Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاوه زرگران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازدید معاون اول رئیس‌جمهور طی روزهای گذشته از بندر امام خمینی و بررسی مشکلات تأمین کالاهای اساسی، گفت: معاون اول رئیس جمهور بار دیگر بر ضرورت ترخیص به موقع کالاهای اساسی با کمترین تشریفات قانونی تاکید کرد و خواستار تسریع در فرآیندهای واردات اقلام اساسی سفره خانوار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن تأمین کنندگان غلات ایران افزود: متأسفانه به دلیل شرایط تحریم و محدودیت‌های ناشی از آن، فرآیند دریافت و تخصیص ارز و نهایتاً ترخیص کالا بسیار طولانی‌تر از قبل شده که بر این اساس، باید توجه داشت که طولانی شدن این روند، منجر به از بین رفتن مهلت قانونی ترخیص کالاهای اساسی شده است.

وی گفت: این امر سبب شده تا سازمان اموال تملیکی اقدام به تملیک کالاها کند در واقع علیرغم اینکه ترخیص این کالاها از اراده واردکننده خارج شده، اما اموال او به دلیل متروکه شدن در اختیار سازمان اموال تملیکی قار می‌گیرد.

وی توضیح داد: ضمن اینکه اگر صاحب کالا بخواهد کالا را آزاد سازد، سازمان مذکور درصدی از آن را به عنوان جریمه برداشت می‌کند که به طور قطع این منجر به بی انگیزگی واردکنندگان خواهد شد.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: برخی سازمان‌های متولی به جای همراهی با تأمین کنندگان کالاهای مورد نیاز سفره مردم، اقدام به توقیف کالاها یا سنگ اندازی بر سر راه ترخیص کالاهایی می‌کنند که قوت غالب مردم هستند و نیاز سفره روزمره آنها به شمار می‌روند که بر این اساس انتظار همراهی بیشتری از این دستگاه‌های متولی وجود دارد.

وی از صدور دستور معاون اول رئیس جمهور برای لغو تملک کالاهای اساسی که مشغول طی فرآیند تخصیص ارز و ترخیص کالا هستند خبر داد و گفت: معاون اول رئیس جمهور دستور داده تا موضوع در ستاد تنظیم بازار مورد رسیدگی قرار بگیرد و خواستار لغو این اقدامات شده است.

زرگران گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط تحریم، فرآیند تخصیص ارز طولانی شده و برخی مسائل و مشکلاتی که رخ می‌دهد از عهده تأمین کنندگان خارج است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تا زمان تخصیص ارز و تسویه هزینه کالا، مالک اصلی کالاهای در گمرک مانده فروشندگان خارجی این کالاها هستند، بنابراین توقیف این اموال از سوی سازمان اموال تملیکی نه تنها مشکلات زیادی را برای بازار داخلی و تأمین نیازهای مردم رقم خواهد زد؛ بلکه اعتبار واردکنندگان را دچار خدشه می‌کند.

به گفته زرگران، در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های کشور آمریکا علیه ایران همه سازمان‌ها باید در راستای تسهیل و هموار کردن مسیر تأمین کالاهای اساسی گام بردارند.

کد خبر 5137041 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: کالاهای اساسی اسحاق جهانگیری سازمان اموال تملیکی ترخیص کالا قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس ویروس کرونا قیمت نفت بازار سهام تراکنش بانکی محمد اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۰ بورس تهران فولاد وزارت راه و شهرسازی دلار 4200 تومانی قیمت یورو معاون اول رئیس جمهور کالاهای اساسی ترخیص کالا تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو

سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در سال جاری اظهارنظری درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو نداشته است.   به گزارش ایرنا، سازمان برنامه و بودجه کشور در پی انتشار اخباری طی روزهای اخیر به نقل از «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تخصیص ارز به واردات خودرو، اعلام کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در سال جاری اظهارنظری درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو نداشته است.   داود منظور همچنین با تکذیب هرگونه اظهار نظر منتسب به خود در سال جدید درباره واردات خودرو، در پیامی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «ضمن تکذیب هرگونه اظهار نظر منتسب به اینجانب در سال جاری درباره واردات خودرو، تأکید می‌نمایم مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی می‌شود.»    

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش ۲۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی در مزایده اموال تملیکی سمنان
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین در قم اجرایی شد
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر
  • تکذیب خبر منسوب به منظور درباره تخصیص ارز واردات خودرو