Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت، روابط دوجانبه میان مسکو و واشنگتن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ ناامیدکننده بود. او افزود، گرچه بسیاری از اعضای تیم جو بایدن برای روسیه آشنا هستند، اما آنها هم چندان دوستانه نیستند.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت: کار ما با دولت پیشین آمریکا مایه تاسف بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا واقعا شخصی صمیمی بود و همانطور که خودش می‌گفت در تمام اهداف و نیاتش تمایلی برای تعامل با روس‌ها داشت اما چنین چیزین رخ نداد. 

نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت که عوامل بسیاری در "تشکیلات آمریکا" برای خنثی‌سازی تمایل ترامپ با هدف برقراری روابط دوستانه با روسیه تقلا کردند، به ویژه در نشست دوجانبه سال ۲۰۱۸ در هلسینکی.

مدودف گفت: بنابراین، تمایل او از جمله برگزاری نشست ۲۰۱۸ که با ابتکارعمل ایالات متحده انجام شد، هیچ نتیجه‌ای نداشت. او احتمالا مایل به حصول نتایجی بود اما او همواره به بهانه رقصیدن به ساز روس‌ها و اینکه عامل ما بوده باشد، هدف انتقاد قرار می‌گرفت. طبیعتا آنها او را به گوشه‌ای انداختند که خارج شدن از آن سخت بود. بنابراین، همه مثل هم بودند؛ یک جریان بی‌پایان از تحریم‌ها.

به گفته دیمیتری مدودف، روسیه با بسیاری از اعضای تیم بایدن که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما سمت‌های عالی‌رتبه داشتند، آشنایی دارد.

این مقام ارشد روسیه تاکید کرد: صادقانه بگویم که تمام این افراد هم چندان با روسیه دوست نیستند. نمی‌دانم آنها اکنون قرار است چطور عمل کنند اما در هر صورت میتوان تصور کرد که اوضاع مانند قبل باشد.

به گفته مدودف، آمریکا عادی‌سازی روابط با روسیه را در این مرحله ضروری قلمداد نمی‌کند. او افزود، با این وجود روسیه آماده همکاری با یک رئیس جمهوری "قانونی" است، چه دموکرات، چه جمهوریخواه.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش با رسانه‌های روس گفت، تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید میان آمریکا – روسیه موسوم به استارت جدید به نفع همه طرف‌هاست و موفقیت بزرگی برای گفت‌وگو درباره ثبات استراتژیک به شمار می‌رود.

مدودف گفت: به نظر من همه از آن سود می‌برند و اول از همه، گفت‌وگوی ثبات استراتژیک و تمام کشورهایی که با نگاه به روسیه و آمریکا نفس‌هایشان را حبس کرده و نگرانند که آیا ما به توافق می‌رسیم یا خیر. ناکامی در تمدید این توافق موجب به راه افتادن جنگ نمی‌شود اما بدین معناست که یک عنصر بسیار مهم از امنیت بین‌المللی و به اصطلاح توازن استراتژیک از دست می‌رود.

این سیاستمدار کهنه‌کار روس ادامه دارد: این حقیقت که دولت جدید آمریکا برای رایزنی سریع و تمدید پنج ساله این توافق اعلام آمادگی کرده است، یک نشانه اطمینان بخش و خوب است.

مدودف در پاسخ به پرسشی در رابطه با همکاری استراتژیک با دولت جو بایدن گفت، "تنها زمان آن را مشخص می‌کند." او تاکید کرد: نمی‌خواهم پیش داوری کنم. شاید معجزاتی رخ دهد و شرکای ما درک کنند که دیالوگ استراتژیک چقدر حائز اهمیت است، خصوصا اینکه گام‌های نخست آنها کاملا امیدبخش است.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه همچنین در رابطه با مناقشه با ژاپن بر سر جزایر کوریل گفت: حاکمیت این اراضی را نمی‌توان انتقال داد.

او گفت: از نظر رسمی، موضوع مذاکرات روسیه و ژاپن در مورد پیمان صلح در حال از بین رفتن است زیرا توکیو نمی‌خواهد بدون تعیین حق خود در مورد جزایر کوریل مورد مناقشه گفت‌وگو کند و اصلاحات قانون اساسی روسیه انتقال اراضی را ممنوع می‌داند.

مدودف گفت: شروع هر کاری از ابتدا در هر زمینه‌ای دشوار است. همکاران ژاپنی ما به برخی از رهنمودهای سفت و سخت متعهد هستند. آنها می‌خواهند در مورد همه جزایر بحث کنند و معتقدند که باید حاکمیت خود را تثبیت کنند. با این حال، با توجه به این دستورالعمل‌های سختگیرانه، ما تصمیمات مربوط به اصلاحات قانون اساسی خودمان را داریم؛ در واقع ما حق هیچگونه مذاکره‌ای برای انتقال حاکمیت سرزمین‌های روسیه را نداریم. بنابراین، موضوع مذاکرات از نظر رسمی در حال از بین رفتن است. روسیه برای مذاکره بر سر فعالیت‌های اقتصادی مشترک بالقوه در جزایر کوریل آماده است اما توکیو تمایلی نشان نمی‌دهد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه در جریان محاکمه برای پرونده حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی در دادگاه نیویورک حاضر شد.

طبق آنچه پایگاه خبری هیل گزارش کرده است، ترامپ در حین دادگاه بارهاچشمانش را بست و ظاهرا چرت می‌زد. او هم‌چنین برای مدت طولانی بی‌حرکت به صندلی‌اش تکیه می‌داد و درحالیکه دست‌هایش را روی هم قرار می‌داد، به خواب فرو می‌رفت. البته نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد و همه رسانه‌ها باور مشابهی ندارند.

«مگی هابرمن» خبرنگار سیاسی ارشد روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که ترامپ ظاهرا خواب است و سپس به تلویزیون سی‌ان‌ان گفت: «به نظر می‌رسید که او خواب بوده است و به طور معمول سرش به پایین می‌افتاد.»

او با تحلیل حرکات ترامپ استدلال کرد: دونالد ترامپ به یادداشتی که وکیلش برای او فرستاده بود توجه نکرد و فک او مدام رو به سمت پایین می‌افتاد و دهانش سست می‌شد.

عکاسان فقط در لحظه شروع دادگاه اجازه ورود و عکس‌برداری را داشتند و لحظاتی را که این خبرنگار توصیف می‌کند، ثبت نشده‌اند.

«کیت بدینگفیلد» مدیر سابق ارتباطات رئیس‌جمهور بایدن، در پاسخ به این گزارش نوشت: «دون (دونالد) خواب‌آلود!»

«دن فایفر» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گزارش اولیه هابرمن را به اشتراک گذاشت و افزود: «اگر ترامپ برای بیدار ماندن در دادگاه کیفری خودش آنقدر پیر و ضعیف باشد، فکر می‌کنید در اتاق وضعیت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟»

«جیم مسینا» مدیر کارزار انتخاباتی ۲۰۱۲ اوباما ضمن اشتراک‌گذاری مصاحبه هابرمن با سی‌ان‌ان گفت: «ظاهرا ترامپ خوابیده است.»

«کرس جکسون» استراتژیست دموکرات عکسی را از ترامپ منتشر کرد و گفت: «چه ناراحت‌کننده!»

برخی هم در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند که «اگر جو بایدن در لحظه مشابهی می‌خوابید، داستان بزرگی می‌شد.»

دونالد ترامپ دیروز پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام عنوان کرد که «این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است».

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، در حال محاکمه بوده است.

این پرونده یکی از چهار اتهام کیفری در طول دوره ریاست‌جمهوری او بوده و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود. هم‌چنین اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

پیش از سوژه خواب دونالد ترامپ در دادگاه، جو بایدن بسیار به این کار معروف بوده و بارها گاف‌ها و لحظاتی از او منتشر شده که این رئیس‌جمهور را به فردی که هوشیار نیست، شبیه کرده است.

جو بایدن، پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا پیشتر اذعان کرد که متوجه سن بالای خود است اما قصد شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را دارد زیرا «دونالد ترامپ می‌خواهد دموکراسی آمریکا را نابود کند» البته باید اشاره کرد که ترامپ تنها ۴ سال از بایدن کوچکتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • تأکید رییس‌جمهور چین بر توسعه روابط پکن و برلین
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا