Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور، اظهار کرد: بعد از همتی که مردم در رعایت دستورالعمل ها داشتند، روند بیماری نزولی شد ما اول آذر ۸۴ شهر زرد داشتیم و با ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حدود ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها و بیش از ۷۵ درصد بستری‌ها کاهش پیدا کرد و اکنون هیچ شهر قرمزی نداریم و تنها ۳ شهر در گیلان و ۱۵ شهر در مازندران در وضعیت نارنجی قرار دارند و ما براساس رده بندی که انجام داده بودیم، محدودیت‌های در شهر‌های زرد پابرجا بود و تعداد شهر‌های زرد به ۱۲۴ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد شهر‌های آبی به رسیده است، گفت: وضعیت آبی شهر‌ها نباید منجر به عادی انگاری شود و همچنان پروتکل‌ها باید اجرا می‌شوند و ما نیاز داریم از خیز بعدی بیماری جلوگیری کنیم، محدودیت‌های تردد در نظر گرفته شده در شهر‌های نارنجی به شهر‌های زرد مسافرپذیر اعمال می‌شود.

دکتر رییسی با بیان اینکه براساس رده بندی که از قبل انجام داده بودیم محدودیت‌های اعمالی در شهر‌های زرد و نارنجی پابرجا ماند، درباره تغییر ساعت ممنوعیت تردد شبانه در همه شهر‌ها بیان کرد: ممنوعیت تردد شبانه در همه شهر‌ها تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در همه شهر‌های کشور ممنوع است. در شهر‌های آبی حداکثر تعداد حاضران در جلسه ۵۰ نفر و در شهر‌های زرد ۳۰ نفر است.

سازمان غذا و دارو وظیفه تایید واکسن را دارد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه درباره برگزاری جشنواره فجر گفت: بنابر تمهیدات صورت گرفته قرار است حداکثر از ۳۰ درصد ظرفیت سالن سینما‌ها استفاده شود که کارشناسان ما آخر هفته گزارشی از شیوه برگزاری تهیه خواهند کرد و اگر مشاهده شود دستورالعمل‌ها رعایت نشده اند و کد ملی تمام افراد در بدو ورود با بانک اطلاعاتی کرونامثبت‌ها بررسی می‌شود تا افراد مبتلا وارد فضای جشنواره نشوند و بین پخش فیلم‌ها باید یک ساعت زمان باشد و از برگزاری جشنواره در هر مرحله‌ای که باشد، جلوگیری می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو وظیفه تایید واکسن چه داخلی و چه خارجی را دارد، بیان کرد: هر واکسنی که این سازمان تایید کند برای ما مرجع است و ما از آن در سطح شبکه بهداشت و درمان کشور استفاده خواهیم کرد.

واکسن کرونا در داروخانه‌ها توزیع نخواهد شد

دکتر رئیسی به مسیر‌های تهیه واکسن هم اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه فاز نخست واکسن داخلی برکت تا ۱۰ روز دیگر به اتمام خواهد رسید و بعد از آن تیمی مستقل در غذا و دارو مستندات را بررسی خواهد کرد و چنانچه تاییدیه دریافت کند از نیمه دوم اسفندماه و در فاز دوم به ۵۰۰ نفر تزریق خواهد شد. از آنجایی که فاز دو و سه واکسن ادغام شده است حدود ۴۵ روز بعد هم همان تیم مجدد نتیجه را بررسی خواهند کرد و درصورت تایید براساس پیش بینی‌ها اواخر اردیبهشت به فاز تولید دست خواهیم یافت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه واکسن رازی هم تاییدیه اجرای فاز انسانی را اخذ کرده است به سومین واکسن داخلی اشاره و عنوان کرد: واکسن سوم، پاستور است که با انتقال تکنولوژی از کوبا صورت گرفته و فاز‌های اولیه آن در کوبا طی شده است و ان شاالله فاز‌های بعدی آن در کشور آغاز خواهد شد.

وی از مذاکره با کشور‌های هند، روسیه و چین برای تامین واکسن مورد نیاز کشور خبر داد و در پایان با بیان اینکه واکسن کرونا تنها از طریق شبکه بهداشت و درمان توزیع خواهد شد و هیچ راه دومی وجود ندارد، تاکید کرد: اینکه تصور شود واکسن در اختیار داروخانه‌ها قرار می‌گیرد صحیح نیست.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شهر های زرد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

به گزارش خبرآنلاین، رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت‌‎های ترافیکی تا ساعت ۶ صبح روز شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان خبر داد .

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ یدالله جهان تابدر تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی از امروز تا ساعت ۶ صبح روز شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت به غیر از موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز ترافیک تا ساعت ۶ صبح روز شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و اعمال محدودیت قطعی تردد در این محور در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ ، اظهار کرد: از ساعت ۲ بعد از ظهر از در آزاد راه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرهای به مقصد چالوس انجام خواهد شد، از ساعت ۳ بعد از ظهر از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد کامل صورت خواهد گرفت، از ساعت ۵ بعد از ظهر از مرزن آباد به سمت تهران (مسیر شمال به جنوب) یک طرفه شده و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و مسیر از پل زنگوله تا مرزن آباد دو طرفه خواهد شد ضمن این که در طی این مدت، تردد از مسیر قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است .

وی خاطرنشان کرد: در طی این مدت، تردد از مسیر قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را دارند از ساعت ۱۲ ظهر از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی و ممنوع بودن تردد تمامی تریلرها از محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴ روزهای پنج شنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه از این محور ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان افزود: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی در روز جمعه ۳۱ فرئردین ماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن مدیریت سفر خود و رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند .

اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح پیشگامان امنیت انتظامی در سطح استان خبر داد و گفت: طی اجرای این طرح ، وقوع سرقت استان ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ سید محسن جعفری در تشریح این خبر بیان کرد: به منظور ارتقاء احساس امنیت و پیشگیری با هر گونه نا امنی، مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت محله محور در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان به مرحله اجراء درآمد .

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران، تصریح کرد: در بررسی صورت گرفته در مدت اجرای طرح، وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به این که در این طرح ۳ روزه، ۱۳۷ سارق دستگیر شدند، افزود: در بازه زمانی اجرای این طرح ۱۲۳ فقره انواع سرقت نیز توسط کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان کشف شد.

سرهنگ جعفری در ادامه تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان موفق شدند بیش از ۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۲ خرده فروش و ۹۰ معتاد را دستگیر کنند.

وی افزود: در این طرح هم چنین ۱۹۱ دستگاه خودرو و ۶۳ دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و نداشتن مدارک قانونی نیز توقیف شد.

رئیس پلیس پیشگیری استان در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی دقیق و منسجم برای کاهش جرائم و برخورد قاطعانه با مجرمان و هنجارشکنان اجتماعی همواره با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد .

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896711

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت
  • واکنش فرودگاه امان به ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
  • ممنوعیت تغییر کاربری اراضی حاصلخیز کشاورزی
  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • رژه یگان‌هایِ مستقر در استان کرمان، فردا همزمان باروز ارتش