Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:45:23 GMT

مستمری بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت+ جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۱۹۴۲

مستمری بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافت+ جزئیات

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ جزئیات میزان افزایش مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات میزان افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در سال آینده، گفت: در کمیسیون تلفیق برای افزایش مستمری تحت پوششین بهزیستی و کمیته امداد منابعی را در لایحه بودجه تعیین کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در تشریح محل تامین منابع برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش در سال آینده، افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده 8 میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی و دارو در نظر گرفته بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق اختلاف قیمت ارز دولتی همین 8 میلیارد دلار با بازار آزاد به عنوان منابع افزایش مستمری افراد تحت پوشش و یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه اختلاف قیمت ارز 4200 تومانی با نرخ ارز آزاد (17 هزار و پانصد تومان)، یکی از منابع درآمد در تبصره 14 است، ادامه داد: 106 هزار میلیارد تومان از محل حذف ارز 4200 تومانی بدست می‌آید که حدود 33 هزار میلیارد تومان از این محل برای تامین دارو تخصیص پیدا می‌کند، 10 هزار میلیارد آن برای افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مابقی آن برای افزایش یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شده است.

یوسفی با بیان اینکه قرار است این 10 هزار میلیارد تومان به 10 میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شود اضافه کرد: براین اساس سالانه به مستمری افراد تحت پوشش یک میلییون تومان افزایش می‌یابد که با تقسیم آن به ماه‌های سال و پرداخت عیدی مستمری این قشر در سال آینده در حدود 77 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بر این اساس منابع حاصل از حذف رانت ارز 4200 تومانی، میان حدود 77 میلیون نفر و به ویژه اقشار نیازمند توزیع و پرداخت خواهد شد.

نماینده اهواز در مجلس بیان داشت: در بخش میزان افزایش یارانه‌های نقدی نیز تصمیم گرفته شد که یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به میزان بیشتری افزایش یابد و دهک‌های بالاتر به میزان کمتری افزایش یابد.

یوسفی ادامه داد: بر این اساس، یارانه نقدی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که 10 میلیون نفر هستند، 268 هزار تومان تعیین شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: هم‌چنین یارانه دهک‌های بعدی که حدود 25 میلیون نفر می‌باشند 183 هزار تومان تعیین و به حدود 35 میلیون نفر مبلغ 131 هزار تومان و به دهک‌های بالا نیز 91 هزار تومان داده خواهد شد.

انتهای ‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس افزایش مستمری افراد تحت پوشش عضو کمیسیون تلفیق بودجه کمیته امداد امام خمینی بهزیستی و کمیته امداد هزار میلیارد برای افزایش میلیون نفر هزار تومان سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری

 فلاح رئیس بهزیستی میبد گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی افراد دارای معلولیت و حمایت از این افراد و خانواده هایشان تعداد ۸۰ نفر از معلولان شدید و خیلی شدید واجدالشرایط که در دهک درآمدی یک، دو، سه قرار داشتند و از سالیان گذشته در انتظار دریافت حق پرستاری بوده اند از فروردین ماه امسال از این خدمت بهزیستی بهره‌مند خواهند شد. 

وی، در مورد شرایط بهره مندی از این خدمت، تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی محل سکونت خود بوده و درجه معلولیت شدید و یا خیلی شدید داشته باشند به جز معلولیت‌های بینایی و شنوایی و حسی، نیازمند مراقب باشند، در مراکز شبانه‌روزی اقامت نداشته باشند، همزمان از سایر کمک هزینه‌ها نظیر حق پرستاری ضایعه نخاعی و کمک هزینه فعالیت مراقبت در منزل برخوردار نباشند، دارای معلولیت چندگانه باشند، استقرار در دهک کم درآمدی ۱ تا ۳ از طریق سامانه ارمغان و آزمون وسع این شناسایی صورت می‌گیرد و مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری