Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@19:31:47 GMT

طرح کودک سایبری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۵۹۰۱

طرح کودک سایبری در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

گروه استان‌ها - رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از‌ اجرای طرح کودک سایبری در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، مرتضی عسگری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه، از‌ اجرای طرح کودک سایبری در استان خبر داد و اظهار داشت: این‌پویش با هدف ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی با مشارکت پلیس فتا از 13‌ بهمن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر افزایش حساسیت اجتماعی به وضعیت کودکان در فضای مجازی تصریح کرد: عدم پیوست‌های فرهنگی لازم برای حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و  نا آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی منجر به خسارات مادی و معنوی برای کودک و خانواده‌ها می‌شود که این‌ مهم، به منظور پیش‌بینی و پیشگیری فوری در راس امور پلیس فتا قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای اجرای این پویش همکاری مناسبی از طریق اداره کل اموزش و پرورش استان با در اختیار قرار دادن ظرفیت شبکه شاد و صداوسیما استان برای آگاهی‌بخشی صورت گرفته است.

 عسگری با تقدیر از تلاش فرهنگیان در عرصه آموزش در شرایط کرونایی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و با استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی، کارگاه‌های مجازی با هدف آموزش سواد رسانه‌ای و با رویکرد پیشگیری از جرایم سایبری برای والدین و دانش آموزان در حال اجراست.

فعالیت اصناف یزد در فضای مجازی ساماندهی می‌شودظرفیت‌های فضای مجازی برای معرفی هنر انقلاب مغفول نماندموافقت‌ها‌ و مخالفت‌ها‌ با فضای مجازی "بازی سیاسی" و از تکنیک‌های‌ انتخاباتی است

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه‌اندازی شبکه‌ شاد، اقدام بسیار خوبی است اما آموزش مجازی نباید موجب شود که دانش‌آموز در معرض آسیب‌های فضای مجازی و خطرات اخلاقی و اعتقادی قرار گیرد، افزود: با توجه به استفاده روزافزون نوجوانان از فضای مجازی و از سویی افزایش آسیب‌های اجتماعی نوپدید فضای مجازی، ارتقای سواد رسانه‌ای نقش مؤثری در کاهش آسیب‌ها و استفاده هوشمندانه از اینترنت خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مزاحمت‌های اینترنتی، نشر اکاذیب و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران بیشترین جرایم فضای سایبری مربوط به دانش آموزان استان  در سال جاری بوده است که به علت نا آگاهی دانش‌آموزان و عدم نظارت والدین رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس فتا در کنار مردم و در راستای اهداف نظام از همه دانش‌آموزان در فضای مجازی حمایت می‌کند، افزود: دانش‌آموزان نخبه با سواد دیجیتالی بالا در معرض آسیب‌های فضای مجازی هستند که ارتباط صمیمانه خانوده با فرزندان و افزایش سوادرسانه‌ای‌ والدین می‌تواند این استعدادها را به سمت وسوی مفید و موثر هدایت نماید.

عسگری در پایان خاطرنشان کرد: پلیس فتای استان امسال بیش از 83 درصد از جرایم رایانه‌ای را کشف کرده است که این رقم‌ نسبت به مدت مشابه سال گذشته  23 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، عناوین روزشمار پویش ملی کودکان سایبری شامل کودکان سایبری،کرونا و آموزش مجازی- کودکان سایبری، مسئولیت اجتماعی - کودکان سایبری، اعتیاد اینترنتی- کودکان سایبری، خشونت سایبری- والد گری در فضای مجازی- کودکان کار سایبری- کودکان سایبری، پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است.

انتهای پیام/7540/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری کودکان سایبری فضای مجازی فضای مجازی دانش آموزان پلیس فتا آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از دستگیری ۶ متهم فضای مجازی در اردستان خبر داد و گفت: ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ مصطفی صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، ضمن اشاره به عملکرد پلیس فتا این شهرستان، اظهار داشت: در این راستا تعداد 80 فقره پرونده قضایی شامل کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی، تهدید و اخاذی در فضای مجازی کشف شد.

وی با بیان اینکه در این راستا تعداد شش نفر دستگیری و 41 نفر شناسایی در سایر استان‌ها و معرفی به دادسرا صورت پذیرفته است، افزود: در خصوص پرونده‌های کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز در مجموع بیش از 99 میلیارد ریال به شاکیان عودت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان ابراز داشت: پلیس فتا در راستای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و فرهنگ رسانه اقدام به برگزاری بیش از 15 جلسه و کارگاه آموزشی در سطح شهرستان اردستان و انتشار بیش از 150 محتوای هشداردهنده و آموزشی در فضای مجازی شهرستان اردستان کرده است.

صادق‌زاده ضمن اشاره به دیگرر خدمات پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان افرود: خدمت‌رسانی و مشاوره به بیش از 350 نفر از مراجعه کنندگان به صورت حضوری و بازدید مستمر از صنوف مرتبط با رایانه و خدمات اینترنتی در سطح شهرستان اردستان از دیگر اقدامات بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان ابراز داشت: پلیس شهرستان اردستان جهت پیشگیری از جرائم سایبری، به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند و موفقیت ما مستلزم همکاری و افزایش روز افزون سواد رسانه‌ای مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه جرائم در فضای مجازی،گزارش موارد مشکوک و مشاوره در حوزه فضای مجازی با شماره 096380 به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • صدای زیبای این پسر دانش آموز فضای مجازی را ترکوند
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • افتتاح فضای آموزشی و پرورشی در نقطه صفر مرزی شهرستان دشتیاری
  • رسانه‌ها بازوی توانمند پلیس در ارتقاء نظم و امنیت هستند