Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی»  روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود : برخورد با خرده فروشان  مواد مخدر در کمیته مقابله با اعتیاد تصویب شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی  ذیربط در  این راستا به صورت عملیاتی تعریف می‌شود.
وی تاکید کرد : خرده فروشان مواد مخدر به دنبال منفعت اقتصادی هستند و باید حلقه‌های اتصال آنان به جامعه را شناسایی و هدف قرار داد تا در فرآیند دسترسی به مواد مخدر تزلزل و کندی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر هزینه مادی و انسانی زیادی را متحمل شده است و باید با نگرش  علمی به معضل اعتیاد اثربخشی برنامه‌ها را افزایش داد.
اکرمی ادامه داد : آمار ناقص و مبتنی بر گمان برای دستیابی هدفمند به راهبردهای مقابله با مواد مخدر کافی نیست و باید راهبردی اصولی و علمی برای این مهم به‌کار گرفته شود.
وی گفت: هر گونه کشت گیاه شاهدانه در سطح استان مرکزی ممنوع است و  دستگاه‌های امنیتی، قضایی و اجرایی ذیربط باید در این راستا ورود پیدا کنند و در صورت مشاهده برخورد قاطع با متخلفان داشته باشند و دهیاران  نیز باید در این راستا اطلاع رسانی گسترده کنند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی یادآور شد:امحای کشت شاهدانه با تعامل فرمانداران با جهاد کشاورزی صورت می گیرد و تقویت نظارت بر عطاری‌های استان نیز باید با هدف جلوگیری از فروش شاهدانه با جدیت دنبال شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این نشست گفت : کشت شاهدانه در سطح استان مرکزی ممنوعیت دارد و این اقدام در موارد خاص و با تشخیص دستگاه قضایی و پلیس  انجام می‌شود.
«احمد ملک حسینی» افزود : کشت شاهدانه به‌صورت گیاهی و خوراکی هم باید مجوز لازم را از دستگاه‌های متولی ذیربط دریافت کنند و گلخانه‌ها نیز به صورت مستمر بازرسی شوند.
وی با تاکید براهمیت ناامن کردن حوزه خرده فروشی مواد مخدر در برخی مناطق  استان مرکزی گفت:  برخورد با خرده فروشان مواد مخدر به‌صورت محله محور انجام می‌شود و شمار بالای خرده فروشان در برخی محله‌ها ناشی از ضعف و خلاء قانونی است که باید تدابیر ویژه در این راستا اندیشیده شود.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تاکید کرد: لوایح تغییر قانون برخورد با خرده‌فروشان در استان تدوین شده که امید است تا پایان امسال به تصویب مجلس برسد و از ابتدای سال آتی این طرح با جدیت اجرایی شود .
ملک حسینی برخورد قاطع با عطاری‌های غیر مجاز در استان را ضروری دانست و گفت: برخی از این عطاری‌ها اقدام به خرید و فروش مواد مخدر و قرص‌های اعتیادآور می کردند و از ابتدای امسال ۶ عطاری غیرمجاز در این خصوص با دستور قضایی مهر و موم شده است.
وی ادامه داد : معاینه رایگان معتادان با همکاری جامعه بسیج پزشکان صورت می‌گیرد و از سال ۹۶ تاکنون هیچ‌گونه فوتی معتادان بر اثر سرمازدگی در استان مرکزی گزارش  نشده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد : سال گذشته سه مورد فوتی معتادان در مراکز درمانی گزارش شدکه امسال شمار فوتی ها به یک مورد رسیده است.
معاون دادستان و سرپرست مجمتع جرایم خاص دادسرای عمومی و انقلاب استان مرکزی نیز در این نشست گفت :  برخورد قاطع و جدی با خرده فروشان مواد مخدر الزامیست و این افراد باید به مراکز ترک اعتیاد ارجاع شوند.
«میثم حیدری»تاکید کرد : سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه شهر نباید رها شوندو افزایش فعالیت‌های فرهنگی مناسبی در این مناطق گرایش به فروش مواد مخدر و مصرف آن را کاهش می‌دهد.
وی در خصوص ممنوعیت کشت شاهدانه در  استان مرکزی نیز گفت : اطلاع رسانی مناسبی به کشاورزان و دهیاران در این خصوص باید مدنظر عوامل اجرایی و رسانه ها باشد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی مواد مخدر قوه قضاییه پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی مواد مخدر اراک استان مرکزی مواد مخدر قوه قضاییه پیشگیری از اعتیاد اخبار کنکور شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خرده فروشان مواد مخدر خرده فروشان کشت شاهدانه استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: طرح بزرگ و ضربتی «آرامش» با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان به اجرا درآمد.


سرهنگ حسین احمدی افزود: در این طرح یک روزه که با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر و همکاری پلیس پیشگیری در نقاط مختلف سطح شهر انجام شد، تعداد ۱۱ خرده فروش مواد مخدر و ۵۶ معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این طرح مقادیری انواع مواد مخدر به همراه ۵ هزار و ۸۷۱ عدد انواع قرص ها و ۶ هزار و ۸۸۰ سی سی شربت غیرمجاز متادون کشف و ضبط و ۲ دستگاه خودرو به همراه یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

وی ادامه داد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی و معتادان متجاهر نیز با هدف اصلاح و برگشت به جامعه به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تاکید کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح ها، افزایش احساس امنیت در جامعه و کسب رضایتمندی مردم عزیز است و این طرح ها همچنان ادامه خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • طرح آرامش در نیشابور اجرا شد
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر