Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تقدیر از بانوی کارآفرین برتر کشوری از روستای نظام آباد نقده با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، در این مراسم ابتکار با اشاره به پایان یافتن هفتمین دوره انتخاب بانوی کارآفرین برتر کشوری با رای مردمی عنوان کرد: در دوره هفتم انتخاب زنان کارآفرین برتر کشور با رای گیری مردمی، ده نفر بانوی کارآفرین برتر شهری و ده نفر بانوی روستایی برگزیده شده اند و ان شالله دوره هشتم انتخاب بانوی کارآفرین برتر ملی با رای مردمی در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز خواهد شد و انتظار می رود تا پایان دولت تدبیر و امید بتوانیم ده دوره از این مراسم را برگزار نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فراهم سازی تسهیلات بانکی برای بانوان ، مهمترین هدف معاونت زنان را اشتغال پایدار و آبرومندانه برای زنان عنوان نمود و اذعان داشت: تهیه دستورالعمل اجرایی برای مشاغل خانگی تحول جدیدی است که به همت معاونت زنان به نتیجه رسیده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای توان افزایی بانوان کارآفرین جهت موفقیت در فعالیتهای اقتصادی و ایجاد زنجیره فروش و عرضه کالا و فعالیتهای اقتصادی، معاونت در جهت همراه و همسو نمودن تسهیلات با مهارت افزایی شغلی تلاش می نماید و به دنبال آن است با شبکه سازی و بازاریابی مجازی محصولات تولیدی بانوان در جهت رشد اقتصادی بانوان فعالیت نماید.

در ادامه مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ضمن تشکر از فعالیتهای ارزشمند معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده تصریح کرد: زنان کارآفرین به عنوان پیشران و راهبران شغلی نقش مهمی در توسعه همه جانبه استان دارند.

علیلو ادامه داد: در راستای ایجاد تعامل و همکاری بین بانوان کارآفرین استان در صدد راه اندازی انجمن زنان کارآفرین هستیم تا بدینوسیله با انسجام و هماهنگی بیشتری پیگیر مطالبات و فعالیت های بانوان کارآفرین باشیم.

وی گفت : در راستای تحقق بخشی به سیاستهای مقام معظم رهبری ،اداره کل امور زنان و خانواده استانداری در سال جاری در زمینه اشتغال و کارآفرینی اقدام به عقد تفاهم نامه با اداره کل پست استان در جهت عرضه اینترنتی محصولات زنان ،صندوق کارآفرینی امید و سازمانهای مردم نهاد با موضوع آموزش ،توانمندسازی و اتصال زنان به بازار کار ، جهاد دانشگاهی و پارک علم فناوری با موضوع راه اندازی مرکز رشد و شتابدهی بانوان و هم چنین در جهت حمایت از بانوان آزاد شده از زندان تفاهم نامه ای با اداره کل زندانها و اقدامات تامینی با موضوع ارائه آموزش و مشاوره شغلی ،خانوادگی ،حقوقی و ... و ایجاد کارگاه اشتغال زایی منعقد نموده است.

وی افزود: هم چنین در جهت اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه های منعقده ریاست جمهوری تاکنون ۴۸۲ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار شرکتهای تعاونی بانوان ، هشت میلیاردو هفتصد و شصت میلیون ریال تسهیلات سی میلیون ریالی قرض الحسنه در اختیار بانوان سرپرست خانوار قرار گرفت هم چنین سه میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در اختیار بانوان روستایی قرار گرفت . و در حال حاضر هیجده میلیارد و ششصد میلیون ریال تسهیلات سیصد میلیون ریالی و سی و یک میلیارد ریال تسهیلات پانصد میلیون ریالی و یک میلیارد و صدو ده میلیون ریال تسهیلات سی میلیون ریالی تا پایان سال در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت.

وی ضمن تقدیر از تمامی عوامل همکار در روند برگزاری انتخاب بانوی کارآفرین برتر ملی با رای مردمی ، انتخاب بانو مژگان گلدوست را مایه مباهات استان و جامعه زنان روستایی و معلولین دانست و افزود : انتخاب یک بانوی معلول بعنوان کارآفرین برتر کشوری بر همگان ثابت کرد که بانوان هرگز تسلیم محدودیت های اجتماعی و جسمی و حرکتی نمی شوند و می توانند در همه زمینه ها از جمله اشتغال و کارآفرینی موفق عمل نمایند و برای خود و هم نوعانشان درآمدزایی و اشتغال زایی ایجاد نمایند.

مژگان گلدوست منتخب دور هفتم زنان کارآفرین برتر کشور از روستای نظام آباد نقده با ایجاد دو کارگاه مجزای گلیم بافی و صنایع دستی برای ده زن روستایی دارای معلولیت اشتغال ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معصومه ابتکار بانوان کارآفرین نقده کارآفرین برتر آذربایجان غربی بانوی کارآفرین روستای نظام آباد بانوی کارآفرین برتر کارآفرین برتر کشوری امور زنان و خانواده زنان کارآفرین میلیون ریالی ریال تسهیلات میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۷۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حسین غلامی ظهر چهارشنبه در دیدار با حجت الاسلام نیک بین نماینده شهرستان بردسکن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از ۴ هزار نفر در معادن بردسکن از جمله در معادن طلا، مس و آهن در شهرستان اشتغال به کار دارند که تلاش ما در این حوزه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری و نیز بر پرونده زدایی در دعاوی کارگر و کارفرما قرار دارد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن به مشکلات تولید در حوزه معادن با توجه به افزایش حقوق دولتی معدن‌، افزایش مالیات و تعرفه صادرات و قطع برق معادن در پیک مصرف، حقوق کارگران و عیدی و پاداش آنها در پایان هر سال اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی پیگیری مشکلات کارگران بویژه ساماندهی قراردادهای کار موقت و اصلاح تبصره ماده ۷ قانون کار، پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در ادارات و تبدیل وضعیت نیروهای اورژانس اجتماعی و مراکز مثبت زندگی در بهزیستی را در دستور کار قرار دهد.

۱۲۰ درصد تعهد اشتغال در بردسکن محقق شد

وی گفت: در حوزه ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد با ثبت ۱۴۲۰ نفر بیش از تعهد اعلام شده در بین شهرستان‌های استان پیشتاز هستیم.

غلامی اظهار کرد: با پیگیری ادارات مختلف با ثبت ۱۴۲۰ نفر در سامانه اشتغال کشور ۱۲۰ درصد تحقق عملکرد ایجاد شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بردسکن افزود: در حوزه اشتغال در سال گذشته مبلغ ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات تبصره ۱۸ و مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط بنیاد برکت به متقاضیان در بردسکن پرداخت شده است.

کد خبر 6081149

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • اشتغال بیش از ۴ هزار نفر در معادن شهرستان بردسکن
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»