Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@09:45:49 GMT

تلاش کردیم چراغ جشنواره‌ها روشن بماند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۸۷۸۹

تلاش کردیم چراغ جشنواره‌ها روشن بماند

آخرین سال قرن حاضر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام جنبه‌های زندگی مردم جهان را تحت تأثیر قرار داد و درکناراین تغییر عادت‌ها و تحول جنبه‌هایی از زندگی، بسیاری از مشاغل نیز دچار آفت رکود شد که دراین میان مشاغل مرتبط با رشته‌های مختلف هنری همچون موسیقی، تئاترو سینما نیز از این بی‌رونقی بی‌بهره نبودند.

به‌عنوان مثال درحوزه موسیقی با تعطیلی اجراهای صحنه‌ای، اکثرهنرمندان این عرصه خصوصاً هنرمندان موسیقی نواحی کشور در جنبه‌های مختلف از جمله معیشت آسیب بسیار دیدند، هرچند اعتباراتی جهت کمک به هنرمندان اختصاص یافت اما همه می‌دانیم گستره عظیم هنرمندان و توان دولت کفاف تأمین نیازهای هنرمندان را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین مدت زمان صد‌ها و هزاران ساعت اجراهای زنده در شبکه‌های اجتماعی پخش شد وادای دین هنرمندان بود به مردم که هردو از دیدار یکدیگر محروم شده بودند و در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تلاش کرد با برگزاری اجراهایی چند در فضای مجازی جای خالی اجراهای صحنه‌ای را پر کند. برگزاری چند شب کنسرت در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی و نواحی، حمایت از جشنواره‌های موسیقی در فضای مجازی که در سطح ملی و استانی با همکاری عزیزانم در شعبه های استانی انجمن موسیقی ایران در سال‌جاری برگزار شد از این جمله‌اند و دربخش جشنواره‌های ملی یعنی جشنواره موسیقی جوان، جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره موسیقی فجرنیز تمام تلاش همکارانم در معاونت هنری، دفتر موسیقی و انجمن بر تعطیل نشدن و برگزاری کیفی این سه رویداد متمرکز شد.هر چند در دو رویداد به انجام رسیده یعنی جشنواره جوان و نواحی بر خلاف دوره‌های قبل از حضور خیل هنرمندان در روزهای اجرا خبری نبود و البته از شور و نشاط هنرمندان پر انرژی و هیاهوی سازهای متنوع شان، اما همه ما تلاش کردیم چراغ این رویداد‌ها روشن بماند تا گامی باشد هرچند کوتاه برای ایجاد انگیزه در میان هنرمندان خصوصاً نسل جوان موسیقی کشورمان و در روزهای آتی نیز شاهد اجراهای زیبای هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر خواهیم بود و دراین دوره نیز انجمن موسیقی ایران، امورمالی و پشتیبانی جشنواره را بر عهده دارد. نکته دیگر اینکه راه‌اندازی سامانه بامک (بانک اطلاعات موسیقی کشور) در فضایی که امکان حضور هنرمندان و تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره‌ها ممکن نبود، توانمندی خود را بروز داد به طوری که جشنواره جوان و فجر در بستر این سامانه امور دریافت و ارسال آثار و مراسلات را برعهده داشت. انجمن موسیقی ایران در کنار امور اجرایی جشنواره‌ها و با توصیه‌های معاونت محترم هنری و حمایت‌های دفتر موسیقی در روزها و هفته‌های پایانی سال 1399 همین‌طور اوایل سال 1400، آثار و مجموعه‌هایی ارزنده را به فضای موسیقی کشور تقدیم خواهد کرد. آلبوم ردیف میرزا عبدالله با اجرای تار و سه تار استاد داریوش طلایی و آلبوم «نشید» مجموعه 6 ساز و آواز که هر یک از خوانندگان مطرح کشور بر اساس مکتب یکی از قدما دراین حوزه اثر خود را ارائه کرده‌اند.دوستان عزیزم حسین علیشاپور، پوریا اخواص، مهدی امامی، مجتبی عسکری، امیراثنی عشری و سجاد مهربانی خوانندگان این اثر هستند و نوازندگان چیره دست آقایان محمد آدینه، علی بوستان، هادی منتظری، امین اکبر‌پور و هوشمند عبادی در این آلبوم هنرنمایی کرده اند. اثر دیگر ردیف میرزا عبدالله برای سه تار به روایت منتظم الحکما که توسط آقای بهداد بابایی اجرا خواهد شد و دوست عزیزم آقای سپنتا، نت نگاری آن را بر عهده خواهند داشت.همچنین پارتیتور «عیاران» ساخته استاد احمد پژمان که توسط آقای محمدرضا فیاض و همکاران شان تنظیم و نت نگاری شده است و در تیراژ معدود منتشر خواهد شد. در مجموع سال 1399، اگرچه مشکلاتی را برای هنرمندان موسیقی کشور به همراه داشت اما این هنرمندان همواره در کنار مردم ماندند و برای غم‌ها و شادی هایشان خواندند و نواختند، برای همه پیشکسوتان، استادان و هنرمندان جوان در رشته‌های مختلف هنری موسیقی و حِرَف وابسته به این هنر آرزوی صحت و سلامتی و فضایی پررونق و سرشار از برکت را در زمان پیش رو آرزو می‌کنم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جشنواره موسیقی موسیقی کشور جشنواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی آلوز در تأمین وثیقه


به گزارش تابناک و به نقل از نشریه موندو دپورتیوو، با وجود صدور قرار وثیقه برای آزادی مشروط و موقت دنی آلوز، او ممکن است همچنان در زندان بماند.

آلوز که منتظر اعلام نتیجه اعتراضش به حکم اولیه دادگاه (حبس چهار سال و نیمی به‌عنوان مجازات تعرض به زن اسپانیایی در ماه دسامبر سال 2022) است در صورت تأمین وثیقه‌ای یک میلیون یورویی می‌تواند به‌صورت مشروط تا زمان اعلام حکم دادگاه تجدیدنظر از زندان خارج شود، اما این امکان وجود دارد که او بعد از 14 ماه همچنان پشت میله‌ها بماند، چرا که تا الان نتوانسته است وثیقه را تأمین کند.

 

برخلاف دفعه قبلی که هموطن و هم‌تیمی سابقش نیمار به او برای پرداخت غرامت 150 هزار یورویی شاکی پرونده کمک کرد، این بار خبری از کمک مالی اطرافیان نیست و خود آلوز نیز به دلیل نداشتن سرمایه کافی نمی‌تواند وثیقه یک میلیون یورویی را تأمین کند. به همین دلیل خانواده او به تکاپو افتاده‌اند تا بلکه از طریق اخذ وام بتوانند بازیکن پیشین بارسلونا را آزاد کنند هرچند رقم وثیقه آنقدر بالاست که بعید به نظر می‌رسد آنها به آسانی قادر به تأمین آن باشند.

دیگر خبرها

  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • خبرنامه پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • ویژه‌نامه نوروزی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
  • درخشش هنرمندان سیرجانی در سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد
  • نقاشی کریم اهل بیت علیه السلام رونمایی شد
  • ناتوانی آلوز در تأمین وثیقه