Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@05:16:00 GMT

امام خمینی (ره)؛ مردمی ترین انقلابی تاریخ

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۷۶۶۶۶

امام خمینی (ره)؛ مردمی ترین انقلابی تاریخ

در زمانه ای که ایستادگی رسم نبود، مردی از تبار رسول الله(ص) برخاست تا به همگان ایستادن را بیاموزد او که برخاست، تیغ های تحجر و مقدس ماآبی از نیام جهل و عناد و حماقت بیرون آمد و او را به دشمنی با شاه شیعه متهم کردند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ وَالْفَجْرِ؛ وَلَیَالٍ عَشْرٍ؛ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ؛ وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ هَلْ فِی ذَلِکَ قَسَمٌ لِذِی حِجْرٍ سوگند به صبحگاهان؛ قسم به شب های دهگانه؛ وقسم به حق جفت و به حق فرد؛ و قسم به شب تار هنگامی که به روز روشن مبدل شود؛ آیا در این امور که به آنها سوگند یاد شده نزد اهل خرد لیاقت سوگند نیست؟!

در زمانه ای که ایستادگی رسم نبود، مردی از تبار رسول الله(ص) برخاست تا به همگان ایستادن را بیاموزد او که برخاست، تیغ های تحجر و مقدس ماآبی از نیام جهل و عناد و حماقت بیرون آمد و او را به دشمنی با شاه شیعه متهم کردند! و همو بود که فرمود: «این تعابیر بدتر از گلوله و باروت عوامل شاه، جان را می درید و می خراشیده» و از دیگر سو، روشنفکرانی که سر به اردوگاه مارکسیسم و سوسیالیسم سپرده بودند، قیام مردمی او را به سخره گرفتند و دین را «افیون توده های» نامیدند و رسالت خویش را دین زدایی از جامعه اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این میان، این مردم بودند که به دور امام گرد آمدند و آنگاه که مرجع و رهبر به پا خاسته خویش را در جنگ عوامل طاغوت، اسیر و دستگیر و زندانی دیدند، کفن به تن به خیابان ها ریختند و قیام پانزده خرداد را در حمایت از این به پای خواسته ها ولی سراپا متوکل، آفریدند.

همان کسی که از مردم تمنا می کرد، به وی نه رهبر که خدمتگزار بگویند. او که یک بار که از جمعیت شنید (کوبنده شرق و غرب، روح الله است)، معترضانه، اما صمیمانه به عاشقان خود که در حسینیه برای دیدار او بی تابی می کردند. فرمود: «کوبنده شرق و غرب شما هستید، روح اللہ کی است؟!»

کسی که وقتی در بهشت زهرا (س) در میان ازدحام حسین فشرده می شد، آنگاه که به اهل بیت(ع) خویش این حادثه را یادآور می شد. فرمود: «شیرین ترین لحظات عمر من وقتی بود که در بهشت زهرا (س) زیر دست و پای مردم افتاده بودم و داشتم از بین می رفتم!»

او که از مردم«عزت» دید و به مردم «عزت» بخشید و هیچگاه از آنان گله و شکایتی نکرد و همواره جز با احترام از آنان یاد نفرمود و با افتخار اظهار می داشت که مردم زمان او، از مردم صدر اول اسلام و زمان رسول خدا (ص) و ائمه اطهار - علیهم السلام - بالاتر و وفادار ترند.

کار بزرگ «ناخدای دشت سیادت»، حضرت امام خمینی (ره) که جدا کردن ایران از نظام سلطه جهانی بود و اثر شگرف او بر فرهنگ و ناخودآگاهی تباری ایرانیان به مصداق آیه شریفه ۲۱ سوره مبارکه احزاب که می فرماید: «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» نمونه و سرمشق نیکویی برای پیروان أن مجاهد نستوه و امام بزرگوار بود، همچنان در روح ایرانیان و همه آزادگان جهان جاری است و هر ساله با بزرگداشت یاد و خان ایشان در "ایام الله دهه مبارک فجر" تداوم می باید...

درود خدا بر امام خامنه ای (مدظله العالی) که در طوفان سهمگین رحلت پیامبر انقلاب، شجاعانه و خالصانه، سکاندار کشتی پر تلاطم این نهضت مقدس شد و سکون و سکینه را به دل های آشفته، هدیه کرد.

*سید ناصر حسینی منجزی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دامغانی‌ها در دومین روز از سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، میزبان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شدند.

کد خبر 845502 برچسب‌ها خبر مهم استان سمنان سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • از مهمان نوازی و استقبال گرم شما از رئیس جمهور متشکریم
  • خسارات جبران ناپذیرعملیات وعده صادق برای رژیم صهیونیستی
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسراییل راهپیمایی کردند
  • مردم پیشوا در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل راهپیمایی کردند
  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • حال و هوای مصلای امام خمینی دامغان پیش از دیدار مردمی رییس جمهور
  • گزارش سفر رئیسی به سمنان / دیدار با مردم دامغان در مصلای امام خمینی (ره)
  • گزارش سفر رئیسی به دامغان / دیدار با مردم در مصلای امام خمینی (ره)
  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی