Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به ساخت مسکن برای مددحویان بهزیستی گفت: ۲۴۵ مسکن سیل زدگان دو ماه قبل در استان افتتاح شد و ۱۱۴ مورد دیگر احداث و تا پایان بهمن تحویل مددجویان خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدمهدی حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، اظهار داشت: بیش از 50 خدمت به سازمان بهزیستی واگذار شده که بیشتر آن توانبخشی، خدمت به معلولان و در حوزه‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

49 هزار و 850 معلول ثبت سامانه هستند و از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند و پنج هزار و 555 خانوار نیز تحت حمایت حوزه اجتماعی قرار دارند.

حسینی ادامه داد: سال گذشته 168 کودک کار خیابانی شناسایی شد که امسال به 350 مورد رسیده و 11 دستگاه مرتبط دیگر هم باید در این بخش حمایت کنند.

وی اضافه کرد: همکاران ما از طریق سامانه 123 در ارتباط با همسر آزاری، کودک آزاری و دیگر خشونت‌ها به مراجعه کنندگان راهنمایی‌های لازم را خواهند داشت. سال گذشته سه هزار و 867 مورد تماس و تا پایان آذرماه امسال پنج هزار و 699 تماس با این سامانه انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه 250 فرزند تحت سرپرست مستقیم و 300 فرزند تحت حمایت خانواده‌ها هستند، گفت: نگاه بهزیستی خانواده محور است و سامانه ثبت نام فرزند خواندگی در سامانه بهزیستی قرار دارد و سال گذشته 25 مورد فرزند واگذار شده و امسال هم 27 مورد واگذار شده است.

حسینی با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد همواره مقدم بر درمان آن است، خاطرنشان کرد: باید کمپ‌ها را به سمت مرکز درمان جامع اعتیاد پیش ببریم و آموزش و حمایت سازمان، خانواده، اجتماع و شغلی را در دستور کار قرار دهیم تا از اعتیاد مجدد جلوگیری شود.

وی در خصوص طرح غربالگری شنوایی کودکان گفت: سال گذشته 34 هزار و 899 مورد و امسال 24 هزار و 79 مورد غربالگری انجام شد و 174 کودک که مشکل شنوایی داشتند را به سمت سمعک هدایت کردیم و 67 مورد هم کاشت حلزون داشتیم.

43 واحد مسکن معلولان در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیدوام مسکن معلولان 135 میلیون تومان شددبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه: آمادگی سپاه برای احداث مسکن معلولان/ باید همه روستائیان از خدمات بهره‌مند شوند

حسینی افزود: در بخش غربالگری بینایی کودکان سه تا 6 سال، هزار و 560 مورد مداخله داشتیم و مشاوره‌های ژنتیک نیز در 6 مرکز استان از جمله گرگان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مرکز مشاوره زبان بهزیستی، سال گذشته 25 هزار و 530 مورد و امسال 17 هزار و 222 مورد مشاوره در حوزه کودک، ازدواج و طلاق با هدف کمک به خانواده‌ها انجام شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به ساخت مسکن برای معلولان، مددجدیان و ایتام گفت: 245 مسکن سیل زدگان دو ماه قبل افتتاح شد و 114 مورد دیگر احداث و تا پایان بهمن تحویل مددجویان خواهد شد.

حسینی افزود: در طرح دو معلولان اگر آنها دارای زمین باشند با حمایت بهزیستی در بخش روستایی 85 میلیون تومان و در بخش شهری 120 میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت خواهد شد، همچنین در روستاها 50 میلیون تومان وام کم بهره بلندمدت تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اشتغال زیرمجموعه بهزیستی یادآور شد: رغبت به کار در واحدهای مددجویی کم است اما در حمایت از کارفرمایان وام 50 میلیون تومانی کم بهره هفت ساله و 50 درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی به مدت پنج سال پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/588/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی

مدرسه ۶ کلاسه خیرساز مرحوم «مهدی گلوانی» در خوی با حضور فرماندار ویژه خوی، امام جمعه و جمعی از روسای ادارات به بهره برداری رسید.

 فرماندار ویژه شهرستان خوی در آیین افتتاح مدرسه خیری ۶ کلاسه مرحوم مهدی گلوانی با استناد به آیات قرآن گفت: مدرسه سازی همانند جهاد در جبهه‌های نبرد بوده و صدقه جاری محسوب می‌شود.

کریم علی نژاد با اشاره به اینکه، مدرسه‌سازی توشه برداشتن برای آخرت و یک تجارت معنوی ماندگار است گفت: باید قدردان همراهی مجمع خیرین و خیرین مدرسه ساز باشیم که در کنار دولت برای رفع کمبود فضا‌های آموزشی حضوری پرشور دارند.

رئیس آموزش و پرورش خوی نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این مدرسه خیر ساز شش کلاسه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط «حاج حسین گلوانی» تأمین اعتبار شده است.

مرتضی محمد پور افزود: حسین گلوانی خیر خویی، در اقدامی نیک و الگو محور این مدرسه را با نظارت نوسازی مدارس استان به نام و یاد پسر مرحوم شان "مهدی گلوانی" احداث کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است