Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سریال «روز‌های ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری که محصول جدید مرکز سیمافیلم است و از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به علل و عوامل گروهک‌های قدرت‌طلب توجه شده است.

خبرگزاری میزان - بعد از پهلوی دوم جریانات چپ مارکسیستی در جریان روشنفکری به اوج خود می‌رسد و بسیاری از مبارزین به جریانات چپ ملحق می‌شوند و بعد از سال ۱۳۴۲ و قیام امام (ره) طرفدارانی به سمت امام و اسلام می‌آیند و برخی دستگیر و تبعید می‌شوند، اما آنچه مهم است این است که اکثر جریانات داعیه‌دار چپ کُردی که بعد از انقلاب داعیه‌داران دفاع از خلق کُرد شده بودند، کسانی‌اند که پیش از انقلاب به ساواک تعهد فعالیت داده بودند و برخی جریانات مذهبی مثل امام جمعه مهاباد نیز همکاری با ساواک را ادامه دادند و در جهت کُند کردن روند حرکت‌های اسلامی فعالیت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته قبل از انقلاب انتصاب ائمه جمعه توسط ساواک انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

در سریال «روز‌های ابدی» به کارگردانی جواد شمقدری که محصول جدید مرکز سیمافیلم است و از شبکه یک سیما پخش می‌شود، به علل و عوامل گروهک‌های قدرت‌طلب توجه شده است. این گروهک‌ها با حمایت اجانب از جمله رژیم بعث عراق با هدف تجزیه مناطقی از کشور، جنگ داخلی به راه انداختند و با غارت پادگان‌ها دست به شورش و ایجاد جو ترور و ناامنی در استان‌های مرزی زدند. شهر‌ها و روستا‌های بسیاری یکی پس از دیگری به اشغال عوامل بیگانه درآمد و مردم بی‌پناه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

گروهک‌های آشوب‌طلب بعد از غارت پادگان مهاباد توانستند حضور خود را به زور اسلحه در شهر‌های مهمی همچون سنندج، سقز، بانه، بوکان، مریوان و در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان تحمیل کنند و آنگاه هجمه حملات خود را متوجه شهر‌های استان کرمانشاه کرده و به سوی شهر‌هایی همچون پاوه نیز نیرو گسیل کردند تا با حمایت رژیم بعث عراق ضمن اشغال این شهر، از آنجا به عنوان پایگاه مهمی علیه منافع ملی بهره ببرند.

خیزش عمومی مردم در نقاط مختلف کشور از بدنه اجتماعی مردم شروع شد. در کردستان تا چهار ماه قبل از پیروزی انقلاب چنین جریاناتی نداشتم. هیچ‌گونه سندی در دسترس نیست که جریانات کُردی که بعد از انقلاب داعیه‌دار خودمختاری شدند، قبل از انقلاب یک بیانیه داده باشند. تنها گروه‌های قدرت‌طلب و تجزیه‌طلب تلاش داشتند جنگ داخلی به راه بیاندازند. در سریال «روز‌های ابدی» با توجه به اسناد به دست آمده به این مهم و فعالیت گروهک‌های تجزیه‌طلب پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما روز های ابدی گروهک ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود، در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقه‌مند به قرآن کریم فرمودند: «مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت میبرم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جز از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

کد خبر 747941

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • علی مشهدی و شهرام قائدی با «بدل» به شبکه سه می‌آیند
  • برای خانه‌ات بجنگ!
  • یک قصه خیالی به روایت فراری