Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها تن از اعضای دولت جرج بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا در اعتراض به عملکرد جمهوری خواهان پس از حمله به کنگره آمریکا قصد دارند از این حزب جدا شوند.

 این اقدام به دلیل اعتراض به عملکرد حمایتی جمهوری خواهان از دونالد ترامپ پس از ادعای دروغین او درباره تقلب در انتخابات صورت می‌گیرد که به حمله به کنگره این کشور منتهی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات که برخی از آن‌ها در بالاترین سمت‌ها در دولت بوش حضور داشتند، گفتند که امیدوار بودند شکست ترامپ باعث شود تا سران این حزب از او عبور کنند و ادعا‌های بی اساس او را مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری نوامبر محکوم کنند اما باتوجه به این که اغلب نماینده‌های جمهوری خواه همچنان در کنار ترامپ مانده اند، آن‌ها دیگر این حزب را به رسمیت نمی‌شناسند.

۱۲ تن از مقامات سابق دولت بوش به رویترز گفتند: برخی از این افراد به عضویت خود در این حزب پایان داده و عده‌ای دیگر تصمیم گرفته اند، بعداً درباره ادامه حضورشان تصمیم بگیرند و عده‌ای نیز به عنوان افراد مستقل ثبت نام کرده اند.

جیمی گورول که به عنوان معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی در دولت بوش خدمت می‌کرد، گفت: "حزب جمهوری خواه تا آنجا که من می‌دانم دیگر وجود ندارد. من ترجیح می‌دهم آن را مکتب ترامپ بنامم. "

کریستوفر پرسل که شش سال در دفتر روابط عمومی کاخ سفید خدمت می‌کرد، گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ تن از مقامات سابق دولت بوش تصمیم گرفته اند این حزب را ترک یا روابط شان را با این حزب قطع کنند.

پرسل گفت:" این تعداد هر روز بیشتر می‌شود. "

خروج این افراد از حزب جمهوری خواه که بیشترشان یک عمر در این حزب خدمت کرده اند، نشانه واضح دیگری دال بر اختلافات درون حزبی در بین جمهوری خواهان بر سر ترامپ و میراث اوست.

بر اساس نظرسنجی‌ها و به گفته کارشناسان و مقامات جمهوری خواه، این حزب اکنون بین جمهوری خواهان میانه رو ناراضی و افراد مستقل متنفر از ترامپ و پایگاه حامیان ترامپ گیر افتاده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب جمهوری خواه دونالد ترامپ حمله به کنگره آمریکا جمهوری خواهان جمهوری خواه دولت بوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، به‌دنبال وقوع تیراندازی جمعی در شهر «نیواورلئان» ایالت لوئیزیانیای آمریکا، دست کم یک نفر کشته شد و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اعلام پلیس، واحد اعزامی پلیس محلی پس از حضور در محل حادثه جسد یک زن را در پیاده‌رو نزدیک این باشگاه شبانه پیدا کردند.

گرچه هویت زخمی‌ها اعلام نشده اما پلیس گفته است که پنج مرد و ۶ زن در این تیراندازی زخمی شده‌اند. جزئیاتی درباره شدت جراحت قربانیان این تیراندازی نیز منتشر نشده است.

انگیزه این تیراندازی مشخص نشده و پلیس هنوز هیچ مظنونی را بازداشت نکرده است.

کد خبر 6079614

دیگر خبرها

  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • تیراندازی جمعی در لوئیزیانیای آمریکا با ۱۲ کشته و زخمی
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • بلینکن: آمریکا خواهان تنش با ایران نیست