Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@16:15:44 GMT

قیمت انواع گل اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۷۵۵۰

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران گفت: امسال در آستانه فرارسیدن روز مادر قیمت گل‌های پر فروش گران نشده است. ناطقان: اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران در خصوص وضعیت بازار گل و گیاه در آستانه فرارسیدن روز مادر اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته به دلیل برگزار نشدن مجالس عروسی، تولد و غیره بازار گل و گیاه وارد رکود بی سابقه‌ای شده که تاکنون نیز به وضعیت سابق بازنگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در این مدت حدود یک سال که مراسم‌های مختلف برگزار نمی‌شدند، حالا چشم فروشندگان و تولیدکنندگان تنها به برخی ایام خاص مانند روز مادر است چراکه در این ایام فروش واحد‌های صنفی تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.
قیمت گل برای روز مادر گران نشد
رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران بیان کرد: طبیعتا با نزدیک شدن به روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر، فروش واحد‌های تولیدی بیشتر می‌شود. در این ایام گل‌های پر فروش مانند رز و مریم  به ترتیب ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان و ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شوند.

رز۲۵ تا ۳۵ هزار تومانمریم۲۰ هزار تومان


به گفته این مقام مسئول کمبودی در بازار وجود ندارد.
 
شاهرخی ادامه داد: قیمت گل نسبت به سال گذشته تغییر چندانی پیدا نکرده که دلیل آن هم وضعیت حاکم بر بازار است به طوری که تنها عرضه و تقاضاست که قیمت را در بازار مشخص می‌کند.

او تصریح کرد: یک مشکل نسبتا بزرگ در حوزه فروش و تولید گل در کشور این است که تولیدکنندگان به دلیل رکودی که در بازار حاکم است، نسبت به کشت و تولید انواع گل و گیاه بلاتکلیف هستند و طی یک سال گذشته بسیاری از واحد‌های تولیدی به خصوص تولیدکنندگان خرد ورشکست شده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران ابراز کرد: در صنعت گل و گیاه مدتی است به دنبال تغییر سلیقه مردم از گل به سمت گیاه هستیم به طوری که استفاده آن‌ها در ساختمان و آپارتمان نیز کاربرد بیشتری دارد که تاحدودی نیز موفقیت آمیز بوده است.

شاهرخی مطرح کرد: گل در مدت کوتاهی فاسد می‌شود و هیچ کاربرد و زیبایی ندارد به همین دلیل است که نسبت به سلیقه مردم در تلاش هستیم تا تقاضا به گیاه‌های آپارتمانی افزایش پیدا کند ضمن اینکه طبق تحقیقات روانشناسان در روحیه مردم و فضای آپارتمان نیز تاثیر مثبتی دارد.

منبع: میزان برچسب ها: قیمت ، گل ، روز مادر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت گل روز مادر اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران روز مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم

«یخ دارم! یخ بلوری دارم...» این گزاره آهنگین را اغلب یخ‌فروش‌های دوره‌گرد تهران قدیم در روز‌های گرم سال، وقتی کوچه‌پسکوچه خاکی تهران را گز می‌کردند، فریاد می‌زدند. در آن روزها، برای خوردن یک جرعه آب خنک و گورا، از اهل خانه گرفته تا خود یخ‌فروش، باید راه پرمشقتی را طی می‌کردند. فروشندگان دوره‌گرد یخ را از یخچال‌ها، جایی که به‌طور طبیعی یخ‌ها در آن بسته می‌شد، تهیه می‌کردند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ البته آماده شدن یخ و رسیدن به دست فروشندگان دوره‌گرد برای خودش مسیر جالب و پرماجرایی داشت. یخچال‌ها چیزی شبیه به آب‌انبار بودند در عمق ۱۵ متری زمین. در همسایگی این یخچال‌ها انباری تعبیه می‌شد که محوطه بزرگی داشت و کارگران تکه‌های یخ را در آنجا می‌ریختند. یک دیوار گلی ۶ متری هم دور این محوطه می‌چیدند که روی سقف آن طاق ضربی و کاهگلی سایه می‌انداخت تا آفتاب داغ تابستان یخ‌ها را آب نکند.

آخر زمستان که انبار یخچال پر از یخ می‌شد، با کاهگل روی یخ‌ها را برای استفاده در تابستان می‌پوشاندند. فصل گرما که از راه می‌رسید، فروشندگان دوره‌گرد راهی این یخچال‌ها می‌شدند و پس از خرید، یخ را بار چهارپایان می‌کردند. این یخ‌ها هم دو نوع بودند؛ یکسری یخ‌های معمولی با قیمت ارزان‌تر که بیشتر فقرا و افراد معمولی خریداری می‌کردند و نوع دوم، یخ تمیزی بود معروف به یخ بلوری که گران‌تر بود و سهم ثروتمندان.

در تهران قدیم معیرالممالک، حاجی‌باقر، حاجی‌آقامحمد، وزیرحاجی علی‌اکبر، حاجی‌شیخ‌رضا، حاج‌آقارضا فرزانه، حاجی‌رجب تختی (پدرجهان‌پهلوان غلامرضا تختی) و حاج حسن شمشیری از معروف‌ترین یخچال‌داران بودند تا اینکه در دهه ۴۰ نخستین کارخانه یخ‌های قالبی در حوالی سه‌راه جمهوری امروزی راه‌اندازی شد. این یخ‌ها سالم‌تر و تمیزتر از یخچال‌های طبیعی بودند و از طرفی یخ‌فروش‌های دوره‌گرد هم کسب و کارشان ارتقا پیدا کرد و هرکدام صاحب دکه یخ‌فروشی در سر چهارراه‌ها شدند.

با راه‌اندازی کارخانه مدرن یخ‌سازی عده‌ای هم با خودرو هر روز صبح یخ‌های آماده را با گونی‌های کنفی می‌پوشاندند و برای فروش به دکه‌داران منتقل می‌کردند. کسب و کار دکه‌های یخ‌فروشی تقریباً تا دهه ۷۰ در تهران رونق داشت تا اینکه در همان سال‌ها با دستور شهرداری جمع‌آوری شدند.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت یک جرعه آب خنک در تهران قدیم
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اعلام قیمت انواع میوه در میادین و بازار‌های میوه و تره‌‌بار
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳