Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه در تخصیص نهاده های دامی دولتی به انجمن ها تخلف شده است گفت: سامانه بازارگاه یک سامانه برخط است ولی بعضا به صورت دستی سهمیه بندی انجام می شود که در واقع مشکل اصلی بازارگاه همان است. - اخبار اقتصادی -

مهدی مسعودی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: سامانه بازارگاه مشکلاتی برای دریافت نهاده کارخانجات تولید کننده خوراک دام ایجاد کرده است اما به هر حال وجود چنین سامانه ای در کشور لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه بازرگاه تنها مشکلات فنی دارد که باید برطرف شود اما فی نفسه برای کشور مورد نیاز است اما مورد هجمه کسانی قرار گرفته که اکنون دیگر نمی‌توانند منفعت خود را از آن داشته باشند.

قائم مقام اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور ادامه داد: سامانه بازرگاه یک سامانه برخط است ولی بعضا به صورت دستی سهمیه بندی انجام می شود که در واقع مشکل اصلی بازارگاه همان است.

مسعودی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تخصیص نهاده های دامی به انجمن‌ها تخلف کرده است زیرا بر اساس قانون انجمن ها نباید فعالیت اقتصادی داشته باشند.

وی اظهار داشت: کسانی که به این سامانه انتقاد می کنند از ارز  4200 تومانی واردات نهاده های دامی نفع زیادی برده اند و اکنون به  اختصاص ارز حمایتی به واردات این محصول تولیدکنندگان حمله می کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید) 

بحران تامین نهاده این بار سراغ دامداران آمد/ واردات جو نصف شد/ سود 58 میلیون تومانی هر کامیون جو به جیب چه کسی می‌رود؟

مسعودی گفت: در حالی که پیش فروش نهاده ها عرف بازار است و تولید کنندگان به این مدل عادت کرده اند اما سامانه بازرگاه این امکان را ندارد و مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه  اپراتوری سامانه بازارگاه  دست بانک کشاورزی است اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی می گوید که برنامه های لازم را برای سامانه تعریف کرده اما بانک کشاورزی نمی تواند آن را اجرا کند.

مسعودی اضافه کرد: سهمیه نهاده دامی برای تولید خوراک دام در کارخانجات میان وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی پاسکاری می شود و به مرغداران و مشکلات آنها برای تامین به موقع و کافی خوراک دام  توجهی نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی خوراک دام نهاده ها انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد

مسعود سرگلزائی رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته توسط این اداره کل نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن انجام شد.

مسعود سرگلزائی گفت: اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور در مقوله پدافند غیرعامل و حفظ سلامت جمعیت دامی و انسانی کشور است که بویژه در این استان از دامپزشکی می‌توان به عنوان خط مقدم مقابله با تهدیدات زیستی یاد کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌های مهم دامپزشکی در جهت ارتقای بهداشت عمومی، کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام است که این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام، مرحله عرضه، مصرف فرآورده دامی و تولید و حمل خوراک دام با نظارت و اقدامات بهداشتی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل دامپزشکی استان نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر جابجایی تعداد ۲۳ هزار و ۴۶۸ محموله انواع فرآورده خام دامی به مقدار ۲۵۲ هزار تن، هشت هزار و ۵۵ محموله دام زنده به مقدار ۴۱۰ هزار راس، ترخیص و حمل بهداشتی ۲۶۷ هزار تن به داخل کشور، صادرات آبزیان پنج هزار تن به خارج کشور و ترخیص و حمل بهداشتی یک‌هزار و ۷۵۰ تن آبزیان به داخل کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد