Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون تعداد یک هزار و ۴۷۳ نفر از هنرمندان استان عضو صندوق اعتباری هنر شده اند که از این تعداد حدود ۶۴۰ هنرمند مشمول بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان هستند.

او افزود: با توجه به اینکه بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هر ساله فعال است، امسال نیز تعداد ۲۷۴ نفر بیمه تکمیلی هنرمندان (طرف قرارداد با بیمه سرمد) را ثبت نام کرده اند که به صورت جداگانه ۱۶۹ نفر بیمه شده اصلی و ۱۰۵ نفر تحت تکفل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

افتتاح خانه مطبوعات و خبرنگاران چهارمحال و بختیاری

شریفی اضافه کرد: امسال ۳۲ نفر از هنرمندان استان تسهیلات قرض الحسنه، کمک هزینه بلاعوض را دریافت نموده اند، البته با توجه به شیوع و همه گیری ویروس کرونا بسیاری از هنرمندان نیز تسهیلات ۱۲ درصدی با عنوان «تسهیلات کرونا» دریافت نموده اند که مرحله دوم آن هم اکنون به منظور ثبت نام در حال انجام است.

او ادامه داد: حرکت بسیار خوب صندوق اعتباری هنر در اوضاع و شرایط اقتصادی هنرمندان در سال ۹۹ صدور هنر کارت‌ها بود که حدود ۸۰ درصد هنرمندان استان عضو این صندوق هنرکارت را ثبت نام کرده اند.

شریفی در پایان گفت: یک هزار و ۱۲۰ هنر کارت تاکنون برای استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است که در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان (هر کدام مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان) به حساب بانک آینده هنرمندان واریز شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی صندوق اعتباری هنر اخبار هنرمندان پرداخت تسهیلات چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تامین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارایه خدمات بیمه تامین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام نموده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه‌شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی صندوق هنر اظهار کرد: ۶۸ درصد بیمه‌شدگان کمتر از ۴۴ سال و ۳۱ درصد بین ۴۵ تا ۶۴ سال قرار دارند. کمتر از یک درصد بیمه‌شدگان بالای ۶۴ سال هستند. همچنین ۶۲ درصد بیمه‌شدگان مرد و ۳۸ درصد زن هستند. این در حالی است که نزدیک به ۷ هزار نفر از اعضای صندوق در سال ۱۴۰۲ به سازمان تامین اجتماعی معرفی و تعداد بیمه‌شدگان صندوق با رشد ۱۲ درصدی به ۶۱ هزار نفر رسید.

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: صندوق به طور میانگین ۶۰ درصد از حق بیمه تامین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که در سال ۱۴۰۳ ماهیانه ۷۱۷ هزار تومان به ازای هر بیمه‌شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و پیش‌بینی می‌شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تامین اجتماعی برای اعضای بیمه‌شده در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان باشد.

پوراحمدی با اشاره به نرخ‌های بیمه تامین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه حرف و مشاغل آزاد سازمان تامین اجتماعی تعریف می‌شود و بیمه‌شدگان بر اساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه‌شدگان اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ ۱۴ درصد ۲۸۶ هزار و ۶۴۷ تومان و ۱۸ درصد ۵۷۳ هزار و ۲۹۵ تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی در ماه‌های ۳۰‌روزه تعیین شده است.

رییس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در خصوص شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر گفت: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است. افراد بالای ۵۰ سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند.

به گفته وی افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تامین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود.

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه‌شدن بیمه توافقی ۲۷ درصد به سایر نرخ‌های مصوب، گفت: بر اساس توافق به‌عمل‌آمده، مقرر شد با مهیاشدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تامین اجتماعی به‌زودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

کد خبر 6085583 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • تأمین و توزیع ۴۹۰ تن شکر خانوار در چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • درخشش هنرمندان چهارمحال و بختیاری در جشنوراه آسمان هشتم
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان