Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:51:44 GMT

معرفی استانهایی که مشمول ساماندهی آموزش عالی نمی شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۹۱۰۲

معرفی استانهایی که مشمول ساماندهی آموزش عالی نمی شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ٢۶٢ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

غلامحسین رحیمی با توجه به دستور جلسه که به «بررسی لیست انطباق نیازهای دانشگاه بر اساس آمایش آموزش عالی در فراخوان جدید» اختصاص داشت به ارائه گزارشی در مورد تجمیع و ساماندهی مؤسسات آموزش عالی پرداخت و ارتقا کیفی، متناسب‌سازی رشته‌ها با نیازها و استفاده بهینه از امکانات را به عنوان ۳ هدف اصلی و کلیدی طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از ۱۲۰ مؤسسه آموزش عالی، ۹۰ مؤسسه مشمول ساماندهی هستند که این ۹۰ مؤسسه به ۴۵ مؤسسه آموزش عالی کاهش می‌یابند.

رحیمی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، ایلام، یاسوج، بوشهر، هرمزگان و برخی استان‌های دیگر ساماندهی مؤسسه نداریم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تأکید کرد: ساماندهی مؤسسات آموزش عالی همچنان در حال انجام و پیگیری است و بعد از ساماندهی مؤسسات، ساماندهی رشته‌ای و مأموریت‌گرایی در دست اقدام است.

در ادامه محمد علی کی‌نژاد با تأکید بر اینکه هیأت‌های اجرایی جذب نیز باید بر مبنای آمایش آموزش عالی ساماندهی شوند، پیشنهاد داد: فعلاً در طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی، هیأت‌های اجرایی به هیأت اجرایی اصلی و معین تقسیم شود.

رئیس هیأت عالی جذب با تأکید بر اینکه در مصوبه آمایش آموزش عالی دانشگاه دولتی و غیر دولتی با هم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در اجرای آمایش آموزش عالی هیچ مؤسسه آموزش عالی و هیچ هیأت اجرایی تعطیل نخواهد شد بلکه ادغام می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی بر آمایش به صورت منطقه‌ای تأکید دارد، اما به دلیل وجود برخی مشکلات در حین اجرا به صورت استانی انجام شد.

کد خبر 5136027

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامحسین رحیمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری سند آمایش آموزش عالی ساماندهی آموزش عالی سازمان سنجش دانشگاه ها کنکور 1400 پذیرش دانشجو وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های ایران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران ویروس کرونا آزمون کارشناسی ارشد دانشجویان آزمون دستیاری نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها جهاد دانشگاهی ساماندهی مؤسسات آموزش عالی آمایش آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سردار رسول سنایی‌راد ادامه داد: در عرصه‌های دیگر توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرانرسیده اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم؛ چون آمادۀ استفاده است.

کد خبر 845288 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • سمینار عمومی یونسکو با تأکید بر آینده آموزش دیجیتال
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • ایران فناوری تسلیحاتی معرفی نشده دارد؟ | مقام عالی رتبه نظامی کشور: اگر اتفاقی برای کشور بیفتد ...
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • شورای تحقیق جذب هیات علمی تشکیل می‌شود