Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌غربی گفت: نظر به گستردگی مرزهای استان و بالا بودن نرخ جرایم در آذربایجان ‌غربی نتایج حاصله نشان دهنده نتایج مطلوب در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی‌اکبر گروسی در پنجمین جلسه کمیته ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری استان به پایش و غربال‌گری زندان‌ها اشاره و اظهار داشت: پایش و غربال‌گری زندان‌ها یکی از سیاست‌های بسیار مهم و اساسی قوه قضائیه است و به صورت مداوم و مستمر در کل استان در حال اجرا است و خوشبختانه نتایج مطلوبی نیز حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال تعداد هفت هزار و 503  نفر از زندانیان واجد شرایط مرخصی در حین مدت محکومیت و به تعداد یک هزار و 797 نفر دیگر مرخصی پایان حبس اعطاء شده است افزود: همچنین دستگاه قضایی استان از ارفاقات پیش‌بینی شده در قوانین برای زندانیان واجد شرایط به منظور کاهش جمعیت کیفری زندانها بهره گرفته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌ غربی گفت: در 9 ماهه امسال تعداد 816 مورد آزادی مشروط، 359 مورد تعلیق اجرای مجازات، 481 مورد عفو، 441 مورد توقف اجرای مجازات و 150 مورد قبولی ادعای اعسار زندانیان وجود داشته است.

طرح آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد در غرب استان مازندران اجرایی می‌شودماجرای مطالبه قدیمی مردم برای انتقال زندان گناباد به کجا رسید؟در طرح "نذر رهایی" تعدادی از زنان زندانی استان فارس آزاد می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه کنترل‌ها و نظارت‌هایی که برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها صورت گرفته بسیار تاثیرگذار بوده‌اند افزود: نظر به گستردگی مرزهای استان و بالا بودن نرخ جرایم در آذربایجان ‌غربی، نتایج حاصله نشان دهنده نتایج مطلوب در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

گروسی در ادامه به گسترش دادرسی الکترونیک تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت دادرسی الکترونیک با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم باید با جدیت پیگیری شود چرا که از مزایای آن صرفه جویی چشمگیر در هزینه‌ها و نیز امنیت بالای این نوع دادرسی است و همچنین آفت‌ها و آسیب‌هایی که در دادرسی معمولی وجود دارد همگی در دادرسی الکترونیک منتفی است.

وی در پایان گفت: به منظور گسترش دادرسی الکترونیک تاکنون 28 نقطه در دادگستری استان و 22 نقطه در زندان‌های آذربایجان‌ غربی تجهیز شده  و تاکنون یک هزار و 50 فقره رسیدگی در سطح استان از طریق دادرسی الکترونیک صورت گرفته و  علاوه بر این در کلیه حوزه های قضایی نیز امضای الکترونیک برای زندانیان فراهم شده است.

انتهای پیام/7548/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش جمعیت کیفری زندان جمعیت کیفری زندان ها دادرسی الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز سه شنبه در دومین جلسه شورای مدیران دادگستری استان، افزود: در سال جاری باید برای نسبت به برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی در تمامی حوزه‌های قضائی استان اهتمام بیشتری صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه رعایت نظم و انضباط برای انجام هر کاری مهم و ضروری است، گفت: در اجرای برنامه‌های ابلاغی و عملیاتی در حوزه‌های قضائی استان برخی عقب ماندگی‌ها و ضعف‌ها شناسایی شده است که امیدواریم با همفکری و همکاری میان همه بخش‌ها برای رفع آنها اقدام شود.

فرجی تاکید کرد: اجرای برنامه‌های قوه قضائیه در تشکیلات قضائی استان باید با جدیت و اهتمام بیشتر از همین ابتدای سال در دستور کار مدیران حوزه‌های قضائی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت‌ها یک امانت الهی است، گفت: باید قدر این مسؤولیت را بدانیم و با ارائه خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت موجب جلب رضایت مردم و خداوند متعال شویم.

این مسؤول، توجه به معنویت به ویژه اقامه نماز اول وقت و جماعت در تمامی حوزه قضائی را امری مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: در سال جدید توجه به معنویت و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای کارکنان و خانواده آنها مورد اهتمام قرار گیرد.

وی همچنین به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات موفقیت‌آمیز سیلی سختی به اسرائیل غاصب نواختند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

کد خبر 6079723

دیگر خبرها

  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • افزایش تدریجی دمای هوا آذربایجان‌غربی
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد