Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه: در پرونده‌ها براساس قانون، تصمیم گیری قضایی بر عهده قاضی و دادستان است و ضابطان در مراحل قبل از آن مسئولیت دارند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: ضابطان نسبت به کشف جرم، تحقیق، پیگیری‌های مربوطه و ارائه گزارش به قاضی مسئولیت دارند و آنچه که مورد تاکید ماست این است که تصمیم گیری و صدور حکم صرفا از اختیارات قاضی و دادستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قطعا ضابطان در تحقیق و ارائه گزارش‌های لازم به قاضی و دادستان کمک می‌کنند، اما آنچه روشن و قانونی بوده این است که در پرونده، این قاضی و دادستان است که تصمیم می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: براساس قانون حتما باید ضابطان با تعلیمات پیگیرانه و مسئولانه نسبت به کشف جرم و پیگیری‌های قانونی کار خود را کامل انجام دهند، اما تصمیم گیری نسبت به پرونده با قاضی و دادستان خواهد بود.

ادامه مبارزه با فساد بدون توقف و تبعیض

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضاییه افزود: آنچه در درون انقلاب وجود دارد، بحث مبارزه با فقر، فساد، تبعیض، ظلم و استکبار است.

وی گفت: قطعا هاضمه انقلاب فساد و تبعیض را نمی‌پذیرد و ضد ظلم و استکبار است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: ما هم به عنوان بخشی از حاکمیت و مسئولیت در کشور مصمم هستیم که بدون توقف و بدون روا داشتن هر گونه تبعیضی مسئله مبارزه با فساد را با قوت ادامه دهیم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جنگ اراده‌ها میان استکبار و ملت ایران گفت: در این جنگ اراده ملتی که متکی به خواست خداست، در برابر اراده ابرقدرت‌ها ایستاد و پیروز شد.

وی ادامه داد: آن‌ها اراده کردند که آزادی ملت را سلب کنند و همواره نگاه، فرهنگ و اندیشه خود را بر زندگی این ملت حاکم کنند، اما در مقابل ملت ایران اراده کرد که خدا بر زندگی اش حاکم باشد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در جنگ اراده‌ها، اراده‌ای که متکی به نصرت الهی است پیروز شده است و امیدواریم این اراده همواره پابرجا بماند.

استقلال بزرگ‌ترین نعمت برای نظام ماست

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با بیان این که ایران امروز مستقل‌ترین کشور است، گفت: استقلال، هم ضامن آزادی و هم برآمده از آزادی ملت است.

وی با تاکید بر اهمیت بسیار زیاد استقلال برای یک ملت، گفت: پیش از انقلاب یک ابرقدرت در همه بخش‌های حکومت مداخله و نفوذ داشت و همه کارها با اجازه او پیش می‌رفت، اما امروز ایران کشوری مستقل است و قطعا این استقلال شکرگزاری دارد.

رئیس دستگاه قضا گفت: پیام ایام الله دهه فجر؛ شکرگزاری نعمت‌های بزرگ، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: معنای شکر، شناخت نعمت، از خدا دانستن آن و به کار بردن آن در مسیری است که رضای خدا در آن قرار دارد و این که شکر زبانی، عقلی و عملی هم داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به شخصیت والای امام خمینی (ره) و نقش بی بدیل ایشان در راهبری جمهوری اسلامی گفت: از امام خمینی (ره) ۵۰ جلد کتاب چاپ شده است و ایشان زندگی پربرکتی داشته اند، اما سنگ زیربنای تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) این است که می‌فرمودند "عالم محضر خداست".

وی افزود: همه اندیشه‌های امام (ره) در همین یک جمله خلاصه می‌شود و این که همواره پنهان و آشکار آن در محضر خداست.

رئیس قوه قضاییه گفت: حتما دو شرط اساسی موفقیت، اتکال به خدا و اعتماد به نفس است و این دو شرط اساسی رمز پیروزی بوده است و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه سالروز ولادت بابرکت حضرت صدیقه طاهره (س) را گرامی داشت و افزود: رمز و شرط درک لیله القدر، معرفت داشتن به مقام حضرت فاطمه زهرا (س) است و اگر این معرفت پیدا شود قطعا گام‌های بعدی که محبت و دلدادگی و عمل به دستورات و فرامین ایشان است، پیش رو قرار خواهد گرفت.

رئیس دستگاه قضا گفت: البته منظور از معرفت، معرفت شناسنامه‌ای نیست، بلکه منظور معرفت مقام شامخ ولایت حضرت فاطمه (س) است.

وی ادامه داد: این معرفت و شناخت، انسان را دلداده ایشان می‌کند و به دنبال خود عمل صالح را به دنبال دارد، همان گونه که فرزند حضرت فاطمه (س) یعنی حضرت امام خمینی (ره) همواره در سخن و سلوک خود این نکته محوری را به همه آموختند که عالم محضر خداست.

رئیس قوه قضاییه همچنین سالروز میلاد امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر را گرامی داشت و گفت: دعا می‌کنیم که خداوند به برکت این ایام برکات خود را بر ملت بزرگ ایران و امت اسلامی نازل فرماید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی حضرت امام خمینی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران فاطمه زهرا سید ابراهیم رئیسی جلسه شورای عالی قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه قاضی و دادستان امام خمینی تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله

به گزارش همشهری آنلاین، دقایق اولیه بامداد چهارم دی ماه ۱۳۹۸، در حالی که کادر درمانی اورژانس بیمارستان طالقانی مشهد مشغول امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حوادث گوناگون بودند، ناگهان سرنشینان یک دستگاه پژو پارس پیکر خون‌آلود جوانی را کنار محوطه بیمارستان رها کردند که امعا و احشای وی به دلیل اصابت گلوله‌های سلاح وینچستر از شکم او بیرون ریخته بود.

لحظاتی بعد، با فرار پژوسواران از مرکز درمانی، بلافاصله نیروهای امدادی درمان وارد عمل شدند تا او را از مرگ نجات دهند اما مجروح ۳۵ ساله علائم حیاتی نداشت و جان خود را از دست داده بود. هنوز کادر پزشکی از اطراف جسد دور نشده بودند که ناگهان خودرو اورژانس ۱۱۵ مشهد آژیرکشان وارد بیمارستان شد و پیکر خون‌آلود جوان دیگری به نام مهدی روی برانکار قرار گرفت اما تلاش کادر درمانی برای نجات این جوان ۳۶ ساله نیز بی‌نتیجه ماند چراکه او هم از ناحیه قفسه سینه هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود.

اجیر کردن ۲ قبرکن برای قتل همسر | چرا مرد میانسال دستور کشتن همسرش را صادر کرد؟

در این شرایط حساس بلافاصله عوامل انتظامی مستقر در بیمارستان مراتب را به سرهنگ توفیق حاجی‌زاده (رئیس وقت کلانتری الهیه مشهد) اطلاع دادند و بدین ترتیب با حضور پلیس در محل، اقدامات تخصصی برای حفظ آثار جرم آغاز شد.

در حالی که ماموران انتظامی مشغول اطلاع‌رسانی تلفنی دو ماجرای تکان‌دهنده به قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع جنایت) بودند،یک دستگاه تاکسی اینترنتی نیز در محوطه بیمارستان توقف کرد و جوان دیگری از آن پیاده شد که او هم هدف اصابت گلوله قرار گرفته و از ناحیه دست دچار خونریزی شدیدی بود.

هنوز اقدامات اولیه درمانی برای مجروح حادثه ادامه داشت که با ورود مقام قضایی به بیمارستان، تحقیقات جنایی شروع شد. اجساد دو قربانی جنایت مسلحانه که با سلاح‌های شکاری و کلت جنگی به قتل رسیده بودند به سردخانه انتقال یافت اما اظهارات جوان مجروح راز درگیری مسلحانه در مهمانی باغ ویلا را فاش کرد.

وی گفت: به جشن تولد شاهین در یکی از باغ ویلاهای منطقه گلمکان دعوت بودیم که با رجزخوانی‌های چند جوان روبه‌رو شدیم. من هم برای آنکه به رجزخوانی‌ها پاسخ بدهم با یک تماس تلفنی دوستانم را از مشهد به باغ ویلا کشاندم ولی در یک لحظه صدای شلیک گلوله از هر سو به هوا برخاست و یکی از گلوله‌ها نیز به دست من اصابت کرد.

درحالی که تا صبح روز بعد و با دستورات ویژه قاضی میرزایی تعدادی از عاملان این نزاع مرگبار دستگیر شده بودند، برخی از متهمان اصلی پرونده به مکان نامعلومی گریختند. در این میان، با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که جوانی به نام شاهین سلاح کلت کمری داشته و برخی دیگر سلاح وینچستر به دست گرفته بودند.

از سوی دیگر، ادامه تحقیقات نشان داد که همه مهمانان باغ ویلا در جشن تولد شاهین شرکت کرده بودند که درگیری با رجزخوانی شروع شده است.

پس از آنکه متهمان دستگیر شده مورد بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند و صحنه جنایت را نیز بازسازی کردند، قاضی دکتر کاظم میرزایی به مناصب قضایی بالاتری منصوب شد و بدین ترتیب قاضی دکتر صادق صفری (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) ادامه تحقیقات را به عهده گرفت و دستورات محرمانه‌ای را برای دستگیری شاهین صادر کرد.

طولی نکشید که گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ مرادی (افسر پرونده) رصدهای اطلاعاتی را ادامه دادند و موفق شدند شاهین فراری را در یک عملیات ضربتی به دام بیندازند.

روز گذشته، با انتقال متهم مذکور به شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد، بررسی‌های قضایی آغاز شد اما شاهین که هنوز در شوک دستگیری خود به سر می‌برد، ارتکاب قتل در مهمانی جشن تولد را انکار کرد و به تناقض‌گویی پرداخت.

تحقیقات بیشتر در این باره با راهنمایی‌های قضایی و تجربی قاضی دکتر صفری برای افشای زوایای جدید این پرونده در حالی ادامه دارد که متهم مذکور مدعی شد: دوستانم قصد داشتند مرا در روز تولدم غافلگیر کنند به همین دلیل به من گفته بودند برای آبیاری باغ قصد دارند به باغ ویلا بروند و با این بهانه برای من جشن تولد بگیرند که این حادثه رخ داد.

کد خبر 845081 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • آقایان اراده کرده بودند استقلال را از آسیا حذف کنند
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • آمریکا برای توقف جنگ در غزه اراده سیاسی ندارد
  • جمهوری اسلامی برای منطقه نعمت است
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • جشن تولد خونین در باغ ویلا | قتل دلخراش دو جوان با شلیک گلوله
  • گفت‌وگو با جوان‌ترین قاضی زن/ آقای قاضی خطابم می‌کنند!
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن