Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@18:08:51 GMT

چین: ۱۶ واکسن کرونا در دست تولید داریم

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۲۱۱۴

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا از "سی جی تی ان" تلویزیون انگلیسی زبان چین، «وو یوان بین» مدیرکل علوم و فناوری توسعه اجتماعی وزارت علوم و فناوری چین روز دوشنبه طی کنفرانسی خبری در پکن افزود: از این تعداد، واکسن غیرفعال سینوفارم نیز بصورت مشروط مجوز ورود به بازار را از وزارت بهداشت چین گرفته است.
وی در مورد ایمنی و اثرگذاری این واکسن هم اعلام کرد: بررسی نتایج آزمایش های بالینی فاز ۳ این واکسن نشان می دهد که اثربخشی آن ۷۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۴ درصد است.
اظهارات این مقام چینی در حالی است که علاوه بر واکسن سینوفارم، واکسن های سینوواک و کواکسین چین نیز در تعدادی از کشورهای جهان مجوز استفاده اضطراری را اخذ کرده اند.
تولیدکنندگان واکسن معمولاً پنج مسیر فنی را در سراسر جهان اتخاذ می کنند که «واکسن غیرفعال» رایج ترین روش است. ویژگی های این نوع واکسن تولید ساده و سریع با ایمنی بالا است و معمولاً برای مقابله با بیماری های حاد استفاده می‌شود.
برنامه واکسیناسیون عمومی در چین از ابتدای سال جاری میلادی آغاز شده است و تا کنون صدها هزار نفر به عنوان بخشی از یک برنامه اضطراری با استفاده از دو واکسن سینوفارم و سینوواک واکسینه شده اند.
بر اساس آمارها از ۳۰ دی ماه سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دوز واکسن ویروس کرونا ساخت چین در جهان تجویز شده است. وزارت بازرگانی چین هم اعلام کرده است، تا ابتدای بهمن بیش از ۴۰ کشور درخواست خرید واکسن از این کشور داشته‌اند.
واکسن شرکت سینوفارم به عنوان اولین واکسن چینی، آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی وارد بازار شد. پیش از آن علاوه بر چین، کشورهای دیگری مانند امارات متحده عربی، بحرین، مصر و اردن استفاده اضطراری از این واکسن را تصویب کرده بودند. اکنون رهبران و سران بیش از ۱۰ کشور واکسن کرونا تولید شرکت سینوفارم چین را تزریق کرده اند. برچسب ها: چین ، واکسن کرونا

منبع: خرداد

کلیدواژه: چین واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا