گذاری اجتماعی ماسک - سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران فاصله گذاری اجتماعی ماسک سلامت تالارهای پذیرایی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس شهرهای بلوچستان

مدارس شهرستان‌های دلگان، نیکشهر و مهرستان در پی پیش‌بینی فعالیت سنگین سامانه بارشی برای روز سه‌شنبه غیرحضوری اعلام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان, مدارس شهرستان‌های دلگان، نیکشهر و مهرستان در پی پیش‌بینی فعالیت سنگین سامانه بارشی برای روز سه‌شنبه غیرحضوری اعلام شد.

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر، اظهار داشت: بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان نیکشهر و با توجه به پیش‌بینی فعالیت سامانه بارشی در پیش از ظهر روز سه‌شنبه 28 فروردین، فعالیت مدارس شهرستان نیکشهر امروز در تمامی مقاطع به صورت غیرحضوری اعلام می‌شود.

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دلگان اعلام کرد: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان دلگان، مدارس تمامی مقاطع در نوبت صبح و بعد از ظهر سه‌شنبه به صورت مجازی در بستر نرم‌افزار شاد برگزار می‌شود.

پیرو هشدار هواشناسی، فعالیت مدارس شهرستان مهرستان نیز در شیفت بعداز ظهر سه‌شنبه غیرحضوری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۲ تن مواد غذایی فاسد در اردستان
  • بوشهر ظرفیت خواهرخواندگی با یکی از شهرهای تاجیکستان را دارد
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • تعطیلی مدارس شهرهای بلوچستان