Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: الکترونیکی شدن خدمات این سازمان در قالب سامانه سجاد، سرعت در خدمات‌رسانی، سهولت در پیگیری امور دانشجویان وکاهش مراجعات حضوری غیر ضروری را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مجتبی صدیقی در شصت و هفتمین نشست مجازی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور که با ارتباط برخط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۹۲ ماهانه ۱۰ هزار نفر برای دریافت خدمات تحصیلی به سازمان امور دانشجویان مراجعه می‌کردند اما با توسعه ابزاهای دولت الکترونیک، هم اکنون تعداد مراجعان حضوری به ۱۳۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است و با تکمیل سامانه، نیاز به حضور فیزیکی به کمترین مقدار کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مزایای ارائه خدمات به صورت برخط چون سرعت و شفافیت بیشتر، سهولت پیگیری و کاهش هزینه‌ها گفت: صدور گواهی‌ها و مدارک تحصیلی در بستر سامانه‌های مجازی امکان جعل و سوء استفاده را نیز به میزان زیادی کاهش می‌دهد.
دکتر صدیقی در ادامه به ارائه گزارشی آماری از وضعیت اقدامات سازمان امور دانشجویان در حوزه‌های مختلف بورس و امور اعزام، دانش آموختگان، مشاوره، تربیت بدنی، امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و مشاوره پرداخت و تاکید کرد: تحلیل علمی و کارشناسی وضعیت آمارها به برنامه‌ریزی بهتر کمک می‌کند.
وی با اشاره به تاثیرات ویروس کرونا بر آموزش عالی گفت: برای اینکه فراغت از تحصیل دانشجویان دچار تعویق و تعلیق نشود و برنامه زندگی آنان به هم نخورد؛ دانشگاه‌ها زمینه حضور دانشجویان دارای واحدهای عملی، آزمایشگاهی و مشغول تدوین پایان‌نامه را در دانشگاه فراهم کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان حفظ پروتکل‌های بهداشتی را یک ضرورت مستمر دانست و تاکید کرد: از خدمات مراکز مشاوره در زمینه مداخلات روان‌شناختی و آموزش‌های پیشگیرانه استفاده شود.
دکتر صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه غالب آموزش دانشگاه‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود، لازم است معاونان دانشجویی و آموزشی همکاری لازم را داشته باشند تا ارزشیابی‌های درسی با نهایت دقت، صحت و سلامت انجام و به اندک موارد تخلف هم، تذکرات لازم داده شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خدمات الکترونیکی مراجعات حضوری سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان

مریم اسماعیل پور گفت: در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۸۳۴ مورد خدمات درمانی دندانپزشکی شامل ترمیم، فلوراید تراپی، فیشور، پالپوتومی، کشیدن و جرم گیری با اولویت کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده شهرستان ارائه شد.

او با اشاره به آموزش بهداشت دهان و دندان به ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان مدارس با استفاده از ماکت دندان و پوستر‌های آموزشی بیان کرد: ۳۱ هزار مورد معاینه دهان و دندان کودکان زیر ۱۴ سال، فلورایدتراپی ۲۴ هزار و ۸۴۸ کودک زیر ۱۴ سال و ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیماران خاص، کودکان خانه محبت، مددجویان بهزیستی و ندامتگاه شهرستان از دیگر خدمات در سال ۱۴۰۲ است.

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه ضمن قدردانی از همکاری‌ها و تلاش‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و گروه‌های جهادی شهید خضری و شهید سلیمانی در انجام اردو‌های جهادی سلامت افزود: در یال گذشته، کلینیک سیار دندانپزشکی به ۴۱ منطقه و روستای کم برخوردار و محروم شهرستان اعزام و خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آیا استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد؟
  • استفاده از شبکه مجازی، سطح دانش تئوری دانشجویان را کاهش می‌دهد
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس