Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاعل مدارک تحصیلی با ۳۲ میلیارد ریال کلاهبرداری روانه زندان شد

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری فردی که با جعل مدارک تحصیلی ۳۲ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: تعدادی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کردند که در فضای مجازی با صفحه‌ای اینستاگرامی آشنا و پس از برقراری ارتباط با مدیر صفحه، او مدعی به تهیه مدرک تحصیلی معتبر بود که پس از مدتی متوجه شدیم نامبرده کلاهبردار است که رسیدگى به این پرونده به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس فتا استان فارس با اقدامات فنی و تخصصی فرد کلاهبردار را در استان قم شناسایی و پس از گرفتن نیابت قضائی موفق شدند با ترفند‌های خاص پلیسی او را در مخفیگاهش دستگیر و به استان فارس انتقال دهند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۳۲ میلیارد کلاهبرداری با ترفند فروش جعل مدارک تحصیلی از ۱۰۰ نفر شهروند اقرار کرد، گفت: کلاهبردار حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

سردار حبیبی با بیان اینکه هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد، از شهروندان خواست قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجهی از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش دهند.

زن و شوهر کلاهبردار در دام پلیس لارستان

جانشین فرمانده انتظامی فارس از دستگیری فردی که با سوء استفاده از اعتماد شهروندان، ۲۶ میلیارد ریال با همکاری همسرش کلاهبرداری کرده بود در لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب مبنی بر اینکه تعدادی از شهروندان در فضای مجازی با وعده‌های خرید لوازم خانگی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که بررسی موضوع با جدیت در دستور کار ماموران انتظامی لارستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی لارستان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی ناشناس با وعده‌های فروش لوازم خانگی به صورت اینترنتی از ۲۵ نفر شهروندان در استان‌های مازندران، گیلان، بوشهر، تهران و کرج مبلغ ۲۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: ماموران با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محله‌های این شهرستان شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری ۲۶ میلیاردی با وعده فروش لوازم خانگی از ۲۵ نفر شهروند اقرار کرد، گفت: این کلاهبردار سابقه‌دار حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق ۴ میلیارد ریالی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق ۴ میلیارد ریالی در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار بیان کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی کوه‌چنار در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این اتوبوس، ۱۰۰ عدد دیسک و صفحه، ۵۰۰ عدد چهار شاخه گاردن، ۵۸۸ عدد انواع شکلات صبحانه، ۱۲۰ عدد قهوه، ۲ هزار و ۳۵۰ عدد تب سنج، ۴۱۰ عدد اسپری بدن، ۶ هزار و ۳۱۰ عدد انواع لنز چشم، ۱۱ عدد شربت توت فرنگی، ۳۸ عدد انواع باطری گوشی و ۱۸ عدد انواع هندزفری خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی کوه چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۳۲ فقره انواع سرقت در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳۲ فقره انواع سرقت و دستگیری ۵ سارق طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در این شهرستان و متواری شدن سارقان، موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی داراب قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با گشت‌زنی‌های محسوس و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی، موفق شدند در ۷۲ ساعت گذشته ۵ نفر سارق را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب افزود: در تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان به ۳۲ فقره انواع سرقت از معابر، مزارع و باغات و موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، ادامه داد: همکاری و مشارکت شهروندان نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد و ضروری است مردم در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف زمین خواری ۸ میلیارد ریالی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از کشف زمین خواری ۷ هکتاری به ارزش ۸ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم خبر داد.

سرهنگ زمان اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه اظهار کرد: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر یک فقره زمین خواری به میزان ۷۰ هزار و ۸۰۵ متر مربع واقع در یکی از روستا‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: با دستور مقام قضائی، ماموران به همراه نمایندگان اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۷۰ هزار و ۸۰۵ متر مربع از اراضی ملی را رفع تصرف و به بیت المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف گنج یاب میلیاردی قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف یک دستگاه گنج یاب و دستگیری یک متهم در شهرستان خنج خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی خنج بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه محمله شهرستان خنج هنگام ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان اوز

فرمانده انتظامی اوز از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان در شهرستان اوز خبر داد.

سرهنگ هادی محمدیان فرمانده انتظامی اوز بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در این شهرستان، ماموران انتظامی اوز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت برخورد قاطع با سارقان را اجرا کردند.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی موفق شدند ۷ نفر سارق را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی اوز با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از منزل، باغات و سایر اقرار کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۳ دستگاه موتورسیکلت و تعداد زیادی لوازم کشاورزی و سیم و کابل برق مسروقه کشف شد.

سرهنگ محمدیان با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

پلمب شرکت هرمی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از پلمب شرکت هرمی در شهرستان اقلید خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک شرکت هرمی در یکی از محله‌های اقلید بدون مجوز در خصوص بازاریابی اینترنتی شروع به فعالیت کرده و در حال عضویابی است که مراتب در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و مکان مورد نظر را پلمب کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت هرمی دستگیری جاعل حوادث و انتظامی دستگیری کلاهبردار فرمانده انتظامی فارس سیر مراحل قانونی انتظامی کوه چنار ماموران انتظامی فقره انواع سرقت کارشناسان ارزش روانه زندان شد انتظامی داراب مدارک تحصیلی دستور کار شرکت هرمی عدد انواع قرار گرفت موفق شدند پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در فروردین ماه امسال توسط ماموران انتظامی استان خبر داد.

سردار جلیل موقوفه ئی ۵ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران کلانتری و پاسگاه های انتظامی استان با همکاری پلیس های تخصصی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی در فروردین ماه به صورت فعالانه و هدفمند اقدامات خود را اجرایی کردند. 

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند پلیس در این راستا افزود: ماموران موفق شدند با انجام ماموریت های خاص پلیسی در بازه زمانی یک ماهه ۵۶۷ هزار و ۴۶۵ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف و ضبط کنند. 

سردار موقوفه ئی از دستگیری ۱۰ نفر و توقیف چندین دستگاه وسیله نقلیه از قاچاقچیان خبر داد و گفت: به گفته کارشناسان ارزش تقریبی سوخت های قاچاقی کشف شده‌ ۱۸۱ میلیارد ریال است. 

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پلیس برای حفظ و توسعه منابع ملی با اقتدار در برابر قاچاقچیان سوخت ایستاده است از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان میامی نیز ‌از کشف ۱۰۰۰ لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه خودروی سمند توسط ماموران پاسگاه انتظامی فرومد خبر داد. 

سرهنگ حسین عجم افزود: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ماموران پاسگاه انتظامی فرومد حین ایست و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سمند مظنون و به راننده آن دستور ایست داد. 

وی با بیان اینکه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس از محل متواری شد ادامه داد: پس از تعقیب و مراقبت خودرو و عدم توجه راننده به هشدارهای پلیسی ماموران با رعایت تمامی جوانب اقدام به شلیک سمت لاستیک وسیله نقلیه قراری کردند. 

سرهنگ عجم از توقف پژو توسط ماموران خبر داد و اظهار کرد: راننده که اهل و ساکن یکی از استان های شرقی کشور دستگیر و از داخل خودروی وی ۱۰۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان میامی تصریح کرد: با تکمیل پرونده راننده متخلف به مراجع قضایی معرفی و وسیله نقلیه وی توقیف شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند