Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: پارسال سطح پوشش برف حوضه‌های آبریز رودخانه هیرمند در هفته پایانی دی ماه حدود ۲۵۰ هزار کیلومترمربع بود، اما تصاویر کنونی ماهواره، پوشش برف را در این حوضه ۶۰ هزار کیلومترمربع نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این کاهش سطح پوشش برف امسال فقط نسبت به سال گذشته نیست، بلکه در مقایسه با میانگین ۱۴ ساله نیز با کاهش حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع روبرو بوده است.

او ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی فصلی انتظار می‌رود طی دو ماه آینده تا حدی، کسری بارش این روز‌های این منطقه جبران شود، اما به طور کلی وضعیت بارش‌ها کمتر از میانگین بلندمدت ارزیابی می‌شود.

رودخانه هیرمند که از ارتفاعات افغانستان سرچشمه می‌گیرد وارد دشت سیستان در شمال سیستان و بلوچستان می‌شود و در نهایت به تالاب هامون می‌ریزد، اما بیش از ۲۴ است که آب ورودی به تالاب هامون بسیار اندک و حاصل روان آب‌های جاری از اراضی بالادست (دشتمال) است نه حق آبه تالاب از افغانستان.

کاهش بارندگی در حوضه آبریز این رودخانه، موجب کاهش ورود آب (دشتمال) به دشت سیستان می‌شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رودخانه هیرمند وضعیت آب و هوا هواشناسی بارش برف پوشش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان

سفیر ایران در کابل در دیدار با وزیر خارجه حکومت طالبان ابراز امیدواری کرد جریان آب هیرمند به سیستان تداوم یابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با یکدیگر پیرامون تحولات منطقه‌ای، تقویت روابط و سایر موضوعات دو جانبه گفتگو کردند.

متقی در این دیدار روابط دو کشور را دوستانه و مثبت ارزیابی کرد و خواهان گسترش هر چه بیشتر روابط در تمام عرصه‌ها شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، کاظمی قمی از موضع افغانستان در مقابل تجاوزات آشکار رژیم صهیونستی در غزه و محکومیت حمله به کنسولگری ایران ‏در دمشق سپاسگزاری کرد.

اطلاعیه افزود کاظمی قمی از رفع موانع برای رسیدن آب هیرمند به سیستان قدردانی کرد، آب را عاملی مهم در گسترش روابط دو جانبه قلمداد نموده و ابراز امیدواری کرد جریان آب تداوم یابد.

رایزنی کاظمی قمی با وزیر خارجه پاکستان درباره وضعیت افغانستانکاظمی قمی: کشورهای منطقه برابر تروریسم متحدانه عمل کنندطالبان: به معاهده حقابه ایران متعهد هستیم در صورتی که آب باشد

متقی نیز اظهار داشت امسال بارندگی خوبی در افغانستان صورت گرفته و پس از چند سال خشکسالی آب به پایین دست هلمند در ولایت نیمروز و نیز سیستان جاری شد.

این دیدار با تأکید بر گسترش بیشتر روابط حسنه بر اساس اصول حسن همجواری وهمسایگی نیک در فضای دوستانه پایان یافت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • سیلاب هیرمند به گودزره انحراف پیدا کرد / تکرار بدعهدی‌ طالبان و وعده‌های نافرجام مسئولین