Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: قطعاً با کلیات لایحه ارائه شده از سوی دولت مخالفم و در این راستا در کمیسیون تلفیق نیز به عنوان مخالف صحبت کردم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون درخصوص گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حال بحث هستیم؛ ۴۵ نفر از نمایندگان به مدت یک ماه طی سه شیفت کلیات و جزئیات را بررسی کرده و بخش عمده ای از آن را تغییر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لایحه دولت قابل دفاع نیست، زیرا سیاسی نوشته شده است تا مجلس در تنگنا قرار گیرد تا یا آن را بپذیرد، یا در صورت عدم پذیرش به ضررش تمام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسات مختلف با مسئولان دولتی، وزرا، معاون اقتصادی رئیس جمهور و مسئولان بانک مرکزی؛ همگی تاکید بر ضرورت حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی دارند، اما در رسانه ملی رفتار سیاسی می کنند و تاکید دارند با حرف ارز ۴۲۰۰ تومانی اجناس گرانتر می شود.

امیرآبادی فراهانی اظهار کرد: طی دو سال اخیر کدامیک از مردم توانسته اند مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومانی خرید کنند و از این امکان استفاده کرده اند؟

وی تصریح کرد: متاسفانه این رانت در جیب عده قلیلی می رود که این افراد از وابستگان بخشی از مدیران اجرایی، هم حزبی ها و یا سلبریتی ها بوده اند! اگر بررسی شود مشاهده می شود که فواید این مهم به دست مردم نرسیده، زیرا در غیر این صورت قیمت مرغ نباید به ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان می رسید.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم گفت: به نظر می رسد که باید این امر را به صورت یارانه به دست مردم برسانیم، کما اینکه واردکنندگان، توزیع کنندگان، مسئولان بخش خصوصی و اتاق ها عنوان می کنند که ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ۱۱۰۰۰ تومانی تاثیری در بازار ندارد، زیرا هیچ کالایی با نرخ ۴۲۰۰ تومانی توزیع نمی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای صنایع، ۸ هزار میلیارد تومان برای تولیدات کشاورزی، ۸ هزار میلیارد تومان برای راه و راه آهن و ۸ هزار میلیارد تومان برای تولید در بخش روستایی و شهری که در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد، پیش بینی کرده که مجموعه ۳۲ هزارمیلیارد تومان برای تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.  ۲۳ درصد بودجه قوه قضائیه افزایش یافته و این در حالی است که بودجه نهاد ریاست جمهوری بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است، لذا این امر نشان می دهد لایحه ارائه شده از سوی دولت قابل دفاع نیست

منبع: نماینده

کلیدواژه: احمد امیرآبادی فراهانی صحن علنی مجلس لایحه بودجه مجلس نماینده ۸ هزار میلیارد تومان مجلس شورای اسلامی ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول و پیوست‌های بودجه ۱۴۰۳

جداول و پیوست‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ هفته گذشته اعلام وصول شد و در دستور کار مجلس قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ درباره جداول تفصیلی و پیوست ها و ارقام بودجه در جلسه علنی یکشنبه ۱۹ فرودین مجلس اعلام وصول شد.

بخش دوم لایحه بودجه برای ثبت پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون ها تخصصی در سامانه بارگذاری شد تا با اتمام این مهلت در دستور کمیسیون تلفیق قرار گیرد.

طبق گفته مجتبی یوسفی، عضو هیات رییسه مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق حداکثر تا هفته اول اردیبهشت به صحن علنی ارائه شده و در دستور مجلس قرار می گیرد.

با تغییر و اصلاح ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، روند بررسی لایحه بودجه تغییر کرد بدین شکل که ابتدا کلیات بخش اول لایحه بودجه شامل ماده­ واحده مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور، سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی­‌های سرمایه­‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها، ترازهای عملیاتی، سرمایه­‌ای و مالی بودجه عمومی دولت و فروض برآورد منابع و مصارف بودجه در مجلس بررسی می شود و سپس بخش دوم لایحه بودجه مربوط به جداول تفصیلی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

بخش اول لایحه بودجه در اسفندماه ۱۴۰۲ به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید و توسط رییس مجلس برای اجرا ابلاغ شد.

بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در پیوست‌های زیر بخوانید:

جداول کلان

پیوست ۱

پیوست ۲

پیوست ۳

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • جداول و پیوست‌های بودجه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از تولید موبایل هوشمند داخلی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی دولت از واگذاری و تعویض پلاک خودرو و موتورسیکلت
  • مالیات نقل‌و انتقال و شماره‌گذاری خودرو افزایش یافت
  • درآمد بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومانی دولت از حقوق ورودی ماشین‌الات
  • پیش‌بینی درآمد ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت از پیامک
  • اخبار سیاسی ۲۵ فروردین؛ توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی/احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ دولت
  • بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ منتشر شد