Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اعطا، روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در آستانه دهه فجر، یکی از خبرهای خوب در جهت حفاظت از حریم میراثی بیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، صدور دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص لغو محدودیت ارتفاعی جماران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: موضوع لغو محدودیت ارتفاعی جماران، از زمان اختلاف بر سر طبقه مازاد نهاد ریاست جمهوری به جریان افتاد.

به گفته اعطا، مرجع تصویب چنین اموری، شورای عالی شهرسازی و معماری است، اما همواره قاعده بر این بوده که این شورا، از یک موضع کلی نگر کارشناسانه و چندتخصصی، در رابطه با طرح های توسعه شهری تصمیم گیری می کرد. 

وی افزود: تصمیم شورای عالی برای لغو محدودیت ارتفاعی جماران با انتقاد جدی و کارشناسی ما در شورای شهر مواجه شد و حتی نظرات شهردار تهران و معاون شهرسازی که در این دوره روابط خوب و نزدیکی با شورای عالی شهرسازی و معماری ایران دارند، چندان مورد اعتنا واقع نشد.

اعطا عنوان کرد: گفته می شود برخی اعضای شورای عالی هم با لغو محدودیت ها همراهی نداشته اند و این مصوبه حالت دستوری پیدا کرده است. 

وی ادامه داد: با ساکن شدن حضرت امام در جماران، جماران به محل تصمیم گیری ها مهم سیاسی تبدیل شد و شهرت جهانی پیدا کرد و محل رفت و آمدها و جلسات مهمی شد.

سخنگوی شورای شهر تهران به نقل خاطره ای از «ادوارد شوارد نادزه» آخرین وزیر امور خارجه شوروی سابق پرداخت که گفته بود: «حیرت من از ورود به یک کوچه تنگ و باریک شروع شد. در ماشین منتظر بودم که این کوچه تنگ به باغی بزرگ منتهی شود و این مرد بزرگ و رهبر ایران را در سرسرایی مجلل ببینم. هیچ کس نمی تواند تعجب و حیرت مرا درک کند. وارد حیاط که شدم از شوک عرق کردم. به اطاقی کوچک شاید ۳ در ۴ وارد شدم.» 

اعطا اضافه کرد: خب، طبیعی است که این میراث، این کوچه باریک و تاریک که به آن خانه ساده و اتاق کوچک منتهی می شود، باید برای آیندگان حفظ شود و بماند. 

وی ادامه داد: همانطور که گذشته چراغ راه آینده است، آینده هم نباید ارزش های گذشته را پاک کند. به هر حال امیدواریم که صدور این دستور قضایی در آستانه دهه فجر که البته یک دستور موقت است، برای حفاظت از حریم میراثی جماران تأثیری دراز مدت داشته باشد.

این گزارش ادامه دارد ...

برچسب‌ها شورای شهر جلسه علنی شهر تهران علي اعطا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی شهر تهران شورای شهر جلسه علنی شهر تهران علي اعطا اخبار کنکور لغو محدودیت شورای عالی شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند

آلمان باعنوان جلوگیری از اعطای شهروندی به افراد «یهودستیز»، سؤالاتی درباره مواضع افراد درباره رژیم اسرائیل و دین یهودیت را در پرسشنامه شهروندی خود می‌گنجاند.

به گزارش مشرق از روزنامه لوموند، دولت آلمان قصد دارد در آینده با گنجاندن سؤالاتی درباره «دولت اسرائیل» و دین یهودیت از اعطای حق شهروندی به متقاضیان به اصطلاح «یهودستیز» جلوگیری به‌عمل آورد.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل گفت: یهودستیزی، نژادپرستی و هرگونه اهانت به بشریت مانعی برای اعطای حق شهروندی آلمان خواهد بود.

در سؤالات طراحی‌شده، افراد باید با نام مکان عبادت یهودیان، سال تأسیس رژیم اسرائیل، سطح تعهد آلمان به این رژیم و مجازات انکار «هولوکاست» در آلمان آشنا باشند.

این تغییرات در حالی در پرسشنامه شهروندی آلمان ایجاد می‌شود که تسهیل قوانین شهروندی از تعهدات دولت اولاف شولتس در انتخابات ۲۰۲۱ بوده است.

براساس داده‌های «مؤسسه تحقیقات صلح جهانی استکهلم»، آلمان تأمین‌کننده ۳۰ درصد از تسلیحات نظامی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۳ بوده است.

دیگر خبرها

  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • انتصاب در وزارت راه و شهرسازی
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • اولویت‌های جامعه کارگری در سال ۱۴۰۳
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود