Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دانشمند آمریکایی وب‌سایتی طراحی کرده است که محل دقیق تمام ۳۰ دهانه برخوردی حاصل از برخورد شهاب سنگ با ایالات متحده را نشان می‌دهد و شهروندان آمریکایی می‌توانند ببینند که محل زندگی آنها چقدر به این دهانه‌ها نزدیک است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، تا به حال فکر کرده‌اید که آیا بالای یک دهانه برخوردی حاصل از برخورد شهاب سنگ با زمین زندگی می‌کنید یا نه؟ اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید، اکنون می‌توانید به لطف یک وب‌سایت که تمام جزئیات ۳۰ دهانه برخوردی شناخته شده در این کشور را نشان می‌دهد، از این موضوع مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد زیادی سنگ از شهاب سنگ‌ها، سیارک‌ها و دنباله‌دارهایی که به سراسر زمین برخورد کرده‌اند، به جا مانده است. این برخوردها امروزه کمتر رخ می‌دهند، اما برخی از دهانه‌های برخوردی بزرگ هنوز جذاب هستند.

به همین دلیل دکتر "رابرت بیوفورد" که در مرکز علوم فضایی و سیاره‌ای دانشگاه "کانزاس" تحصیل کرده است، وب‌سایتی را ساخته که مختص نمایش این دهانه‌های برخوردی در آمریکای شمالی است.

این وبسایت اخیراً به لطف "جیسون میجر" یکی از کاربران مشهور توییتر که علاقه‌مند به فضا است، مورد توجه قرار گرفته است.

این وب‌سایت دارای بیشترین اطلاعات ممکن در مورد ۳۰ محل شناخته شده از دهانه‌های برخوردی در ایالات متحده است، بنابراین لازم به ذکر است که ممکن است تعداد بیشتری دهانه برخوردی در این کشور وجود داشته باشد که یا هنوز کشف نشده‌اند یا هنوز روی این وبسایت بارگذاری نشده‌اند، چرا که این وب‌سایت آخرین بار در سال ۲۰۱۸ به روز شده است.

"جیسون میجر" در توئیتر نوشت: دهانه‌ای به عرض هشت کیلومتر در خارج از شیکاگو وجود دارد که ناشی از یک واقعه برخوردی در ۲۸۰ میلیون سال پیش است.

دهانه‌ای که "میجر" از آن سخن گفته است، یکی از دهانه‌های برخوردی قابل مشاهده در وب‌سایت دکتر "بیوفورد" در منطقه "دس پلینز"(Des Plaines) است که حدود ۲۸۰ میلیون سال پیش به وجود آمده و دهانه‌ای به عرض ۵ مایل(۸ کیلومتر) ایجاد کرده است. این دهانه دقیقاً در مکانی است که شهر "دس پلینز" بر روی آن بنا نهاده شده است. این بدان معناست که تقریباً ۶۰ هزار نفر اکنون روی یک دهانه برخوردی زندگی می‌کنند و شاید هیچ‌یک از آنها از این موضوع باخبر نیستند، چرا که اکنون دیگر به سختی قابل تشخیص و مشاهده است.

اما اغلب این دهانه‌های برخوردی در مناطق روستایی واقع شده‌اند که با چشم غیر مسلح نیز دیده می‌شوند.

دلیل جذاب و در عین حال مفید بودن دهانه‌های برخوردی این است که فرصتی منحصر به فرد برای درک بهتر شکل‌گیری سیاره زمین و همچنین شکل‌گیری محیط‌های موجود در فضا که امیدواریم روزی مورد کاوش و حتی سکونت قرار بگیرند، فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، انجام تحقیقات روی دهانه‌های برخوردی به شناخت و کاهش خطر برخوردهای بعدی، کمی‌سازی جریان انرژی در گذشته و حال در محیط‌های سیاره‌ای و تشکیل و کنترل موقعیت منابع قابل بازیابی کمک می‌کند.

این وب‌سایت به نشانی www.impactcraters.us در دسترس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهانه برخوردی ایالات متحده شهاب سنگ برخورد شهاب سنگ دهانه های برخوردی دهانه برخوردی شهاب سنگ دهانه ها وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لقب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی؛ معجزه گر!

آویسپا فوکوئوکا با شهاب زاهدی روزهای خوبی را سپری می کند.

آویسپا فوکوئوکا که شهاب زاهدی را در ترکیب ‏خود دارد در هفته نهم جی‌لیگ ژاپن با اینکه ۲-۲ از جوبیلوو ایواتا ‏عقب افتاده بود برگشت و با تساوی ۲-۲ از زمین بیرون رفت. در ‏رسانه‌های ژاپنی حالا همه نگاه‌ها به مهاجم جدید این تیم دوخته ‏شده است: شهاب زاهدی. ‏

زاهدی در مقابل جوبیلو ایواتا دو گل به ثمر رساند تا بار دیگر نشان ‏بدهد که یکی از آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر جی‌لیگ است. ‏شهاب در پنج مسابقه قبلی فوکوئوکا ۵ گل به ثمر رسانده است. با ‏این آمار گلزنی عالی می‌شود حدس زد که ژاپنی‌ها درباره او حرف بزنند. ‏بیشتر مطالبی که در روزهای اخیر درباره شهاب زاهدی در شبکه‌های ‏اجتماعی ژاپنی منتشر شده حاوی این جملات بودند: چه خرید ‏عالی‌ای، بهترین معامله، با این قیمت، بهترین خرید ممکن بود، ‌"این بازیکن معجزه‌گر است. ‏

زاهدی روزه هفتم ماه مارس به صورت قرضی از لوهانسک اوکراین به ‏آویسپا فوکوئوکا پیوست. او البته در پرسپولیس بازی می‌کرد و توسط ‏لوهانسک به سرخ‌های تهران قرض داده شده بود. ‏

زاهدی در دیدار مقابل جوبیلو ایواتا در نیمه دوم و به فاصله حدودا ‏پانزده دقیقه‌ای دو بار گلزنی کرد. تیم و با گل‌هایی در دقایق ۳۰ و ۴۷ ‏عقب افتاده بود ولی موتور شهاب از دقیقه ۶۰ روشن شد و او در ‏دقایق ۶۰ و ۷۸ دو بار به گل رسید. رسانه‌های ژاپنی مشغول ستایش ‏از گلی هستند که او در میانه محوطه جریمه و درحالیکه توسط چهار ‏بازیکن جوبیلوا ایواتا محاصره شده بود به ثمر رساند. ‏

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • شبه قمر زمین از ماه کنده شد
  • مهاجمان پرسپولیس می‌روند و پوشکاش می‌شوند!
  • کشف سیارکی که بچه ماه است!
  • از پرسپولیس رفتند، هالند شدند!
  • طولانی‌ترین پل تاریخی ایران در هرمزگان
  • لقب جالب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی
  • لقب رسانه ژاپنی برای شهاب زاهدی؛ معجزه گر!
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم