Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@08:45:28 GMT

تقویم آموزشی دانشگاه‌ها برای ترم جدید اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۶۴۹۲

تقویم آموزشی دانشگاه‌ها برای ترم جدید اعلام شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ همه جهانیان را درگیر کرد به همین ترتیب تمامی دانشگاه‌ها با اعمال سیاست و تصمیم گیری‌های جدید رو به رو شدند و آموزش‌های خود را از حضوری به مجازی تغییر دادند.

در حال حاضر حدود یک سال ( دو ترم) می‌شود که آموزش عالی برای تدریس دروس، شیوه مجازی را در پیش گرفته و امتحانات را هم به همان شکل آنلاین برگزار می‌کند تا به این ترتیب سلامت جسمانی دانشجویان و استادان حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ابلاغیه وزارت علوم ترم جدید دانشگاه‌ها از اواخر بهمن یا اوایل اسفند آغاز می‌شود که در اینصورت آنان موظف هستند تا همان شیوه مجازی را ادامه دهند و از برگزاری دروس حضوری جلوگیری کنند.

ترم تحصیلی آینده مجازی برگزار می‌شود

علی خاکی، صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه آغاز ترم تحصیلی جدید در دانشگاه‌های سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا، ترم تحصیلی آینده در دانشگاه‌های کشور صد در صد مجازی خواهد بود.

او افزود: وزارت علوم در صورت بهبود وضعیت کشور از نظر بیماری کرونا و فراهم آمدن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه تمایل به برگزاری ترم آینده به شیوه ترکیبی (آموزش حضوری و مجازی) دارد اما با توجه به وضعیت کنونی انجام چنین اقدامی امکان پذیر نخواهد بود.

خاکی صدیق تصریح کرد: در صورت اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی دانشگاه‌ها در سراسر کشور امکان برگزاری ترم آینده را به صورت ترکیبی دارند تا برخی از دانشجویان بتوانند در دانشگاه حضور یابند.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآوری کرد: در حال حاضر صلاح نمی‌دانیم که کلاس‌های دانشگاهی را به شیوه حضوری برگزار کنیم. اگر برای ترم آینده ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز حضور دانشجویان در دانشگاه را صادر نکند آموزش‌ها به صورت مجازی ارائه خواهد شد. 

او درباره نحوه برگزاری دروس عملی در ترم جاری، گفت: به علت شرایط کرونایی موجود برگزاری تمام کلاس‌های عملی را در ترم جاری متوقف کرده و به ترم آینده موکول کردیم.

دانشگاه شریف

دانشگاه شریف در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که آغاز ثبت نام برای دانشجویان کارشناسی در روز‌های ۱۳،۱۴و ۱۵ بهمن و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در. روز‌های ۱۸ تا ۲۱ بهمن آغاز می‌شود و شروع کلاس‌ها از ۲۵ بهمن خواهد بود. همچنین امتحانات دانشجویان  این دانشگاه از ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا ۱۳ تیتر ۱۴۰۰ ادامه دارد.

دانشگاه تهران

حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مطابق تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه تهران، کلاس‌های آموزشی ترم جدید از دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

او افزود: طبق اعلام دانشگاه تهران پس از اتمام امتحانات پایان‌ترم دانشجویان در روز پنجشنبه نهم بهمن ماه، ثبت‌نام نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجویان این دانشگاه از روز شنبه یازدهم بهمن ماه آغاز می‌شود.

حسینی گفت: ثبت‌نام نیمسال دوم دانشجویان تا روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ادامه دارد و کلاس‌های آموزشی آنلاین از روز شنبه دوم اسفند برگزار می‌شود.

طبق تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ویژه نودانشجویان تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران، امتحانات پایان‌ترم دروس عمومی این دسته از دانشجویان در بازه زمانی ۱۶ تا ۳۰ بهمن ماه انجام خواهد شد.

دانشگاه امیرکبیر

 ثبت‌نام دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه امیرکبیر در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ۹۹ انجام خواهد شد و کلاس‌های درسی دانشجویان نیز از دوم اسفند ۹۹ آغاز می‌شود. حذف و اضافه دروس طبق تقویم آموزشی نیم سال دوم ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ دانشگاه امیرکبیر، ۹ و ۱۰ اسفند ۹۹ صورت می‌گیرد و تاریخ آخرین مهلت حذف اضطراری ۲۲ خرداد سال ۱۴۰۰ خواهد بود. همچنین هفته پایانی کلاس‌ها، از ۲۹ خرداد آغاز می‌شود و تا دوم تیر ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. آزمون‌های پایانی نیز در بازه زمانی ۵ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

دانشگاه علامه طباطبایی

تقویم آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نیمسال دوم ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ از سوی معاونت آموزشی این دانشگاه منتشر شد.

بر این اساس ثبت‌نام دانشجویان در روز‌های ۲۵ و ۲۶ بهمن ۹۹ انجام خواهد شد و کلاس‌های درسی دانشجویان نیز از دوم اسفند ۹۹ آغاز می‌شود. حذف و اضافه دروس طبق تقویم آموزشی نیمسال دوم ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ دانشگاه امیرکبیر، ۹ و ۱۰ اسفند ۹۹ صورت می‌گیرد و تاریخ آخرین مهلت حذف اضطراری ۲۲ خرداد سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

هفته پایانی کلاس‌ها، از ۲۹ خرداد آغاز می‌شود و تا دوم تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد. آزمون‌های پایانی نیز در بازه زمانی ۵ تا ۱۷ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهیدبهشتی مطابق تقویم آموزشی تفصیلی خود اعلام کرده که شروع انتخاب واحد نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در بازه زمانی ۴ تا ۷ بهمن ۹۹، شروع کلاس‌های آموزشی از روز شنبه، ۱۱ بهمن و پایان آن‌ها را ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود تا دانشجویان بتوانند در بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ خرداد امتحانات پایان ترم خود را بگذرانند.

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه خوارزمی طبق اطلاعیه‌ای اعلام کرده که انتخاب واحد دانشجویان در تاریخ ۱۱ و ۱۲ بهمن انجام می‌شود و شروع کلاس‌ها از ۲۵ بهمن خواهد بود. حذف و اضافه دو درس (ویژه کارشناسی) ۱۴ و ۱۵ بهمن انجام می‌شود و حذف اضطراری تک درس ویژه دانشجویان کارشناسی از ۲۶ تا ۲۹ بهمن انجام خواهد شد و به همین ترتیب پایان کلاس‌ها ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات دانشگاه خوارزمی از ۳۱ خرداد تا ۱۴ تیر انجام خواهد شد.  

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

مطابق اعلام دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی ثبت نام اصلی دانشجویان از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ اسفند ۹۹ انجام می‌شود. حذف و اضافه در تاریخ ۲ و ۳ بهمن و در خواست حذف اضطراری از ۵ اسفند تا ۲۹ اردیبهشت انجام خواهد شد، همچنین ارزشیابی استادان از ۵ خرداد تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود و آغاز امتحانات از ۲۲ خرداد تا ۶ تیر ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

دانشگاه علم و صنعت 

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه خواجه علم و صنعت کلاس‌های درسی دانشجویان در سال ۹۹  از ۲ اسفند ۹۹ آغاز می‌شود و تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ادامه دارد.   او افزود: حذف و اضافه واحد‌های درسی  نیز از ۹ تا ۱۱ اسفند ۹۹ انجام می‌شود. همچنین شروع پیش ثبت‌نام از ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ است. ارزشیابی دانشجویان برای نیمسال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹  دانشگاه علم و صنعت نیز از ۱ تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود.   امتحانات آزمایشگاه و کلاس‌های جبرانی از ۲۹ تا ۲ تیر ۱۴۰۰ است. همچنین امتحانات پایان ترم نیمسال تحصیلی۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ دانشگاه علم و صنعت  از ۵ تیر آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد.

دانشگاه الزهرا

مطابق اطلاعیه دانشگاه الزهرا انتخاب واحد دانشجویان از ۲۵ بهمن تا ۲۸ بهمن انجام می‌شود و زمان حذف و اضافه هم از تاریخ ۹ اسفند تا ۱۳ اسفند انجام خواهد شد، همچنین آخرین مهلت حذف اضطراری ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ است و پایان کلاس‌ها ۳ تیر ۱۴۰۰ اعلام شده که در این تقویم شروع امتحانات از ۵ تیر ۱۴۰۰ تا ۲۴ تیر ۱۴۰۰ خواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی

ثبت‌نام نیمسال دوم دانشجویان ورودی قبل از ۹۹ دانشگاه آزاد نیز از ۱۱ تا ۲۳  بهمن ۹۹ خواهد بود. کلاس‌های درسی دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی نیز از ۲ اسفند آغاز می‌شود، برای دانشجویان غیرپزشکی تا ۳ تیر ۱۴۰۰ و دانشجویان پزشکی تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. همچنین امتحانات دانشجویان از ۱۲ تا ۲۴ تیر برگزار خواهد شد.

ثبت نام نیمسال دوم دانشجویان ورودی سال ۹۹ نیز از ۲۰ بهمن ۹۹ آغاز خواهد شد و تا ۳۰ بهمن ۹۹ ادامه دارد. کلاس‌های درسی دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی نیز از ۲ اسفند  آغاز می‌شود، برای دانشجویان غیرپزشکی تا ۳ تیر ۱۴۰۰ و دانشجویان پزشکی تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. همچنین امتحانات دانشجویان از ۱۲ تا ۲۴ تیر برگزار خواهد شد.

ثبت نام دوره تابستان نیز از ۲۶ تیر ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد و تا ۳۱ تیر ادامه دارد. شروع کلاس‌ها از ۳ مرداد ۱۴۰۰ خواهد بود و تا ۴ شهریور ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. امتحانات نیز در بازه زمانی ۶ تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دانشگاه علم و فرهنگ 

براساس تقویم آموزشی دانشگاه علم و فرهنگ انتخاب واحد دانشجویان از شنبه ۱۸ بهمن آغاز می شود و تا سه شنبه ۲۱ بهمن ادامه دارد و شروع کلاس ها از شنبه ۲۵ بهمن تا پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود. همچنین بر اساس تقویم آموزشی اعلام شده این دانشگاه امتحانات پایان ترم از دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ آغاز و تا یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ادامه دارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کلاس های درسی دانشجویان امتحانات پایان ترم دانشگاه علم و صنعت باشگاه خبرنگاران دانشگاه امیرکبیر تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۳۹۹ دانشجویان پزشکی آغاز می شود ۱۴۰۰ ادامه سال تحصیلی ۱۴۰۰ شروع کلاس ها آموزشی دانشگاه برای دانشجویان انجام خواهد شد دانشگاه تهران بازه زمانی برگزار می شود ۱۳۹۹ دانشگاه تقویم آموزشی معاون آموزشی انجام می شود انتخاب واحد حذف اضطراری حذف و اضافه دانشگاه ها نیمسال دوم وزارت علوم ۹۹ دانشگاه بهمن انجام خواهد شد دوم اسفند ترم آینده اسفند ۹۹ ۹۹ انجام اعلام شد ۳۱ خرداد نیز از ۲ بهمن ۹۹ ثبت نام ۹۹ آغاز سال دوم ۲۵ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم

آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی ثابت می‌کند ۸۶ درصد رتبه‌های زیر ۳ هزار کنکور و قبولی‌های رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر از ۳ دهک اقتصادی بالای جامعه هستند!

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: «سه از هفت بزرگ‌تر است یا نه؟!» این عنوانی بود برای اقدامی تامل برانگیز که توسط کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در صحن دانشگاه اجرا شد. هدف از آن هم این بود تا با جلب توجه دانشجویان، نگاهی به وضعیت عدالت آموزشی انداخته شود.

 

دانشجویان در این اقدام جالب، در صحن دانشگاه حاضر شده و ابتدا به این پرسش پاسخ میداند که پیش از ورود به دانشگاه، در چه مدرسه‌ای تحصیل کرده‌اند؟ حدود پاسخ‌ها را می‌شود از قبل تخمین زد، اما این واقعیت در عمل با جواب صریح دانشجویان روشن می‌شود که اکثر قبولی‌ها در انواع مدارس غیردولتی تحصیل کرده‌اند.

 

رقابت نابرابر در ورود به دانشگاه

در ادامه از دانشجویان پرسیده می‌شود «به نظر شما آیا سه از هفت بزرگ‌تر است؟» دانشجویان در ابتدا جا می‌خورند! اما کمی بعد وقتی این حقیقت روشن می‌شود که طبق آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی ۸۶ درصد رتبه های زیر ۳ هزار کنکور و قبولی های رشته ها و دانشگاه های برتر از ۳ دهک اقتصادی بالای جامعه هستند، برخی از آنها می‌گویند «ما نخبه نیسیتم! چون در شرایط برابر در کنکور برای ورود به دانشگاه رقابت نکردیم».

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آمارهای تکان‌دهنده

طبق آمار فعلی ۸۰ درصد از ۳ هزار رتبه برتر کنکور در رشته های مختلف مربوط به دهک های هشتم و نهم و دهم است و هفت دهک اول که از متوسط درآمد کمتری برخوردارند تنها ۲۰ درصد از دانش آموزان دارای رتبه های یک تا ۱۰ کنکور را تشکیل می دهند. براساس آمار کنکور سال ۱۴۰۰، سه دهک بالای جامعه دارای ۸۷ درصد معدل پایین و ۸۴ درصد کسب رتبه زیر ۳ هزار بودند که این مسأله نشان دهنده برقراری عدالت آموزشی نبود.

از سوی دیگر؛ به طور متوسط  حدود ۱۰۰ میلیون تومان از سوی مردم برای ورود فرزندان خود به رشته‌های پرداوطلب دانشگاهی هزینه می‌شود که تنها افراد پردرآمد توان پرداخت این هزینه را دارند. این هزینه را باید جدای از مبلغی در نظر گرفت، که در پایه‌های تحصیلی پایین‌تر از دوازدهم، یعنی پیش از سال ورود به کنکور، برای تامین شهریه و... در مدارس مختلف هزینه می‌شود.

 

براساس آمار مدارس استعداد درخشان ما در کنکور حدودا ۳۷ درصد قبولی داده‌اند، نمونه دولتی ۲۲ درصد، غیردولتی ۱۹، دولتی عادی ۱۲، هیأت امنایی ۵ درصد و شاهد ۲ درصد قبولی در کنکور داشته‌اند.

آمار دانش‌آموزان مدارس مختلف در میان رتبه‌های برتر کنکور
نوع مدرسه درصد قبولی در میان رتبه‌های زیر ۳ هزار کنکور
استعداد درخشان ۳۷ درصد
نمونه دولتی ۲۲ درصد
غیردولتی ۱۹ درصد
دولتی عادی ۱۲ درصد
هیأت امنایی ۵ درصد
شاهد ۲ درصد

پیش از این سیدجلال موسوی معاون نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمار جالبی از نقش ثروت در تعیین سرنوشت داوطلبان داده بود و گفت: رتبه زیر ۳ هزار در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ برای رشته داروسازی و دندان پزشکی در دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ میزان ۸۶ درصد و برای دهک‌های دیگر ۱۴ درصد است، دهک اول یک دهم درصد است یعنی نسبت به رشته‌های دیگر یک سوم هم کاهش یافته است و این درصد برای دهک پربرخوردار بیش از ۵۰ درصد است.

به گفته موسوی، این آمار برای مهندسی کامپیوتر که رشته خاصی است فاجعه‌تر است، یعنی کل هفتاد درصد دهک پایین ۳ درصد آمار قبولی دارند و آن سه دهک بالا بیش از  ۹۰ درصد آمار قبولی دارند و تعداد قبولی‌های دهک اول و دوم در رشته مهندسی کامپیوتر رتبه زیر سه هزار تعداد صفر نفر و دهک دهم ۶۳ درصد است و تعداد قبولی‌های دهک نهم هم بیش از ۱۸ درصد است یعنی دو دهک پربرخوردار ۸۰ درصد قبولی زیر سه هزار رشته مهندسی کامپیوتر را در اختیار گرفتند.

 

این وضعیت در مهندسی برق فاجعه بدتری را رقم زده به طوریکه هفت دهک پایین تر ۱۱ درصد قبولی رتبه زیر سه هزار در این رشته دارند و بیش از ۸۸ درصد هم سه دهک بالاتر در این رشته رتبه زیر سه هزار آوردند، این میزان فقط برای دهک دهم بیش از ۶۳ درصد است و در رشته مهندسی برق در سه دهک اول اصلا قبولی نداریم.

در رشته حقوق ۷۳ درصد قبولی سه دهک بالاست، همچنین رشته روان شناسی بیش از ۸۰ درصد قبولی در سه دهک بالا دارد.

میزان رتبه‌های زیر سه هزار دهک‌های مختلف در رشته‌های خاص
رشته و دهک درصد
سه دهک پربرخوردار در رشته داروسازی و دندانپزشکی ۸۶
سه دهک پربرخوردار در رشته مهندسی کامپیوتر ۹۰
سه دهک پربرخوردار در رشته مهندسی برق ۸۸
سه دهک پربرخوردار در رشته حقوق ۷۳
سه دهک پربرخوردار در رشته روان‌شناسی ۸۰

 

۴۵ درصد هفت دهک اول در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند و ۵۵ درصد دهک‌های بالاتر که این نزدیکی میزان درصد قبولی پربرخوردارها و کم برخوردارها در این رشته نشان می‌دهد که پردرآمدها به شغل معلمی علاقه چندانی ندارند. [*]

 

۱۷ تا ۲۳ مدل مدرسه داریم؟

بنا بر اطلاعات منتشر شده می‌توان تعداد مدارس موجود در کشور را تا ۲۳ نوع مختلف عنوان کرد، مدارسی که تقریبا هیچ کدام دیگر رایگان نیستند!

 

چه باید کرد؟

به نظر می‌آید تنها راه پیش روی جامعه آموزشی کشور، این است که خود دانشجویان و دانش‌آموختگان دغدغه‌مند دانشگاه‌های برتر پرچمدار حل این مسئله شوند. چراکه در حال حاضر توپ در زمین بازی دانشگاهیان است و کسی جز قشر دانشجو نمی‌تواند با تسلط بر این حوزه با استناد به آمار، ضمن برگزاری نشست‌های اندیشه‌ورزانه با حضور کارشناسان، نسبت به ارائه راهکار عملی برای برون رفت از این فضا اقدام کنند.

استمرار در این مسیر شرط اصلی به نتیجه رسیدن مطابات بر حق در حوزه عدالت آموزشی است و باید فضای فکری جامعه را نیز با آن همراه کرد.

اقدامی که شاید اولین قدم آن با برانگیختن احساسات و جلب توجه دانشجویان باید برداشته شود، مانند اقدام دانشجویان امیرکبیر که موضوع این گزارش بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

تصمیمات صبح جمعه‌ای به نظام تعلیم و تربیت ضربه زده است/ تربیت معلم زیر ساطور تامین معلم می‌رود؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی؛ طلسم ادامه دارد؟
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • ما نخبه نیستیم، عدالت آموزشی در اغماست! / سهم ثروت برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار چقدر است؟ +فیلم
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد