Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عراق و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نشستی خبری از مبارزه با تروریسم و اهمیت اتصال شبکه برق عراق به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، سخن گفتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بغداد الیوم، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در نشست خبری با «نایف فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بغداد تاکید کرد که مذاکرات درباره مبارزه با تروریسم استوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: ما با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس موضوعات تروریسم و تفکر افراطی را مورد رایزنی قرار دادیم.

فواد حسین تاکید کرد: در این نشست درباره  اتصال شبکه برق میان عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز پرونده تروریسم گفت‌وگو شد. موضوع سرمایه گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس در عراق از دیگر محورهای گفت‌وگوی ما بود.

وزیر خارجه عراق گفت: همچنین برگزاری انتخابات زودهنگام و فراهم کردن بستر آن و نیز همکاری و هماهنگی در زمینه برقراری روابط خوب با کشورهای منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

«نایف فلاح الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم در این نشست تاکید کرد: شورای همکاری خلیج فارس مایل به تقویت و تحکیم روابط با عراق است. کشورهای حوزه خلیج فارس حامی عراق در جنگ علیه تروریسم هستند.

وی بیان کرد که شورای همکاری خلیج فارس حامی عراق در مبارزه با تروریسم و حامی ثبات آن است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: اتصال شبکه برق کشورهای خلیج فارس به عراق یکی از پرونده‌هایی است که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

یادآور می‌شود که الحجرف ساعتی قبل وارد عراق شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس مبارزه با تروریسم وزیر خارجه عراق اتصال شبکه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران حاضر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدارها و رایزنی‌های خود در ترکمنستان در خصوص نتایج این دیدارها در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی بود تا با رهبران عالی رتبه کشور دوست و برادر ترکمنستان مروری داشته باشیم نسبت به چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقاتی که بین سران دو کشور در جریان دیدار اخیر مقامات عالی رتبه ترکمنستان از تهران صورت پذیرفت.

وی افزود: اتفاق نظر داشتیم در حوزه هایی مانند انرژی، ترانزیت، حمل و نقل، علم و فناوری همکاری ها را توسعه دهیم. همچنین در حوزه تجارت حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت بخشی در حال افزایش است. توافقاتی که امروز انجام دادیم امیدواریم در هفته های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت. مسئله آب و حق آبه ایران و ترکمنستان از سد دوستی که تحت تاثیر برنامه های بالادستی افغانستان قرار دارد، از جمله مسائل مورد توجه ما بود. کمیته ای در این رابطه تلاش های جدی انجام خواهد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان و منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق ابه ایران و ترکمنستان برجای نگذارد. 

وی با اشاره به حوزه برق و گاز و وجود همکاری هایی در گذشته در این خصوص گفت: همکاری ها را بیش از گذشته تقویت خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان افزود: تعدادی زندانی در دو کشور وجود دارد. در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد تا بتوانیم گام هایی را برای استرداد مجرمین و تبادل زندانیان برداریم. 

وی همچنین اظهار داشت: امیدواریم در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر آقای رییسی به عشق آباد باشیم و تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارت خارجه تلاش خواهیم کرد برای موفقیت این سفر گام‌های موثری برداریم. 

وزیر خارجه در آخر گفت: یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رییس جمهور به ترکمنستان با مروری بر آنچه که در گذشته توافق شده بود. ارزیابی ما پیشرفت خوب و امیدبخش در روابط دو کشور همسایه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • وزیر خارجه عراق: سرنوشت ملت فلسطین به دست خود آن‌ها تعیین می‌شود
  • وزیر خارجه عراق: فلسطینی‌ها هستند که باید سرنوشت خود را تعیین کنند
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • چند نکته درباره قطعنامه ۵۹۸، غرامت و ۵ سئوال از وزیر خارجه
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم