Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-23@12:20:10 GMT

عذرخواهی رسمی تاتا استیل از علیرضا فیروزجا

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۴۷۸۲

عذرخواهی رسمی تاتا استیل از علیرضا فیروزجا

دو روز بعد از پایان رقابت های شطرنج تاتا استیل و اتفاقا روی داده روز پایانی آن بالاخره مسوولین رقابت ها از نابغه ایرانی رسماً عذرخواهی کردند.

 به گزاش "ورزش سه " و به نقل از جی پلاس، علیرضا فیروزجا دردور پایانی رقابت های تاتااستیل به خاطر رفتار غیر حرفه ای مسئولان برگزاری مسابقه اعتراض و ابراز ناراحتی کرد


موضوع از این قرار است که در دور پایانی تاتااستیل (بعد از پایان دیگر رقابت ها) و پس از آن که مشخص شد علیرضا فیروزجا با کسب برد برابر ویتاشک لهستانی امکان قهرمانی و حضور در تای بریک را ندارد؛ مسئولان تصمیم گرفتند قبل از پایان رقابت فیروزجا، برای برگزاری تای بریک اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نه تنها تمرکز این شطرنج باز را بهم زد بلکه در ادامه مسئولان از او و حریفش خواستند تا میز خود را هم عوض کنند! همین موضوع سبب شد علیرضا فیروزجا که در موقعیت پیروزی برابر حریف بود بازی را با تساوی به پایان برساند.

 

بعد از این اتفاق هیکارو ناکامورا شطرنج باز مطرح آمریکایی در چندین نوبت به حمایت از فیروزجا پرداخت و با انتقادات تند به مسئولان اقدام آن ها را مضحک خواند و حتی هشتگ "عدالت برای علیرضا" را نیز راه انداخت که مورد توجه  قرار گرفت و بسیاری از کاربران توییتر نیز این هشتگ را بازنشر کردند.


ناکامورا نه تنها در توییتر بلکه در یک ویدیو به صورت مفصل به این موضوع پرداخت و حمایت خود را از فیروزجا ادامه داد. (صحبت های تند این شطرنج باز آمریکایی را می توانید در اینجا بخوانید)

 

 


بعد از این انتقادات مسئولان برگزاری رقابت های تاتااستیل با انتشار بیانیه ای رسما از علیرضا فیروزجا عذرخواهی کردند.
آن ها در این بیانیه با ابراز پشیمانی و تاسف فراوان از اقدام خود اعلام کردند که فارغ از برد و باخت شطرنج بازان برای همه آن ها احترام قائل هستند و می دانند که رفتار آن ها علیرضا را آشفته کرده است.
در خاتمه بیانیه آمده است: این مسئله به صورت کامل برای هر دو شطرنج باز توضیح داده شده و از آن ها عذرخواهی نیز صورت گرفته است.


مسئولان این رقابت های معتبر اعلام کردند که برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی در آینده، شرایط برگزاری تای بریک را بیش از قبل مورد بررسی قرار می دهند.
با وجود این عذرخواهی رسمی از علیرضا فیروزجا اما این موضوع هیچ سودی برای او نخواهد داشت چرا که کسب پیروزی در آن مسابقه به مانند آن چه که ناکامورا تاکید کرد هم از لحاظ ریتینگ و هم جایزه به سود فیروزجا بود.


بسیاری از کاربران صفحه تاتااستیل نیز این بیانیه را بی فایده خوانند و برخی نیز معتقد اعلام کردند که این اتفاق برای همیشه در تاریخ رقابت ها باقی خواهد ماند.
عده ای با وجود تمجید از صدور این بیانیه برای حفظ احترام دو شطرنج باز، آن را برای علیرضا ناکافی دانستند و یکی از کاربران پیشنهاد کرد برای جبران این اتفاق، فیروزجا برای حضور در "گرند چس تور" ۲۰۲۱ مورد حمایت قرار بگیرد.

علیرضا فیروزجا شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علیرضا فیروزجا شطرنج علیرضا فیروزجا شطرنج باز رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرنج

اسامی ۱۳ نامزد ثبت‌نام کننده در انتخابات ریاست فدراسیون شطرنج مشخص شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاظم دستگردی سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج اسامی زیر را به نام نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرح اعلام کرد:

قهرمانی زودهنگام تیم نفت تهران در لیگ برتر شطرنج آقایان

 

1. فاطمه ابوالقاسمی
2. مجتبی ارشدی
3. احمد علی بابایی
4. مهرداد پهلوان زاده
5. کمال جوانمرد
6. علیرضا خسروی
7. شهریار رحمانی اصل
8. وحیده صوابیه
9. حمزه علی پور
10. حمید گودرزی
11. محمدرضا محمدی بهابادی
12. مسعود ناموری آذر
13. امیرعرفان هاشمی

دستگری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت وزارت ورزش و جوانان، ان‌شاءالله در اوایل تیرماه مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک انتصاب در فدراسیون شطرنج
  • زیر دو خم هفته با چند خبر و گزارش از ورزش مازندران
  • تابلوسازی ارزان قیمت در تهران و سراسر کشور
  • بیانیه عذرخواهی نساجی از مردم مازندران
  • دانشگاه USC: کشف یک دردسر جدید برای مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • دانشگاه یو اس سی: کشف یک دردسر جدید در رابطه با مصرف فست‌ فود و منوی کافی شاپ در دوران نوجوانی
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین
  • اعلام اسامی نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرنج
  • کارخانه احیای استیل فولاد بافت، شهرستان را از بن‌بست اشتغال خارج کرد